Ramen kleien?

Wim GTC

Member
Met het wassen en detailen geef ik de ramen niet zoveel aandacht:oops: Maar vandaag regende het een beetje en zag ik de opgedroogde druppels weer terug.

Als ik de ramen nu eens met klei behandel? Zullen ze dan weer mooi glad worden of werkt dat niet met klei en moet er iets anders gedaan cq. gekocht worden?
 

nicknameless

V.I.P. Member
Ramen gewoon meekleien, desnoods licht meepolijsten, goed ontvetten en desnoods een waterafstotend product aanbrengen.
 

Wim GTC

Member
Okè. Dat waterafstotend product? Bedoel je daarmee zo'n goedje waarbij je je wissers ook niet hoeft te gebruiken? Ik ben daar niet bekend mee.
 

Cavemania

V.I.P. Member
Wat ik altijd doe is inderdaad de ramen mee kleien, daarna polijsten met een finish polish. Vervolgens goed ontvetten met bijvoorbeeld Eraser. Goed laten uitdampen en dan vervolgens een waterafstotend product aanbrengen zoals Rain-X, ProVision, Turtle oid. Ik heb hier ook een review op het forum geplaatst van drie producten. De Turtle deed het in mijn ogen erg goed.
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Ruiten kun je prima kleien. Ik doe het heel vaak, vooral de achterruit zit toch vaak vol met teerspetters.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan