Muziek

Ketoembar

V.I.P. Member
Misschien is het wel leuk om hier je muzikale voorkeur te beschrijven.
Zelf ben ik altijd bezig met muziek. Ik luister echt heel veel genres.
Als kind ben ik opgegroeid met klassiek. Mijn ouders luisterde echt niet anders. En nog steeds niet.
Zelf mag ik ook nog wel eens naar klassiek luisteren, maar dan is het meestal wel zware klassiek.
Zo vind ik " toccata en fuga" erg mooi maar wel op een kerkorgel, zoals het hoort.

In mijn puber jaren was ik punk. Later werd het " new wave" en toen doorgestroomd naar de hard rock.
Dat is best wel lang blijven hangen en eigenlijk nog steeds een beetje. Ben vorig jaar nog naar Iron Maiden geweest. Rammstein is ook één van mijn favorieten. Ik heb ze inmiddels 5 keer gezien. Wel ga ik altijd in Duitsland naar hun concerten. Ook Marillion hoort tot mijn vaste muziek. Helaas heb ik hun maar 1 x live gezien.

Dit zijn wel de grote lijnen. Want zoals gezegd hou ik van veel soorten. Ik vind het wel belangrijk dat muziekanten het vanuit hun hart spelen en geen kunstje opvoeren.
Ik ben bij concerten geweest in de nadagen van Deep Purple, maar man wat was dat slecht.

Wat heb ik nog meer live gezien? Mmmm. Eens even denken...
Chris Rea, Pink Floyd, Michael Jackson, Meat Loaf, Iron Maiden, Ac/ Dc, Deep Purple, Marillion, Bruce Springsteen, Simon and Garfunkel, Prince, Barbra Streisand, Skunk Anansie, Rammstein, Nena, Van Halen, Vandenberg, Herbert Grönemeyer, Frank Boeijen.
Er zullen mij vast later nog wel wat te binnen schieten van de grote bekende bands.
Ook ben vaak te vinden bij kleine lokale bands of artiesten. Vaak onbekender. Regelmatig ga ik naar Barrelhouse. Dat is Rhythm and Blues. Dus weer iets heel anders.

Toch blijf ik altijd weer terug grijpen naar muziek uit mijn jeugd. Dus de hard rock komt toch regelmatig voorbij. Dat komt ook omdat ik nog heel veel vrienden heb uit die tijd. ( ja, echt. Ik heb vrienden).
Veel van hun zijn zelfs nog steeds blijven hangen in die tijd.

Muziek is emotie. Of je nu van Frans Bauer of Metallica houdt.
Oh ja, die heb ik ook nog live gezien. Allebei.

Nou, dat was in een notendop mijn muzieklijn.
Iemand anders zin om zijn muziek verhaal te vertellen?
 

2shiny

V.I.P. Member
zelf van in mijn jeugd jaren altijd fan geweest van punk, rock en hiphop.
alles is een beetje geminderd daar ik de muziek van tegenwoordig een heel pak slechter vind dan vroeger. Wat vandaag rock is, dat is of geschreeuw en gebrul of is veel te zacht...
de hiphop/ rap van tegenwoordig is voornamelijk r&b en daar ben ik geen fan van.
punk valt enigsinds nog mee.
ik luister nu voornamelijk gewoon radio met alle genres. Tenzij ik echt nog eens wil losgaan, dan enkele oldschool liedjes afspelen :)
 

nicknameless

V.I.P. Member
Ik luister van alles, heb niet echt een favoriete voorkeur.

In de auto switch ik van Slam FM, Fresh FM, Veronica, Decibel, 100%, Radio 538, ligt eraan wat er op dat moment gespeeld wordt.
Qua cd keuze heb ik Golden Earring of een beetje hard-core liggen in de auto, ligt eraan waar ik op dat moment zin in heb.
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
alles is een beetje geminderd daar ik de muziek van tegenwoordig een heel pak slechter vind dan vroeger.

Ook al wat op leeftijd aan het komen?:p

Vele muziek heeft charme en eigenheid. Ik kan naar vele muziek luisteren. Maar mijn voorkeur is in mijn jeugd uitgegroeid naar heavy metal en alles wat harder, bruter, lelijker, scheeuwender, lomper en sneller is dan dat. Ook met regelmatig naar concerten en festivals geweest in zowel binnen- als buitenland om te genieten van scheurende gitaren, lompe baslijnen, schreeuwende mannen en beukende drums. :D Hierin moet wat mij betreft het technische aspect van de muziek niet vergeten worden. Ook Iron Maiden is toch wel favoriet, ik denk dat ik alle cd's (ja echt cd's :Ddat gedoe met downloads vind ik niks) heb en twee keer live gezien. De laatste jaren ga ik eigenlijk nooit meer naar concerten.
 

Ketoembar

V.I.P. Member
Ik geloof ook niet dat er tegenwoordig slechtere muziek gemaakt wordt. Maar ik denk dat veel mensen in hun jeugd blijven hangen. Mijn ouders vonden het ook niet fijn als ik kiss wat te hard had staan. Ik denk wel dat er tegenwoordig niet echt veel artiesten zijn die over 40 jaar nog bekend zijn. Ik denk bv aan the stones. Niet echt mijn smaak, maar kan het echt waarderen dat ze tegenwoordig bijna 4 generaties bij hun concerten hebben. Dat zie ik 50 cents nog niet doen;). Maar ook hij heeft fans. Ik denk dan ook niet dat je kan zeggen dat het slecht is.Over Smaak valt niet over te twisten.

En ja Nicky, Bruce blijft goed. Heb je " hallowed be thy name" opgenomen in de abbey road studio ook?
Toen ik een aantal jaar geleden mijn versterker uit ging zoeken, was ik aangenaam verrast toen ze dit nummer opzette.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pino

IbizaSigno

V.I.P. Member
Geen idee of ik die heb. Zal eens kijken op de cd. Trouwens ik heb de cd 'Number of the Beast' met de blauwe voorzijde.
 

FiveCX-5

V.I.P. Member
Blues, and nothing but the blues !!

Eric Clapton, John Mayer, Joe Bonamassa, Tab Benoit, BB King, Joe Satriani, Barrelhouse, JJ Cale (RIP) , En ook nog Pink Floyd, David Gilmour , John Mayall etc etc en Ierse Folk (whiskytje erbij....)
Verder Lounge music en geestdodende achtergrondmuziek.......
Live gezien : zowat heel veel, van Roger Waters tot Il Divo.........
Ga nog regelmatig in Leiden naar mijn favoriete tent : de Q-bus, alwaar in het B-circuit van alles te zien en te horen is ! Laatst nog Peter Green van de aloude Fleetwood Mac !!! 72 jaar alweer en spelen als een dolle !! Hij moest wel ondersteunt worden door twee bandleden anders had ie zo van het toneel gestort..........Albatros, Need your love so bad, .........als vanouds.........jaja
Wie kent deze klassiekers nou niet !
 
Laatst bewerkt:

Ketoembar

V.I.P. Member
Hey Marcel. Ben je ook wel eens bij Barrelhouse geweest. Vroeger traden ze vaak op met een gast saxofonist. Niemand minder dan Hans Dulfer. De vader van...
Ik vaak met hem en Tineke Schoemaker gesproken.
 

FiveCX-5

V.I.P. Member
Guus Laporte is een goede bekende van mij van vroegah.......
Als ze in de buurt spelen (vaak in Leiden, Haarlem) ben ik erbij.....
Hans Dulfer, ja ook die is met zijn tenorbattle een graag geziene gast in Leiden e.o
 

Frans

V.I.P. Member
Ze kunnen veel van je zeggen Marcel, maar een goede muzieksmaak heb je in ieder geval!
Ik mis alleen mijn favoriet in je rijtje; Mark Knopfler (Dire Straits, Nothing Hill Billies en veel voor andere geschreven).

Ik heb vroeger zelf Jamsessies georganiseerd en dat werd pas echt een dolle boel, toen we happy hour gingen doen á 1 gulden een biertje.
Verschillende studenten aan het muziek conservatorium, wisten de weg naar ons te vinden en die gasten speelden binnen no-time nummers na, die pas korte tijd in de top 40 stonden.
Verder kwam er regelmatig een lokale band genaamd Bed Rock langs, om aan het einde van zo'n jamsessie te vragen, of ze wellicht nog even een nummertje konden oefenen, voordat ze naar hun eigenlijke gig gingen (graag natuurlijk).
Het was altijd veel werk om alles op te zetten en af te stellen, maar de muziek die er later ten gehore gebracht werd, was echt een ruimschootse beloning.

Ander leuk iets is; dat Bolland en Bolland ooit bij ons op de zaak zijn geweest.
Een vriend van mijn werkgever was hun oude roadie en van het één kwam het ander.
Echt leuke gasten om mee te praten, geen kapsones of sterallures.
 

Rallye 106

Active Member
Opgegroeid met bands als Duran Duran, Spandau Ballet, Phil Collins, Queen, Doe Maar enz..... is dat, ondanks dat de muziek is blijven hangen, niet geheel mijn favoriete tijd. Wat dat betreft ligt mijn voorkeur heel erg in de jaren 60. Met als absolute favorieten Simon & Garfunkel. Maar ook Bob Dylan, The Mamas & the Papas en dat soort muziek vind ik erg leuk om te luisteren.
Al met al is mijn smaak best breed. Van Barbra Streisand tot Van Halen en van klassiek tot Anouk. Ik haal de nummers eruit die ik mooi vind.
Ook de muziek van nu is niet altijd even slecht. Met 3 tienermeiden ontkom ik ook niet aan de klanken van Rhianna enKaty Perry. Maar ook daar zitten weer leuke liedjes tussen :)
 

Addy

V.I.P. Member
Ik luister meestal 538 maar vind alles wel leuk met mate.
Michael Jackson, The Opposittes, Glennis Grace, Hazes, Coldplay, rap, r&b, Nederlands etc
 

Ketoembar

V.I.P. Member
@FiveCX-5 Mocht je Guus nog eens spreken, moet je maar vragen naar die gekke knakker. Vroeger in het Berenei in Rotterdam. Ben benieuwd of hij weet wie je bedoelt.

En o ja, dan ken jij Flavium natuurlijk ook wel?
 

Black Widow

V.I.P. Member
Sinds mijn zeer jonge jaren (schat een jaar of 10 ) in hart en nieren een heavy metal liefhebber en veel hier uitvloeiende (zeer) extreme varianten. Ook bepaalde Dark Wave varianten kunnen mij erg bekoren. Eind 90's begin 00's ook veelvuldig de house parties afgelopen. Mn. de stevigere house varianten. In tegenstelling tot bij Blackpassat is het hier de zoon des huizes die Pappa vraagt om Slayer, Joy Division, Dave the Drummer, The Sound, Dark Angel of Dave Clarke wat stiller te zetten.
 

FiveCX-5

V.I.P. Member
@Frans Knopfler ! Hoe kon ik die nu vergeten !!! Tuurlijk gezien in Ziggo-Dome samen met Bob Dylan.......geweldig, wat een guitarplayer !!! Heb ik alles van thuis !!
Van Dire Straits tot solo.......
 

Nieuwste berichten

Bovenaan