Review: Dodo Juice Basics of Bling detailspray

IbizaSigno

V.I.P. Member
Dodo Juice - Basics of Bling Detailing Spray
Foto-38OMJWT7-D.jpg
Een poosje terug de Dodo Juice Basics of Bling Detailing Spray besteld om te gebruiken als vervanger van Poorboys World Spray&Wipe. Volgens de beschrijving zou de BoB spray ook multi inzetbaar zijn en is tevens verkrijgbaar in1000ml concentraat die 1:10 aan te lengen is met kraanwater. Dat maakt dat de BoB Detailing Spray nog maar €1,62 kost(!!) per 500ml 1:10. Zeer voordelig kun je wel stellen. De ready-to-use verpakking die ik had kost €10,99.

Verpakking:
De Basics of Bling Detailing Spray zit in een 500ml fles met stevige spraykop zoals we deze kennen van Dodo Juice. De verpakking volgt de Basics of Bling lijn van Dodo Juice, netjes maar geen 'poespas', duidelijkheid van het product. Deze detailspray valt onder het vierde stadium waarin BoB beschreven is; "Maintain" (onderhoud).
Foto-EKTZTAC8-D.jpg


Op de achterzijde staat beschreven hoe je het product dient te gebruiken.
Foto-RASTWQA7-D.jpg


De beschrijving op de fles:
"Maintenance stage... Detailing Spray
A multi-purpose 'Quick Detailer' that cleans, shines and protects paintwork and other surfaces. Comes diluted and ready to use in a fine mist spray bottle.
CARE AND USE: Only use the Detailing Spray on lightly soiled areas, and if spraying onto damaged or textured surfaces, check suitability on an inconspicuous area first. To use, simply onto panel and then buff to a high shine using a soft microfiber cloth (use more then one cloth when the paintwork is quite dirty).
For full paint protection, we recommend the use of a dedicated protection product (wax or sealant) after using this Detailing Spray.
DO NOT INGEST. AVOID CONTACT WITH EYES.
KEEP AWAY FROM CHILDREN AND PETS."

Product:
De BoB Detailing Spray is licht groen van kleur en ruikt heerlijk zoals we van Dodo Juice gewend zijn. Deze Detailing Spray ruikt vrijwel hetzelfde als Dodo's Sour Power shampoo, naar Granny Smith appels. De Detailing Spray heeft ongeveer dezelfde consistentie als water.

Werkwijze:
De BoB Detailing Spray is dus een multi inzetbare detailspray die per paneel verneveld dient te worden en afgenomen moet worden met een microvezeldoek.
**Gisteren heb ik mijn Ibiza gewassen waar de BoB Detailing Spray op getest is**
Eén keer sprayen
Foto-AV6TZELO-D.jpg


Uitgeveegd met Monello Peluche Verde
Foto-WN3IOROH-D.jpg


'Opgepoetst' tot glans
Foto-4HENCD88-D.jpg


Op glas verneveld..
Foto-PPEB3S73-D.jpg


.. En afgenomen
Foto-X47FANX6-D.jpg


Op de motorkap een "klei-test" gedaan. Eerst met pure BoB i.c.m. Dodo's Supernatural klei, later 1:1 BoB met water. Het glijdt best lekker en kleien gaat er prima mee, zowel puur als 1:1. De Born Slippy (die is ontwikkeld als kleiglijmiddel) is gladder en glijdt nog meer, desondanks denk ik dat je de BoB Detailing Spray prima kunt gebruiken als kleiglijmiddel.

Conclusie:
+
- Gemakkelijk te verwerken, 'easy on, easy off',
- Multi inzetbaar: detailspray, waterless wash, (lichte)ruitreiniger, drooghulp, kleiglijmiddel (1:0/1:1),
- Prijs: rtu €10,99/500ml, concentraat €35,99/1000ml -> €1,62/500ml (mits 1:10 verdund),
- Zuinig in gebruik, slechts 50-75ml gebruik voor het nalopen van mijn Seat Ibiza na het wassen,
- Heerlijke geur!

-
- Bij teveel veel sprayen strepen,
- Relatief dure rtu versie tegenover de concentraat versie(?),
- Een minpunt t.o.v. Poorboys World Spray&Wipe > BoB Detailing Spray bevat glansmiddelen.

Wat mij betreft een blijver deze Basics of Bling Detailing Spray van Dodo Juice. Ruikt heerlijk en verwerkt gemakkelijk, ook de prijs (concentraat) is super voordelig!

Bedankt voor het lezen!
 

Kilometervreter

überspammer
Ik gebruik eigenlijk nooit een QD na het wassen... gewoon de droogdoek erover en schoon.
We hebben hier wel extreem zacht duinwater.
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Na het wassen gebruik ik het zelf ook zelden. Vind het wel ideaal voor bijvoorbeeld in de deuropening zeg maar de drempel (hoe noem je dat bij een auto?) dat soort plekken. Ook ideaal voor auto's die aan de binnenzijde gelakte delen hebben bijv. Toyota Aygo of om simpelweg vogelpoep te verwijderen.
 

Kilometervreter

überspammer
Daar gebruik ik het inderdaad ook voor, maar daar heb ik nog een gallon spray and whipe voor staan die ik 50% aanleng met water
 

Nieuwste berichten

Bovenaan