Poets'm'op

Kevin

New Member
Prima resultaat. Geen sinaasappelhuid? Is moeilijk te zien op de foto's.
De rest van de lak is al vlak, dus ik heb met 2000 grit nat de hele boel nageschuurd en daarna 2 x gepolijst met colad en 1 x met menzerna.

Moest na de eerste polijstronde nog wel wat "bijschuren" maar ik ben zelf ook heel tevreden met het resultaat!

Heb in het verleden best veel scooters en brommers gespoten en het blijft een van de leukste dingen om te doen.. Het resultaat is (meestal) zo lekker bevredigend!
 
  • Leuk
Waarderingen: SLK

Kevin

New Member
Vandaag weer nieuwe aanwinst om de boel een beetje te organiseren:

IMG_20181120_184342.jpg IMG_20181120_184826.jpg

Helemaal gratis voor mn airmiles gewisseld. Daarnaast zijn ze echt heel goedkoop bij toolnation en de hornbach. Ideaal voor je kleine zooi
 

Kevin

New Member
@Kevin en @Mrkawa die Sunmatch gaan jullie veel (in)zicht en licht opleveren, echt een superlamp. Alle Scangriplampen zijn trouwens zonder uitzondering geweldig.
Ik heb zowel een goede wide angle cob led en een goede led zaklamp die ook een heel eind komen.
Maar ik wil BETER mn ogen worden ook steeds ouder... Haha
Daarnaast "staat het wel professioneel" een dedicated lamp voor dit doel.

Vooral benieuwd naar de foamlans, sinds ik die op die cursusdag heb gezien wil ik die hebben maar vond ik m te duur..
Ik gebruik nu een Gloria met autoventiel (dus niet meer pompen) en de veer-modificatie (5 bar ipv 3)
Die zal op plekken waar ik geen hd kan gebruiken (of voor motoren) nog steeds handig zijn.
 

BlackPassat

V.I.P. Member
....Daarnaast "staat het wel professioneel" een dedicated lamp voor dit doel.
Alleen voor de looks? Bij mij moet het wel functioneel zijn. De tijd van de uiterlijkheden is wel voorbij sinds in in een Japans gewaad heb zitten polijsten;)


Vooral benieuwd naar de foamlans, sinds ik die op die cursusdag heb gezien wil ik die hebben maar vond ik m te duur..
Ik gebruik nu een Gloria met autoventiel (dus niet meer pompen) en de veer-modificatie (5 bar ipv 3)
Die zal op plekken waar ik geen hd kan gebruiken (of voor motoren) nog steeds handig zijn.

Die Gloria (ik geloof de FM50) heb ik ook, hij wordt nog regelmatig gebruikt voor kleinere klusjes. Ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt met die "veer-modificatie" en snap het voordeel ervan.
Heb je daar wat meer informatie over? Dan voer ik de mijne ook op.
 

Kevin

New Member
Alleen voor de looks? Bij mij moet het wel functioneel zijn. De tijd van de uiterlijkheden is wel voorbij sinds in in een Japans gewaad heb zitten polijsten;)




Die Gloria (ik geloof de FM50) heb ik ook, hij wordt nog regelmatig gebruikt voor kleinere klusjes. Ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt met die "veer-modificatie" en snap het voordeel ervan.
Heb je daar wat meer informatie over? Dan voer ik de mijne ook op.
Haha tuurlijk. Ik heb een auto-ventiel erop gezet (ik heb er nog 4 liggen dus als je wilt)

En ik heb de veer die in het overdrukventiel zit gewoon iets opgerekt. kwestie van eruit halen en langzaam (om een schroevendraaier heen) uitrekken.

Meer info kan later.. Nu onderweg naar oostenrijk
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Hebben we het over dezelfde foamert? Bij mij zat het autoventiel er al af-fabriek op.?
Zal een een fotoke trekken.
Veel plezier in Oostenrijk, waar ga je precies heen?
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Even wat plaatjes gezocht.
Dit is de Gloria Foammaster FM50:
FM50.jpg

Met een detail van het standaard autoventiel om de boel mbv een compressor op druk te brengen:
Gloria foammaster FM50.jpg
 

Kevin

New Member
Oke! Ik heb de FM10
IMG-20181125-WA0001.jpg
Vandaar de modificatie!

En de veer die er in zit die zit vast onder het deksel heb ik gewoon uitgerekt rond een schroevendraaier zodat ie niet "smaller word"

15431347450523515456721098095610.jpg
En ik zit in Ehrwald, bij de Zugspitze! Bij mn ouders
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Voor die FM10 snap ik de modificatie heel goed. Als je met de FM10 ben je dat pompen zo beu. Dat is vermoeiend zeg.
Ik heb destijds de FM10 snel in de kast gezet en de FM50 aangeschaft, als die op druk is gebracht, handmatig of met de compressor, dan kun je best een tijdje foamen.
Veel plezier in Oostenrijk.
 

Kevin

New Member
Ben ook alweer op de terugweg. Moest met een vrachtwagen (toettoet) hun spullen brengen. Ze zijn in april geëmigreerd ernaartoe, en omdat hun nl-huis nu verkocht is moeten de spullen om..IMG_20181126_160157.jpg
IMG_20180927_190939.jpg
 

Kevin

New Member
Vandaag op een GSI'tje mogen oefenen (ja echt, een Slopel Crossa GSI die nog heel is!)

De auto is in algeheel aardige staat. Wel wat werk aan in de nabije toekomst! Maar ieder begin is er één!

IMG_20181201_133144.jpg
IMG_20181201_133150.jpg
IMG_20181201_135635.jpg
IMG_20181201_141839.jpg
IMG_20181201_155120.jpg
 

Kevin

New Member
Vandaag m'n karcher k2.900 opengemaakt en alles schoongemaakt en olie vervangen.

Alles zag er nog prima uit maar soms startte de motor niet als ik de lans erop had.
Gelukkig zag alles er nog prima uit vanbinnen en is alles weer ingevet met siliconenvet.. Daarnaast wat 15w40 erin gekwakt, de oude olie was zwart ej...

Nu klinkt ie weer als nieuw.
 

Kevin

New Member
Omdat het maar 1 keer per week weekend is! Hier wat resultaatfoto's van de montage van de winterslofjes.

2 lagen elixer, 2 lagen wax en wat bandenvet verder:
IMG_20181207_213536.jpg
IMG_20181208_145307.jpg

Heb ook de wielkasten maar even met trim-restore gedaan.
IMG_20181208_145259.jpg
De bandenboer heeft geen loodjes op de buitenkant gedaan.. Dus dat is wel fijn
 

Nieuwste berichten

Bovenaan