Review Dodo Juice Purple Haze PRO...

ArjanD300

Premium Member
Dit is een review van Dodo Juice Purple Haze PRO, beschreven in mijn verwoording en ervaring met dit product.

De voorzijde pot:
DSC_8121_zps8a71d390.jpg


De achterzijde pot:
DSC_8133_zpsa15c62ee.jpg


Grote pot en panel potje:
DSC_8131_zps450aa07b.jpg


De inhoud:
DSC_8126_zps4bcf2269.jpg


Op de flitsende verpakking staat het volgende:

Purple Haze now with more carnauba.
The best-selling Dodo Juice soft wax now gets an extra shot of No. 1 grade carnauba wax, propelling its performance into even higher realms.
Made with dark beeswax, montan wax and more carnauba than ever before.
Particularly effective on dark coloured paintwork, including metallics.


Use:Apply to clean paintwork then allow to cure for approx 10 mins until hazed. Do not allow to cake on. Buff off with clean microfibre and rebuff after 30 mins if necessary. Layer after 1-24 hours if required.

Care and safetyKeep lid on and store wax in cool area out of direct sunlight.

Keep away from children and pets. Do not ingest. avoid contact with sensetive skin. MSDS data available at http://www.dodojuice.com


Het is een vaste soft wax die geschikt is voor donkere lak kleuren, wil niet zeggen dat hij niet op rood of wit kan !
Maar hier heeft Dodo Juice andere waxen voor bijvoorbeeld Orange Chrush en de Light Fantastic..
De kans bestaat dat je in de reflectie toch net een verschil ziet, een iets donkerdere reflectie ervan krijgt door de paarse kleur pigmenten op de lichtere en warme lak kleuren
Het is dus een vaste wax, maar een softe variant die lekker smeuïg smeert, en op de lak bijna olie achtig aan doet.

De verpakking, in mijn geval een pot met een inhoud van 200ml, en zal rond de 65/70 euro over de toonbank gaan, er zijn panel potjes te verkrijgen van 30ml die een prijs hebben van rond de 13/14 euro waar je overigens met gemak 5 keer een auto kunt doen.
Het uiterlijk is zeer flashy en dit is geheel in de style á la Dodo, I like it !
Het is een wax die met de beste natuurlijke wax is gemaakt de Braziliaans carnauba, maar in de PRO versie hebben de mensen bij Dodo er een tikkie meer carnauba in gedaan en sealant achtige bestanddelen uit hun detailer Dodo Juice Red Mist aan toe gevoegd, waardoor de bescherming zeker 3 tot 4 maanden zal zijn ! tegenover de 2 tot 3 maanden met de "gewone" Purple Haze, dus een wax met mooie diepe en warme glans en voor de bescherming sealant eigenschappen !
De geur moet je van houden, ik heb hem NU voor mijn neus, ik vind hem opzich wel aardig en lijkt op iets van chocolade liquor achtig iets, de vrouw zegt weer een net geopende zak engelse drop vandaar keep away from children and pets want die zouden het zo opeten...

Het aanbrengen doe ik altijd met een pad, je smeert snel teveel op omdat het zeer vettig/olie achtig is.
Je hebt dus echt niet teveel nodig op je pad, een goeie lik met je pad door de pot en je kunt zekers een halve motorkap doen als het niet meer is, want tja in de detailing wereld is less is more !
55622038153378522533910.jpg


Hoe lang laten curen is echt afhankelijk van de situatie volgens de beschrijving op de pot minstens 10 minuten maar hangt echt af van warm, koud, droog of vochtig weer dus dit test je het beste met een swipe test.
Daarna buf je het zeer gemakkelijk uit, even met de doek eroverheen en daarna met de andere kant oppoetsen tot hoogglans, en dan is hoog glans ook echt hoog glans, je krijgt er een prachtige warme diepe glans voor terug ! met schitterende kleuren nuances in de lak...
Overigens het langer laten zitten van de wax heeft niet echt tot gevolg dat hij er niet meer af te krijgen is, het zal iets lastiger gaan maar nog altijd zonder echt zwaar te moeten boenen.
dsc3973n.jpg


2cr5b89.jpg


dsc3370n.jpg


Duurzaamheid kan ik eigenlijk niet heel veel over zeggen, sorry maar ben zo erg dat er zeker na een week of 4 á 5 allang weer iets nieuws overheen gekomen is.
Maar ik schat zeker gezien na 4 weken dat het er dan nog steeds zoals de foto er uit ziet het een best poosje uithoudt, en dat de 3 tot 4 maanden volgens verpakking wel goed zit.

Hier is hij 1 dag oud:
zkri2x.jpg


5m0h2p.jpg


Maar hier is hij 1 maand oud en de auto is niet gewassen:
4lhkzp.jpg


Dus tja, ik zeg toppertje :thumbup:

Algemeen oordeel
Glans: ++ heerlijk warm en diep en een dikke wetlook !
Duurzaamheid: ? ga ervan uit dat die toch wel ++ is, wax met sealant eigenschappen !
alleen zit die niet zolang erop bij mij, zit er al lang weer iets anders overheen ;-)
Geur: + zeer persoonlijk maar zeker niet vies
Gebruik: ++ prettig in gebruik easy on and easy off

Verklaring:
++ Zeer goed
+ Goed
V Voldoende
- Onvoldoende
-- Slecht
 

FiveCX-5

V.I.P. Member
Ook die zit in mijn assortiment, mooie wax inderdaad, is een soft-wax, laatste tijd een beetje korrelig spul wat eruitkomt, zou dat door de ouderdom komen ?
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Ik zag net dat je nog 5,5 uur moest werken, wat doe jij dan op het forum?
 

5T-3F-4N

V.I.P. Member
Ook weer en mooie review. Eigenlijk ben ik altijd van de vloeibare wax, dan zijn die panelpotjes wel handig om eens te proberen. Hmm, toch maar eens kijken wat op zilver en donker grijs goed uitpakt.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan