Pads kuisen

Discussie in 'Pads' gestart door Len, 8 apr 2016.

1. Len

Len Member

Hallo ben nieuw met poliermachine van waxworld.nl
    Heb de pad900 v3gekocht met roze,witte,zwartepad mijn vraag was hoe je deze na gebruik moet wassen en of je deze wel na elk gebruik moet wassen of niet?
    Mvg
  2. FiveCX-5

FiveCX-5 V.I.P. Member

3. Stefan

Stefan Administrator Medewerker

Pad kunnen het beste direct na gebruik worden gereinigd met water en eventueel een beetje afwasmiddel o.i.d. Daarbij is het ook van belang om tussentijds de pad regelmatig te reinigen. Dit bevordert het polijstresultaat maar ook de levensduur van de pads.
  4. Black Widow

Black Widow V.I.P. Member

Ik gooi ze meestal in de wasmachine. 40 graden en niet te hard centrifugeren. De meeste pads hebben al vele 10 tallen wasbeurten gehad en kunnen er prima tegen.
  5. Kilometervreter

Kilometervreter überspammer

Ik was ze altijd op de hand met een beetje Dasty van de Wibra en nooit in de wasmachine :) Tsja, zoveel mensen, zoveel wensen....
    Black Widow vindt dit leuk.
  6. Black Widow

Yep, het kunnen er zoveel zijn na een klus hè? :confused: Ze kunnen er prima tegen hoor, daar hoef je het niet voor te laten.
    Kilometervreter vindt dit leuk.
  7. Len

Len Member

En mag je pads in droogkast stoppen na ze zelf te hebben gewassen met de hand en wat dreft?mvg
  8. Black Widow

Ik heb het nooit geprobeerd. Ik laat ze altijd een paar dagen drogen. Vooral bij pads met gesloten cel structuur zal het drogen wat langer duren.
  9. IbizaSigno

IbizaSigno V.I.P. Member

Pads in de droger lijkt mij geen goed plan. Door de warmte kan de lijmlaag tussen foam en velcro loslaten. Ik laat ze met het velcro omhoog op de verwarming drogen.

Deel Deze Pagina