Review: Surf City Garage - Pacific Blue Wash&Wax

IbizaSigno

V.I.P. Member
Surf City Garage - Pacific Blue Wash&Wax
Foto-LGU6HFTR-D.jpg

Tijd om weer eens een nieuwe shampoo te testen. Na al een aantal verschillende shampoos te hebben gebruikt nu eens deze Pacific Blue Wash&Wax aangeschaft van Surf City Garage.

Verpakking
De SCG Pacific Blue is verkrijgbaar is verschillende verpakkingen; 237ml., 473ml., 946ml. en 2l. Voor deze review heb ik gebruik gemaakt van de 473ml. verpakking. Het betreft een smalle rechte fles met een zwarte flip dop. Het kunststof van de fles is buigzaam en zo kan er naar gelang de gewenste hoeveelheid uitstekend gedoseerd worden door het kunststof in te knijpen.
Aan de voorzijde van de verpakking bevind zich een etiket met daarop het merk en de inhoud van de verpakking. Ook komen een aantal eigenschappen aan bod in zowel tekst als afbeelding.
Foto-LGU6HFTR-D.jpg


Ook aan de achterzijde is een etiket aangebracht met instructies en andere informatie over deze autoshampoo.
Foto-MI64YJEF-D.jpg


Product en prijs
De Pacific Blue Wash&Wax shampoo is blauw van kleur en ruikt naar kauwgomballen of iets van die strekking. Of dit werkelijk de geur van de Pacific is vraag ik me af, maar lekker ruiken doet het. De dikte van de shampoo zit tussen de dikte van Dodo Juice Born to be Mild en Meguiars Goldclass in. De prijs van deze 473ml. is €11,99.
Zoals duidelijk is geworden betreft het een shampoo met een wax toevoeging. Op de verpakking wordt duidelijk dat het gaat om een zeer geconcentreerde shampoo is die er voor zal zorgen dat de lak veilig gewassen kan worden en een waxlaag achterlaat.

De werkwijze
Volgens de verpakking van de Pcific Blue zou je 1oz per gallon water moeten toevoegen. Omgerekend naar Europese maten betekent dit 19,57ml. per 3,785l. Zelf gebruik ik de 19l/5gallon emmers die ik met 15l water vul = 4 gallon. Dat zou betekenen dat er op 15l water 118,28ml product toegevoegd moet worden. Een mengverhouding die in mijn optiek niet echt geconcentreerd aandoet. Dit zou betekenen dat je dus welgeteld vier keer je auto kan wassen met de inhoud van deze 473ml. verpakking. Aan de voorzijde van de verpakking staat dat de inhoud van 473ml. fles goed is voor 16 wasbeurten, wat neer komt op 30ml. per wasbeurt. Weerszijden spreken elkaar dus tegen. Ik heb gekozen om 30ml. toe te voegen aan 15l water.
Foto-3R7TCLMM-D.jpg


Omdat het hier gaat om een shampoo met wax toevoeging besloten om een vergelijking te doen met een shampoo zonder wax toevoeging. Hiervoor heb ik gekozen voor Dodo Juice Born to be Mild.
Allereerst heb ik met de broes straal de auto afgespoeld om zo loszittend vuil te verwijderen. Voor:
Foto-DNE7FM4R-D.jpg


Vervolgens heb ik twee emmers met gritguard gevuld met ieder 15l water, één emmer met spoelwater en één emmer met Dodo's Born to be Mild. Hiermee heb ik de passagierszijde gewassen en vervolgens gespoeld. Beide emmers grondig gespoeld en opnieuw gevuld, alleen nu één emmer met de Pacific Blue Wash&Wax, de geur van de shampoo komt los maar overheerst niet. Hiermee heb ik de bestuurderszijde gewassen en vervolgens afgespoeld. Tijdens het wassen merk je dat het een heel gladde shampoo is, d.w.z. het glijdt zeer goed en soepel over de lak. Nog gladder dan bijvoorbeeld Born to be Mild. Wat opviel is dat als een paneel gewassen is het water direct openbreekt en afglijdt. Na het wassen is het gewassen deel sneller droog dan met andere shampoos.
De hele auto gedroogd. Met dit als resultaat, mijns inziens geen verschil in glans o.i.d. waarneembaar.
Foto-JTTOZXOE-D.jpg


Om het wax-element van de Pacific Blue te testen en zichtbaar te maken heb ik een kort filmpje gemaakt. Links dus Born to be Mild en rechts Pacific Blue (na het drogen).
*De beschermende laag is oude Collinite 476S en daarover eens Meguiars Goldclass Quik Wax aangebracht.

Zoals duidelijk wordt is er verschil waarneembaar in de sheeting tussen de beide shampoos.

Conclusie
+
- Ruikt lekker,
- Glijdt gemakkelijk over de lak,
- Goede reinigende eigenschappen,
- Prijs €11,99 voor 473ml.; goed voor zo'n 16 wasbeurten,
- Nog goedkoper in verhouding in grotere verpakking.

-
- De wax-eigenschappen van deze shampoo zijn verwaarloosbaar,
- Mengverhouding op de voor- en achterzijde van het etiket spreken elkaar tegen.

Wat mij betreft een prima shampoo. Gemakkelijk in gebruik en mijn washandschoen gleed echt als een gladde aal over de lak van de Ibiza. Zoals gezegd is de wax-eigenschap van deze shampoo verwaarloosbaar. Wellicht als er meer shampoo zou zijn toegevoegd dat het wax element meer tot recht zou komen maar daar durf ik met zekerheid niet over te zeggen.

Tips, trucs en ander feedback van harte welkom. Bedankt voor het lezen!
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Mooie review Nicky, netjes en duidelijk verwoord. De aangegeven dosering is inderdaad wel wat hoog, 30 ml werkt gewoon prima (als je deze gewoon als Shampoo gebruikt) wellicht wordt er bij de aangegeven dosering wel een beter waxlaagje achtergelaten, hebben wij zelf in ieder geval niet getest...
 

Kilometervreter

überspammer
Mooie review! Hoe was je verhouding bij de BTBM? Ik gebruik hier altijd 10 ml op 10 ltr water, werkt uitstekend!
Hoe schuimt deze shampoo eigenlijk? Dat vind ik ook altijd wel fijn!
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Bedankt voor de complimenten!

Born to be Mild heb ik 25ml. op 15l gebruikt. De Pacific Blue schuimt vergelijkbaar met BtbM.
 

Cavemania

V.I.P. Member
Ik heb deze shampoo ook gehad. Het was op zich een goede shampoo maar hij deed me niets.

Verder mooie duidelijke review. Bedankt!
 

Black Widow

V.I.P. Member
Dank je maar ik vind dit merk qua uitstraling niets hebben en heb al een paar mooie waxjes staan die voorlopig nog niet op zijn.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan