nieuwe pads

2shiny

V.I.P. Member
ik ben van plan om nieuwe pads aan te schaffen en ben aan het kijken naar simpele pads. De CG pads zijn er echt teveel. Als ik minder of meer cutting wil, dan kan ik spelen met polijstmiddel, druk, rpm, bewegingssnelheid.
nu was ik aan het kijken naar de hamach pads. Lekker simpel. Iemand ervaring mee?
enige minpunt is dat ze niet in 3 of 4 inch te krijgen zijn.

graag werkte ik ook met de wolfs alpha en omaga. Maar de alpha is er al een tijdje niet meer.

dus suggesties zijn welkom
 

Frans

V.I.P. Member
Wellicht handig te vermelden welke polijstmiddelen je gebruikt.
Scholl verwerkt bijvoorbeeld het lekkerst met wat stevigere pads, terwijl andere merken daar weer wat sneller op stoffen.
 

2shiny

V.I.P. Member
goed plan :D
zelf gebruik ik de wolfs chemicals polijstmiddelen, soms wat CG ( vooral de V38)
of de liquid elements polijstmiddelen.
de meeste zijn dus diminishing, behalve de medium cut van liquid elements.
voor gebruik op zowel rotary als dap
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Hamach pads zijn uitstekende pads, het schuim is van hele goede kwaliteit, de verlijming van de Velcro wil echter wel eens een aandachtspuntje zijn.
 

2shiny

V.I.P. Member
daar heb ik nog nooit problemen mee gehad. Zelfs met de eerst dodo fin pada nooit problemen gehad zoals vele anderen. En mijn pads gaan elke keer in de wasmachine aan 40-60 graden en nog nooit problemen gehad.
dus daar zit ik niet teveel mee in
 

2shiny

V.I.P. Member
omdat de CG pads soms snel beginnen afbrokkelen. Ik heb ze nu allemaal hoor. Maarja. Soms wil je eens veranderen he :D
 

Kilometervreter

überspammer
Ik heb zo ongeveer alle pads wel zo'n beetje gebruikt, ik bestel ook eigenlijk zowat altijd wel pads bij elke bestelling, iedere gek zijn gebrek zeg maar.

Ik gebruik nu het laatste half jaar alleen nog maar de Hamach pads, zalig!
Simpel 3 kleurtjes, grof middel zacht en doen precies dat wat ze moeten doen.
En ze kosten ook nog eens weinig! Ik zeg doen B.

Eigenlijk had ik dit nog in het topic van het beste artikel van 2014 moeten plaatsen.!
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
de toppers blijven gewoon doorlopen en voor de rest is het wat slapper, de producten zijn zeker niet verkeerd maar mede door de verpakking laat het grote publiek het een beetje links liggen
 

2shiny

V.I.P. Member
beetje jammer. Ik ben er echt super tevreden van van die producten. Werken zoals ze moeten en niet teveel hype er rond...
 

Black Widow

V.I.P. Member
Er zijn slechts weinig merken die zich onderscheiden (Carpro is er zo een die zich wel onderscheid). De "meer van hetzelfde" merken hebben het toch moeilijker.
 

2shiny

V.I.P. Member
nja, ik vind net dat wolf hem wel onderscheid door producten te leveren die niet zomaar dezelfde zijn als anderen op de markt. Applicatie en wat het kan en doet zijn anders dan carpro, die net is ala gyeon of gtechniq of carbon collective of TAC, of al die van diezelfde fabriek komen
 

Nieuwste berichten

Bovenaan