RST-Smurf
V.I.P. Member
Afgelopen dagen druk bezig geweest met de Karl van mams. Bijna 2 jaar oud. Wel altijd netjes door mij onderhouden, maar naast het wassen en waxen alleen 2x een kleinere gehad. Nog niet een echt detailbeurtje. Plan was om de wagen al eerder te voorzien van een coating. Maar kwam er steeds niet echt van. En nu vakantie dus tijd voor de Karl ingepland. Verspreidt over 4 dagen ( en 1 rustdag er tussen ) het klusje gedaan. Alles op het gemak , had tijd zat.
Donderdag bij aankomst
En begonnen met het grondig reinigen. Na wat apc, iron-x en bug squash de auto gewassen. Tijdens het doen van de velgen liet mnr vogel van zich horen. En kreeg de auto een witte vlek erbij. Meteen schoongemaakt , maar was toch zichtbaar wat die achterliet.....
Na het kleien dit als eerste aangepakt. Uiteindelijk dit met waterproofschuurpapier en die pads en polijsten aardig weg kunnen krijgen. Je moet nu goed kijken om een paar puntjes te zien.
Op de achterklep op meerdere plekken dit mogen doen ivm krasjes en een paar stofjes.
En na
Over het algemeen de wagen gepolijst met de Dap en een oranje pad met de Scholl S17+ en een licht groene pad met de S40. Op sommige plekken de rotary met witte pad en de S3gold , ook op de motorkap en op het dak een paar delen mogen schuren.
En na
Na het polijsten de lak ontvet met eraser. En vervolgens de Carpro essens met zwarte pad. Hierna de lak voorzien van de C-Quartz Uk. Deze heeft vervolgens een anderhalve dag kunnen uitrusten voordat deze werdt afgetopt met de Scholl Neo.
Ondertussen de banden voorzien van een laagje Soft 99 pure shine tire coating.
En de motorruimte onderhanden genomen.
Hierna het interieur schoongemaakt. En alles nog een keer nagelopen. En zo kom je er achter dat ik m'n detailkunsten nog niet ben verleerd.
Donderdag bij aankomst
En begonnen met het grondig reinigen. Na wat apc, iron-x en bug squash de auto gewassen. Tijdens het doen van de velgen liet mnr vogel van zich horen. En kreeg de auto een witte vlek erbij. Meteen schoongemaakt , maar was toch zichtbaar wat die achterliet.....
Na het kleien dit als eerste aangepakt. Uiteindelijk dit met waterproofschuurpapier en die pads en polijsten aardig weg kunnen krijgen. Je moet nu goed kijken om een paar puntjes te zien.
Op de achterklep op meerdere plekken dit mogen doen ivm krasjes en een paar stofjes.
En na
Over het algemeen de wagen gepolijst met de Dap en een oranje pad met de Scholl S17+ en een licht groene pad met de S40. Op sommige plekken de rotary met witte pad en de S3gold , ook op de motorkap en op het dak een paar delen mogen schuren.
En na
Na het polijsten de lak ontvet met eraser. En vervolgens de Carpro essens met zwarte pad. Hierna de lak voorzien van de C-Quartz Uk. Deze heeft vervolgens een anderhalve dag kunnen uitrusten voordat deze werdt afgetopt met de Scholl Neo.
Ondertussen de banden voorzien van een laagje Soft 99 pure shine tire coating.
En de motorruimte onderhanden genomen.
Hierna het interieur schoongemaakt. En alles nog een keer nagelopen. En zo kom je er achter dat ik m'n detailkunsten nog niet ben verleerd.