Review Dodo Juice Sour Power

Cavemania

V.I.P. Member
Dit is een review van Dodo Juice Sour Power. Dodo Juice Sour Power is een Ph naturale shampoo. In deze review beschrijf ik mijn eigen ervaringen met dit product

Voorzijde verpakking
dodo-sour-power-250ml.jpg


Achterzijde verpakking
dodo-juice-sour-power-250ml-2-339-p.jpg


Op de verpakking staat in het Engels de gebruiksaanwijzing, Tips en de "gevaren". Heel belangrijk is de mengverhouding van de shampoo met het water. Deze staat daarom ook duidelijk genoemd in de gebruiksaanwijzing. Dit is niet het geval bij alle shampoo’s.

Dodo Juice Sour Power
Gloss Enhancing Shampoo


GEBRUIKSAANWIJZING:
1. Auto schoon spoelen /spuiten met een hogedrukreiniger om los vuil te verwijderen;
2. Vul een emmer met handwarm water en voeg de shampoo toe (circa 20 ml per 10 liter);
3. Roeren tot het mengsel schuimt;
4. Was nu de auto met een spons of een washandschoen van boven naar beneden;
5. Spoel de spons of washandschoen uit in een emmer met schoon water (spoelemmer);
6. Spuit de auto na het wassen af met koud water;
7. Droog de auto vervolgens af.

De verpakking is dus een fles met een inhoud van 250ml of 500 ml. en kost circa € 11,00 (250ml) of € 19,00 (500ml). De shampoo is groen van kleur en heeft een lekkere appelgeur.

Hoe heb ik het gebruikt.
De auto welke mijn proefobject was is een Mazda6. Deze wordt goed onderhouden en was matig verontreinigd vooral met zand en wat bruine vlekken afkomstig van de bomen. Aangezien de auto niet heel erg vies was heb ik gekozen voor een emmer van 10 liter. Op de 10 liter handwarm water heb ik 20 ml. Sour Power shampoo gemengd. De shampoo schuimt goed maar niet overdadig.

IMG_1109.jpg


Na het vullen van de emmer ben ik eerst de velgen van de auto gaan wassen om te zien hoe lang de schuimlaag aanwezig blijft. Na een kwartier was het zichtbaar dat de schuimlaag iets was verminderd maar niet echt noemenswaardig zoals te zien is op onderstaande foto.

IMG_1111.jpg


Vervolgens de auto gaan wassen van boven naar beneden. De shampoo heeft een goed reinigend vermogen en werkt prettig. Je voelt de washandschoen lekker over de lak glijden. Het was tijdens het wassen circa 15 graden celcius en een lichte wind. Het wil bij sommige shampoos wel gebeuren dat deze onder invloed van wind of zon snel drogen. Bij de Sour Power shampoo is dit niet echt het geval. Doordat deze redelijk schuimt op de auto blijft de auto ook nog lang vochtig zoals te zien is op onderstaande foto’s

Sour Power direct na het wassen
IMG_1112.jpg


Sour Power 15 minuten na het wassen
IMG_1113.jpg


Na het wassen de auto goed afgespoeld en gedroogd en onderstaande foto is het eindresultaat. Of de shampoo nu echt een glans boost geeft weet ik niet. Kan niet echt verschil zien tussen deze shampoo en andere shampoos qua glans.

IMG_1117.jpg


Al met al geen slechte shampoo maar voor mij geen blijver.

Algemeen oordeel
Glans: V
Duurzaamheid: niet van toepassing
Geur: ++
Gebruik: ++

Verklaring:
++ Zeer goed
+ Goed
V Voldoende
- Onvoldoende
-- Slecht

Bedankt voor het lezen
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Dezelfde ervaring heb ik ook met Sour Power. Heerlijke shampoo en overheerlijke geur! :) Maar eerst de velgen wassen en dan de rest van de auto!? :eek:
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Dat lijkt me prima, zolang je maar niet hetzelfde waswater/Washmitt e.d. voor de rest van de auto gebruikt (en dat is volgens mij hier ook dan ook niet gebeurt ;))
 

ric325i

Active Member
Welke shampoo vind jij wel een blijver?
Born to be mild =mijn persoonlijke favoriet tot nu toe en ik heb de sour power al staan alleen nog niet gebruikt.
 

Cavemania

V.I.P. Member
Ik heb de Born to be Mild en CG Glossworkz. Beide gebruik ik eigenlijk alleen maar. SmartWax Smartwash heb ik ook maar gebruik ik minder vaak. Enige nadeel van de Glossworkz vind ik dat de dop verstopt gaat zitten door opdrogende shampooresten. Dit heb ik ook bij de shampoo van Smartwax, bij de Dodo Juice niet.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan