pads niet mooi te krijgen

subarke

Active Member
hallo even een vraagje ik kuis altijd mijn pads en heb nog nooit problemen gehad tot nu...
een niewe hex pad oranje en witte gebruikt met menzerna en na de klus dus de pads gekuist zoals gewoonlijk.
nu zitten er precies harde korreltjes in de foam die krijg ik niet weg heb ze 2x gewassen en ingespoten met pad cleaner van chemical guys ook eens met apc maar ze blijven erin zitten.
ook zag ik dat de oranje pad na 1 auto enorm gesleten is tegenover mijn vorige.
de wagen heel mooi gekregen maar durf de pads niet meer te gebruiken.
wat denken jullie wegdoen of tips over hoe dit kan komen zijn welkom ;-)13816757_10209987036937691_4843499_n.jpg 13874698_10209987036737686_849464853_n.jpg 13883830_10209987037777712_1245280002_n.jpg
 

subarke

Active Member
ik heb ook de kleine 4inch gebruikt voor de kleine delen enz maar deze zijn mooi niets aan te zien.
tussendoor ook eens uitgespoeld en droog gemaakt en weer doorgegaan zo doe ik het altijd versta er niets van dit keer.
mijn andere pads zijn al wat gesleten na 10+ auto's maar nog properder dan deze na 1 wagen...
 

ric325i

Active Member
Ik gebruik een padwasher en ik heb het idee dat ik daar de pads net wat schoner mee krijg dan met de hand.
 

Bruudt

Active Member
Misschien geen goede conclusie maar pad misschien verbrand? Weet niet of dat kan? Door teveel wrijving.
 

ric325i

Active Member
Dat de pads wat verkleuring van het polijstmiddel hebben is niet zo erg evenals de rand die wat rafelig lijkt.
De stelling "precies harde korreltjes in de foam" daar zou ik wel wat voorzichtiger mee zijn.
Ik zou de pads dan toch nog maar herhaaldelijk gaan wassen om te kijken of je die "korreltjes" eruit kan krijgen.
 

Black Widow

V.I.P. Member
Ik gebruik een padwasher en ik heb het idee dat ik daar de pads net wat schoner mee krijg dan met de hand.
Gaan hier gewoon in de wasmachine. Perfect schoon. Sommige pads reeds vele 10 tallen auto's gebruikt. Met de hand schoonmaken vind ik echt teveel gedoe en ik zie de toegevoegde waarde niet.
 

ric325i

Active Member
@Black Widow ,geen velcro wat loslaat?
Met de hand is idd mij ook teveel werk want ik jaag er tijdens de klus aardig wat pads (die vuil worden) doorheen.
 

Black Widow

V.I.P. Member
De praktijk is het bewijs.... Mijn kleding valt ook niet uit elkaar in de wasmachine. Ik vind de padwaher overigens veel agressiever voor de pads. Maar dat gaat blijkbaar ook goed.
Met uitzondering van de wolpads overigens. Die kunnen niet tegen de wasmachine.
 

subarke

Active Member
ik heb ze al 2 keer in de wasmachiene gestoken nadat ik ze gekuist had en even laten weken in pad cleaner en er veranderd niets...
erna eens voor een gekheid apc gebruikt ook geen verandering en laatste hoop was eraser eens opgedaan en uitgewassen ook geen resultaat.
verbrand zeker niet dan zou de lak ook naar de knoppen zijn denk ik dan nee de wagen is zeer mooi geworden ;-)
nog nooit voorgehad dit maar geen ramp ik ga de pads even opzij houden en andere bestellen en testen ;-) alvast bedankt voor de reactie's
er zitten gelijk precies korreltjes in kan het niet beter beschrijven ga eens kijken voor detailfoto te maken ervan strx of morgen ;-)
 

Nieuwste berichten

Bovenaan