Mijn Soul Red Mazda3 Skyactive G120 2.0 GT-M

Woody

V.I.P. Member
Mooi verslag! En wat een heerlijke reflectie en glans zit erop zeg:cool:

Ik ben zelf meer dan tevreden over mijn Rupes 15 MK2. Maar goed ik gebruik hem wel zo goed als dagelijks;)
 

ArjanD300

Premium Member
Tja das mijn dilemma ook een beetje ik gebruik hem helemaal niet veel, maar als ik hem gebruik wel heel intensief.

En als het dan toch nieuw moet misschien een betere machine nemen, want dit is de derde keer al dat de DAP mij in de steek laat.
Nou is hij wel 3 keer onder garantie gewoon weer gemaakt, maar of dat dit keer weer is ??? inmiddels is het een oudje en mijn vertrouwen is ook een beetje weg zeg maar..

Gaat die 15mm wel goed over rondingen ? gaat die niet stil staan ? en door de grotere uitslag nog wel prima langs "lijnen" of smallere dingen te halen ?
 

SLK

V.I.P. Member
Complimenten hoor, prachtig resultaat weer!

Wat betreft de keuze van de machine. Misschien kan je eens proefdraaien met een Flex of een Rupes 15 of 21 van een bevriend detailer. Dan krijg je een idee hoe zo'n machine in de hand ligt en of hij je bevalt. Ik heb zelf de Bigfoot 21 en die vind ik ideaal voor de grote(re) oppervlakten, voor de kleinere randen val ik terug op mijn DAP 900.
 

ArjanD300

Premium Member
Dank jullie !

Dat snap ik @SLK met de 21 is het lappen werk...

Ik ga niet twee machines nemen, dus zoek iets wat allround is net zoals de DAP...

Rupes heeft ook nog een 12mm maar of dat zou een verschil maakt met 15 ?
En als 8 de betere maat is dan toch weer een DAP of de Flex ex3401

Dus voorwaarden zijn ik moet met mijn bestaande 5,5" pads aan de slag kunnen.

En daarbij dus 1 machine waarmee je 90% van de auto mee kunt doen.

Voorkeur ? Nee totaal niet !

Wat een keuzes zeg, ben ook nog opzoek naar andere polijst middelen alles te gelijk :D waarbij je niet echt weet wat te doen....:rolleyes:
 
Laatst bewerkt:

BlackPassat

V.I.P. Member
Wat een schitterende detail @ArjanD300. Mooie aanpak en goed gedocumenteerd.
Voor wat betreft je keuze: orienteer je goed, er is veel moois te koop maar het moet je wel "passen" Ik snap je argument over de uitslag. Het stilstaan van de Rupes op randen heb ik persoonlijk nog niet gezien. Uiteindelijk moet de keuze in je gebruik en in je budget passen, wat dat betreft was de DAPaltijd een goede keuze.
 

Kilometervreter

überspammer
Wat een mooie foto's weer en wat een glans op de 3!
Ik denk dat je beste kan proberen met verschillende machines even te werken en kijken wat je zelf het fijnste vindt. Elke machine heeft zo zijn voor en nadelen.
Het is niet om de hoek voor je maar ik denk dat je bij onze favoriete webshop wel wat kan "oefenen".
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Zelf heb ik een DAP900 en een Rupes15. De DAP draait door en kan makkelijk alle kieren en rondingen volgen. Met de Rupes15 is dat wel iets uitdagender. Die is overigens wel erg handig op grotere vlakke delen zoals motorkap, dak en deuren.
 

ArjanD300

Premium Member
Arggg dat doet mij weer twijfelen over een 15mm....
Dus Stefan graag ronde en holle test panelen :D

Zal na mijn vakantie worden Denk....

Tussen de oren had Flex een streepje voor.....
Rupes komt ook met een nieuwe machine aangedreven 5mm.....:rolleyes:
 

ArjanD300

Premium Member
Vandaag ondanks me verjaardag lekker bezig geweest thuis..

Eerst met lange ladder de goot leeg geschept, deze zat behoorlijk vol en stroomde over met die heftige buien....
Gelijk de boeidelen en de kunststof kozijnen schoon gemaakt en in de Sonax PNS gezet...
20170708_184207.jpg

Daarna de auto gewassen, eerste wasbeurt na de detail..
Heerlijk is die nog steeds, maar gewoon omdat het kan de Sonax PNS opgemaakt en kon hem er net helemaal mee doen...
20170708_160327.jpg

20170708_160427.jpg

20170708_184321.jpg
 

Nieuwste berichten

Bovenaan