Mitsubishi Lancer GSi wagon '97

IbizaSigno

V.I.P. Member
Op deze tweede Pinksterdag heb ik mijzelf vermaakt met een Mitsubishi Lancer wagon uit 1997 waar heel wat eer aan te behalen was! Eerst maar even foto's zoals ik de auto vanmorgen om 9.00u aantrof.
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Je kunt wel raden, een vieze grauwe lak vol viezigheid. Begonnen met het vernevelen van Wolfs Chemicals Deironizer. Na een paar minuten gaf dit al resultaat.
image.jpg

Hierna direct een ruime hoeveelheid Angelwax Fastfoam over de auto geschuimd. Dit even laten werken en met een kwastje alle hoekjes, naadjes en andere kleine ruimtes schoongeborsteld. Hierna alles onder hoge druk afgespoten en de auto twee keer (!) gewassen met Wolfs Chemicals White Satin.
Al een stuk opgeknapt!
image.jpg

Na de koffie van start met kleien. Hierbij gebruik gemaakt van Poorboys World klei (met dank aan @SLK) en Spray&Wipe 1:1.
image.jpg

Vervolgens het geheel voorzien van de nodige groene striping.
image.jpg

En met de Brinkmann lamp de "schade" opgenomen.
image.jpg
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Dof!
Begonnen met polijsten met de Rupes15, groene pad en CarPro Fixer. De eerste paar passes gingen lekker en ik werd toch wel weer enthousiast van het product. Maar toch weer iets te veel product of te warm of te kort of juist te lang verwerken... Mijn geduld is wel wat op met Fixer. De fles in bijna leeg en dan maar verder met andere polijstmiddelen. De nauwe plekken op de DAP900 met een 4" witte LC pad en Fixer. Dit alles met het volgende resultaat.
image.jpg

Heel behoorlijk als je het mij vraagt. De feedback van afgelopen details ter harte genomen en een tweede ronde gepolijst met de gele Rupes pad i.c.m. CarPro Reflect. Echt, wow! Niet heel veel verbetering maar wel extra glans en reflectie. :)
De lak afgenomen met mfdoeken. Helaas begon het net te regenen, mooi excuus voor een bakkie leut. Nadat het miezerige buitje was overgewaaid de auto gedroogd en alle trims voor zien van twee lagen Wolfs Chemicals Black Out, ook de banden. Het glaswerk weer helder door Dodo's Clearly Menthol i.c.m. Vetro Bianco van Monello. Als kers op de taart de auto voorzien van een overheerlijk laagje Surf City Garage Barrier Reef wax. Deze afgenomen met de BOA's die ondertussen toch wel echt mijn favoriet zijn geworden.

Om half zes was dit het wel verdiende resultaat.
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Een heerlijke dag met heel veel resultaat! Er was inderdaad veel eer te behalen en dat is mijns ziens zeker gelukt! De eigenaar was zeer tevreden.

Tips en trucs van harte welkom!
 
Laatst bewerkt:

Kilometervreter

überspammer
Ik hoop wel voor je dat de eigenaar de auto nu wel een beetje bij gaat houden.....zo te zien is het niet echt een liefhebber!
Alles in je eentje gedaan??
 

SLK

V.I.P. Member
Top resultaat Een hele verbetering maar dat was, gezien de staat van de auto, ook niet zo'n probleem...
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Dat had ik ze wel gezegd. Aan de velgen heb ik dan ook niets gedaan. Toch geen enkele eer aan te behalen.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan