JMC
Member
-voor de eerste keer kleien-
Goedenavond Dames en Heren, na vandaag ben ik geen klei-maagd meer!
Velen van jullie zijn dit stadium natuurlijk al LANG gepasseerd, maar ik vond het nogal wat. In tegenstelling tot mijn verwachting ging het eigenlijk vanzelf. Een kort verslag (want mijn rechter arm wil voor geen meter meer )
2 weken geleden bij WW Dodo SN klei en de bijbehorende spray gehaald (samen met wat andere dingen, ik koop me nog een ongeluk).
Afgelopen zondag lekker (na een bezoekje aan circuitpark Zandvoort, ook op het circuit gereden, was SUPERvet!!) s' avonds bezig geweest om de P te wassen en weer 5 m1 vooruit de garage in gereden tot ik de tijd zou hebben voor de bewuste eerste klei beurt.
Ik wist niet wat ik moest verwachten en had gegokt dat ik zo'n 2 uurtjes bezig zou zijn, maar dat viel een béétje tegen. Vanavond na het eten kreeg ik ineens de kriebels en ben ik om 18:30 erop gevlogen met een lekker muziekje aan. De auto staat eigenlijk altijd binnen (ook bij de vorige eigenaar) maar aangezien ik niet wist of hij hem ooit weleens écht goed had gewassen of had laten detailen, was ik erg benieuwd.
Waar te beginnen?
Moest ik eerst een "niet opvallende plaats" pakken voor het geval ik het verne*k? WELNEE motorkap here I come!! Ik de motorkap ingesprayd en kleien maar!! Nou, dat ging dus redelijk vanzelf, ik had verwacht dat het redelijk stroef zou gaan, maar de klei gleed lekker over de lak. Ik had geen idee waar ik nou precies op moest letten (wat ik moest horen of voelen) maar al redelijk snel had ik in de gaten wat hoe nou een vervuiling voelt en wanneer het schoon is.
Gelukkig had ik blijkbaar weinig last van boomhars/whatever aan vervuiling dat op de lak aanwezig was. Ik had natuurlijk ook wat foto's gezien van pro detailers van dit forum die een witte klei compleet bruin maken, maar bij mij was er eigenlijk weinig op de klei te zien, behalve wat zwartgrijze troepjes.
Aangezien ik een glazen schuifdak heb, heb ik dat ook maar meteen meegepakt én de achterruit. (en de koplampen). Ik weet niet of de DodoSN klei daar ook voor geschikt is, maar het ging eigenlijk prima en ik had wel het idee dat ik dat ook goed schoon kreeg, zonder marring.
Vanwege de regen buiten kon ik hem na het kleien niet fatsoenlijk wassen, dus ik heb met een droogdoek (per paneel direct na het kleien van het paneel) het oppervlak goed nagelopen om dit goed schoon te poetsen. Al met al was het 22:00 toen ik klaar was. (net ff iets meer dan 3 uur effectief bezig geweest denk ik).
Hebben jullie allemaal 2 armen van staal ofzo? Dat je gewoon een hele dag kan staan te poetsen? Het voelde namelijk na 3 uur kleien alsof m'n arm er bijna af viel...
Maargoed, al met al een super geslaagde avond weer!
Bedankt mede forummers en WW natuurlijk voor het leveren van de perfecte spullen!
Goedenavond Dames en Heren, na vandaag ben ik geen klei-maagd meer!
Velen van jullie zijn dit stadium natuurlijk al LANG gepasseerd, maar ik vond het nogal wat. In tegenstelling tot mijn verwachting ging het eigenlijk vanzelf. Een kort verslag (want mijn rechter arm wil voor geen meter meer )
2 weken geleden bij WW Dodo SN klei en de bijbehorende spray gehaald (samen met wat andere dingen, ik koop me nog een ongeluk).
Afgelopen zondag lekker (na een bezoekje aan circuitpark Zandvoort, ook op het circuit gereden, was SUPERvet!!) s' avonds bezig geweest om de P te wassen en weer 5 m1 vooruit de garage in gereden tot ik de tijd zou hebben voor de bewuste eerste klei beurt.
Ik wist niet wat ik moest verwachten en had gegokt dat ik zo'n 2 uurtjes bezig zou zijn, maar dat viel een béétje tegen. Vanavond na het eten kreeg ik ineens de kriebels en ben ik om 18:30 erop gevlogen met een lekker muziekje aan. De auto staat eigenlijk altijd binnen (ook bij de vorige eigenaar) maar aangezien ik niet wist of hij hem ooit weleens écht goed had gewassen of had laten detailen, was ik erg benieuwd.
Waar te beginnen?
Moest ik eerst een "niet opvallende plaats" pakken voor het geval ik het verne*k? WELNEE motorkap here I come!! Ik de motorkap ingesprayd en kleien maar!! Nou, dat ging dus redelijk vanzelf, ik had verwacht dat het redelijk stroef zou gaan, maar de klei gleed lekker over de lak. Ik had geen idee waar ik nou precies op moest letten (wat ik moest horen of voelen) maar al redelijk snel had ik in de gaten wat hoe nou een vervuiling voelt en wanneer het schoon is.
Gelukkig had ik blijkbaar weinig last van boomhars/whatever aan vervuiling dat op de lak aanwezig was. Ik had natuurlijk ook wat foto's gezien van pro detailers van dit forum die een witte klei compleet bruin maken, maar bij mij was er eigenlijk weinig op de klei te zien, behalve wat zwartgrijze troepjes.
Aangezien ik een glazen schuifdak heb, heb ik dat ook maar meteen meegepakt én de achterruit. (en de koplampen). Ik weet niet of de DodoSN klei daar ook voor geschikt is, maar het ging eigenlijk prima en ik had wel het idee dat ik dat ook goed schoon kreeg, zonder marring.
Vanwege de regen buiten kon ik hem na het kleien niet fatsoenlijk wassen, dus ik heb met een droogdoek (per paneel direct na het kleien van het paneel) het oppervlak goed nagelopen om dit goed schoon te poetsen. Al met al was het 22:00 toen ik klaar was. (net ff iets meer dan 3 uur effectief bezig geweest denk ik).
Hebben jullie allemaal 2 armen van staal ofzo? Dat je gewoon een hele dag kan staan te poetsen? Het voelde namelijk na 3 uur kleien alsof m'n arm er bijna af viel...
Maargoed, al met al een super geslaagde avond weer!
Bedankt mede forummers en WW natuurlijk voor het leveren van de perfecte spullen!
Laatst bewerkt: