Passat CC Mocca Brown Anthracite

Cavemania

V.I.P. Member
Deze verhalen weerhouden mij er van om een VW/Audi te kopen. Wil eigenlijk ook een automaat maar geen gedonder. Het DSG probleem heeft ook bij een buurman van mij gespeeld. Auto werd altijd keurig dealeronderhouden. Na dik 50.000 km DSG bak naar z'n grootje zowel dealer als PON gaven in eerste instantie geen garantie. Na veel gezeur is het uiteindelijk volledig vergoed.
 

ric325i

Active Member
Tja het is 1 van de redenen dat ik nu BMW rij ipv Audi. Versnellingsbak van de Audi wel gemaakt uiteindelijk (2 massa vliegwiel/koppelingsplaten/synchromes ringen vervangen alsmede zijn 1 en 2) echter de bak voelde niet zo lekker meer aan maar ja de bak moest nog even "inslijten" ...
Maar daar koop ik zeg maar geen auto voor !
 

5T-3F-4N

V.I.P. Member
Ik hoop het ook @5T-3F-4N. We zullen het zien.
In in het geval van foutieve montage of onoordeelkundig handelen van een monteur ligt de kwestie niet zo moeilijk, dus terecht dat de schade voor rekening van de garage kwam.
Het lastige is om zoiets als buitenstaander vast te stellen, je bent uiteindelijk aan hun overgeleverd wat dat betreft. Als je al jaren klant bent bij de betreffende garage ga ik er vanuit dat ze je nog als klant willen houden en het dus netjes oplossen.
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Een niet-zo-leuk-schopje aan dit draadje.
Mijn CC is uitgerust met een fantastische DSG versnellingsbak. Een heerlijk stukje techniek wat door zijn vooruitstrevendheid nog niet altijd heel betrouwbaar is gebleken, en mede daardoor een beetje negatief imago begint te krijgen.
Die bakken werden door VW afgeleverd met hoogwaardige synthetische olie erin. Nu bleek deze olie in zéér specifieke omstandigheden (heel warm, heel vochtig én uitzonderlijke belasting) een naar trekje te vertonen: in de genoemde omstandigheden kan er een elektrolytisch proces optreden. De producten van deze elektrolyse hebben echter een vernietigende werking op de contacten in de aansturing (de megatronic) van de DSG-bak.
Hiervoor heeft VW een terugroepactie opgezet; je synthetische olie wordt afgetapt en vervangen door minerale olie.
Deze terugroepactie stond nog voor mijn auto en toen ik recent bij de VW dealer in Roosendaal was, werd ik erop attent gemaakt. Een afspraak werd gemaakt en vorige week tufte ik na de oliewissel weer zeer tevreden naar huis. Niet alleen de olie werd gewisseld maar de software werd ook ge-update.
Vandaag wilde Kenneth even gaan tanken met de CC maar er brandde een zeer onheilspellend lampje op het dashboard. Daarbij de melding dat de transmissieolie veel te warm was, de auto had echter al vier dagen stil gestaan.
Naar de dealer rijden werd afgeraden door de VW dealer. De Wegenwacht werd erbij gehaald en de vriendelijk man heeft de auto uitgelezen (normaal vraag ik daar @Kilometervreter voor, die is minstens zo vriendelijk) Er zat een storing in één van de sensoren, deze gaf 87 graden aan.
De storing was echter niet te resetten, rijden bleek inmiddels ook onmogelijk (ik had dat gerust aangedurfd) want de motor had zichzelf in noodloop gezet.
Vervolg van het verhaal is dat de CC morgen opgehaald wordt, en naar de dealer wordt gebracht.
Wordt helaas vervolgd......

En de CC is weer terug op het nest. Ik pak het verhaal voor de volledigheid even op bij het eind van bovenstaande post.
Nadat de CC door de ANWB bij VW-dealer Borchwerf in Roosendaal was weggezet, is er getracht de oorzaak van de storing te achterhalen.
Zelf had ik het idee dat het iets met de versnellingsbakoliewissel te maken moest hebben en dat er misschien een draadje van een sensor losgeraakt was. Zo eenvoudig lag de kwestie echter niet. De auto was in noodloop gekomen omdat alle sensoren 0,0 graden aangeven en er eentje halsstarrig bleef vertellen dat hij 87 graden was. Quatsch natuurlijk omdat de auto op dat moment al vier dagen stil had gestaan. Het motormanagement grijpt bij een dergelijk onwaarschijnlijk verschil in en zorgt dat er niet meer met de auto gereden kan worden.
Donderdagmiddag kwam de definitieve diagnose: de Megatronic (de regelkast die de aansturing van de automatische bak verzorgt) was overleden. Aan importeur PON ga ik niet veel woorden vuil maken omdat hun opstelling genoegzaam bekend mag worden verondersteld "leuk dat je VW rijdt, maar zoek het verder maar uit"
De dealer liet het er echter niet bij zitten en is bij VW Duitsland de discussie aangegaan. Daar waren ze gevoelig voor de argumenten en is er direct een nieuwe Megatronic op transport gezet. Deze was vrijdagmorgen binnen en rond zes uur kreeg ik een telefoontje dat de monteur (die eigenlijk al naar huis had gemogen) de auto toch af had willen maken.
Vandaag heb ik hem opgehaald. Over een nota werd niet gesproken. De nieuw Megatronic en de montage alsmede de diagnosekosten komen niet voor mijn rekening. Dat scheelt even een behoorlijk bedrag.
Als bedankje heb ik een enorme pot met lekkernijen op de balie gezet, met een bedank kaartje eraan.
Ik ben weer blij vrienden.
 

ShuttersPeet

V.I.P. Member
Leveren ze ook Mustangs...?:D
Was het maar waar...;)
Maar vooralsnog levert geen èèn Ford dealer Mustang's...... Ford (USA) maakt er een zooitje van. Er zijn nogal wat "probleempjes" met oa verscheping en de kwaliteitscontrole, of eigenlijk het gebrek eraan.....o_O

Voorbeeldjes;
image.jpg

image.jpg

@BlackPassat;
Excuses voor het "besmeren" van je topic;)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: SLK

IbizaSigno

V.I.P. Member
Dat is goed opgelost! Verdienen een pluim bij die VW dealer. Je mag toch hopen dat PON eens een keer flink op hun sodemieter krijgen!
 

Nieuwste berichten

Bovenaan