Peugeot 308 MY2008

Cavemania

V.I.P. Member
Dit is één van mijn allereerste details geweest. Het betreft een detail van 2011 en is volledig met het handje uitgevoerd. Dit is de auto van mijn oom geweest. Na deze auto heeft hij de Opel Corsa gekocht waarvan ik net de show-off heb geplaatst.

De auto is van 2008 en had op het moment van de detail nog geen 10.000 kilometer gereden. In november 2010 heeft mijn oom een hersenbloeding gehad waardoor hij niet meer mocht autorijden. Inmiddels heeft hij zijn rijbewijs weer en rijdt vrolijk rond in een Opel Corsa aangezien hij deze auto te groot vond. In de periode dat mijn oom niet mocht rijden hebben wij zo af en toe in de auto gereden. Normaal gesproken ging de auto door de was(kras)straat. Maximaal 1 keer per jaar. Nadat de auto bij de dealer is afgeleverd heeft de auto nog geen wax gezien.

Ik heb even wat foto's geschoten van de auto zoals ik hem meegenomen heb.

1.jpg


2.jpg


31.jpg


Ik heb de auto natuurlijk gewassen met het twee emmer systeem. Hier onder een foto van de spoelemmer voor ik begon met wassen.

32.jpg


Na de auto gewassen te hebben zag de emmer met het spoelwater er zo uit (ik had hem eigenlijk tussendoor nog ff moeten verversen :oops: )

33.jpg


Na het wassen ben ik aan het kleien geslagen. De auto had op de zijkant behoorlijk wat bitumen zitten. Deze is op de auto gekomen nadat er bij ons in het dorp een nieuwe slijtlaag (november 2010) op de weg was aangelegd. Deze slijtlaag heeft er circa 2 maand opgezeten was daarna volledig verdwenen (oozaak vorst). Op de eerste foto zijn de bitumenplekken zichtbaar op de zijkant van de auto. Zichtbaar is een groot woord, ik heb er maar een gele cirkel om gezet.

4.jpg


Na een onderzijde van een deur gedaan te hebben met de klei zag deze er zo uit.

5.jpg


Na gekleid en gewassen te hebben was dit het resultaat.

6.jpg


Na het kleien ben ik met stap 1, de paintcleaner verder gegaan. Het resultaat was al goed voelbaar en zichtbaar na het cleanen.

7.jpg


Ik heb van de twee stappen die gedaan heb vandaag tussendoor geen foto's gemaakt.

Hier het eindresultaat

IMG_5531.jpg


IMG_5533.jpg


Misschien zien jullie in de spiegel nog een bekende auto :))

IMG_5536.jpg


En een overzicht van de auto na het detailen

Ik kan helaas het kuststof nog niet doen. Dat is volgend weekend aan de beurt, als het goed is heb ik dan een super middel hier voor, Smartgel

IMG_5535.jpg
 

Woody

V.I.P. Member
Handwerk daar denk je nu zeker niet meer aan, maar voor handwerk toch een heel erg net resultaat gehaald!:cool:
 

Nieuwste berichten

Bovenaan