Rain-X ervaring

IbizaSigno

V.I.P. Member
Gisteren heb ik Rain-X aangebracht op de autoruiten van mijn Fiesta. Voor het aanbrengen gewassen en schoongemaalt met glasspolish van Pro Vision en afgenomen met CarPro Eraser. Vandaag wat regen gehad en ik wil mijn ervaring even delen.
Aanbrengen was best simpel. Rain-X op een mf padje en al draaiend aanbrengen. Wachten op waas en nog een keer om dekking te geranderen. Daarna wat water opbrengen met een sprayflacon en afnemen met een mf doek.

Bij 50 km/u

Optrekken van ongeveer 60 tot 100 km/u

Ben benieuwd naar de standtijd van het product. Mijn ervaringen zijn goed tot nu toe. Nooit echt gemeten. Wat zijn jullie ervaringen?
 
  • Leuk
Waarderingen: SLK

Srt4

Premium Member
Leuk ik kaart gebracht , ik gebruik het ook altijd , standtijd is bij mij ongeveer 6 weeken , hoe harder het regend hoe beter het werkt ,
 

Srt4

Premium Member
Ja op de voorruit ,, even voor de duidelijkheid dit is op me auto Vd zaak waar ik 1000km per week mee rijd en in die 6 weeken gaat die een keer of 2 door de krasstraat ,,, dan slijt het produkt nartuurlijk sneller , ik denk dat er wel een langere standtijd mogelijk is.
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Goed dat je het toelicht. Door je eerste post zou je denken dat het een minder goed product is. Als je twee keer per zes weken door de wasstraat gaat dan heeft de Rain-X geen lange standtijd denk ik.
 

Kilometervreter

überspammer
Ik heb rain-x een jaar of 5 geleden uit de collectie gegooid omdat het moeilijk af te nemen was.
Ikzelf ben veel meer fan van de glassealent van Angelwax.
 

SLK

V.I.P. Member
Ben er erg tevreden over. Aanbrengen en afnemen een fluitje van een cent, twee keer aanbrengen, eventjes laten drogen en dan flink water erover. Dan nog even droog deppen met een doek of prop papier. Als je gaat vegen kan je een vettige laag krijgen. Denk dat dat is wat @Kilometervreter bedoelt. Standtijd een paar maanden.
Ik doe echter alleen de zijruiten. De voorruit slechte ervaringen mee in combinatie met gebruik van de ruitenwissers. Die gaan op den duur stuiteren als de laag minder wordt. Kwestie van wel grip en geen grip, ze klappen niet meer zo eenvoudig om.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan