Review: Surf City Garage - Voodoo Blend Leather Rejuvenator

IbizaSigno

V.I.P. Member
Surf City Garage - Voodoo Blend Leather Rejuvenator
Foto-OGDJNNPL-D.jpg

Na een ruime 11.000 kilometer gereden te hebben mijn Fiesta beginnen de lederen interieur delen toch wel gebruikers sporen te vertonen. Het leder op het stuur begint te glimmen en voelt zo langzamerhand wat vettig aan. Tijd om daar wat aan te doen met Voodoo Blend Leather Rejuvenator van Surf City Garage!

Verpakking
Voodoo Blend is verkrijgbaar in flessen van verschillende maten, 473ml. en 237ml. De laatste heb ik gebruikt voor deze review. Net zoals de Dash Away zit de Voodoo Blend in een bruine/beige achtige kleur fles. Dit lijkt de interieurproducten van Surf City Garage te typeren. De fles voelt stevig aan en is soepel genoeg om in te kunnen knijpen om zo de Leather Rejuvenator te kunnen doseren die er via de zwarte flip dop uit komt.
Aan de voorzijde van de verpakking wordt duidelijk om welk product het gaat, waar het voor bedoeld is en wat je mag verwachten van het product.
Foto-IGGJIL3V-D.jpg


De achterzijde van de Voodoo Blend is voorzien van de gebruiksaanwijzing en de nodige veiligheidswaarschuwingen. Ook wordt er geadviseerd om voorafgaand aan dit lederproduct Dash Away te gebruiken.
Foto-776E7PQT-D.jpg


Onder de flip dop bevind zich een rood afsluitbaar dopje om lekker tegen te gaan. De opening van de dop is groot genoeg om juist te doseren, er komt niet te veel uit. Na het verwijderen van de rode sluiting en het (te hard) aandraaien van de dop kan het gebeuren dat het schakelende deel van de dop loskomt.
Foto-8PPG3HEU-D.jpg


Zoals benoemd doseert de flip dop prima. Enig nadeel van deze dop is dat er product in achterblijft dat er uit komt bij het sluiten van de dop.
Foto-6GXXX7XL-D.jpg


Product en prijs
Voodoo Blend Leather Rejuvenator is een product om leder te conditioneren, oud leder weer tot leven te brengen en daarbij maakt het product het leder waterafstotend. Maar Voodoo Blend is niet enkel geschikt voor leder, ook vinyl en plastic kan behandeld worden met Voodoo Blend. Niet te gebruiken op suède. De beige achtige substantie lijkt op een pasta. Dik genoeg om niet te "lopen", dun genoeg om goed uit te kunnen smeren. De geur doet denken aan die van een nieuwe auto met een lichte toevoeging van de geur van nieuw leder. De prijs van de 237ml. en 473ml. verpakking zijn respectievelijk €10,99 en €17,99 bij Waxworld.nl.

De werkwijze
Goed schudden, aanbrengen op leer of vinyl, met een cirkelende beweging inwerken, residu afnemen en uitpoetsen/buffen. Voordat ik hiermee begonnen ben heb ik met Dash Away het lederen stuur en handremgreep gereinigd zodat deze goed schoon waren. Vervolgens een drupje op een microvezelpad aangebracht, waarmee ik het halve stuur heb kunnen behandelen.
Foto-VGWHUBYR-D.jpg


Verdeeld over een deel van het stuur.
Foto-6KWFZSN6-D.jpg


Verder verdeeld, ingewerkt en uitgepoetst.
Foto-U7HBEPVE-D.jpg


Ook op de handremgreep 50/50 aangebracht na reinigen met Surf City Garage Dash Away.
Foto-NBVKZ3JU-D.jpg


In het geheel aangebracht en ingewerkt.
Foto-6VIV3UZF-D.jpg


Vervolgens residu afgenomen en nog gewreven met een microvezeldoek.
Foto-GSCCBAJ4-D.jpg


Op een aantal kunststofdelen heb ik ook Voodoo Blend Leather Rejuvenator aangebracht. Verwerkt gemakkelijk en werd goed opgenomen. Hier heb ik geen foto's van omdat de meerwaarde daar erg klein van was gezien en niet echt een groot verschil waar te nemen was omdat het kunststof er nog (zeer) netjes uit ziet.

Conclusie
+
- Brengt het leer weer terug is nette (nieuw) staat,
- Reinigt en conditioneert het leder in één stap,
- Ruikt lekker; combinatie van 'nieuwe auto' en leder geur die niet overheerst,
- Gemakkelijk te doseren,
- Direct droog, plakt niet en voelt niet vet aan na aanbrengen,

- Ook te gebruiken op plastic en vinyl (niet op suède),
- Zuinig in gebruik.


-
- Stevigheid van de flip dop laat te wensen over,
- Bij het sluiten van de flip dop komt er nog wat van het product uit.

De Voodoo Blend Lather Rejuvenator is mijns inziens een gemakkelijk te verwerken product met een heerlijk subtiele geur. Het laat het leer 'tot leven komen', vettigheid is verdwenen, leer is weer soepel en zacht en ziet er weer satijnen uit als toen ik de Fiesta voor het eerst ophaalde. Precies zo doet de geur ook aan. Ook voor het kunststof een aanwinst, dus geen gedoe met verschillende producten voor verschillende materialen. Eén product voor heel het interieur. Wat mij betreft een blijver, gezien de hoeveelheid leder in mijn auto is de 237ml. verpakking voldoende om even vooruit te kunnen. Anders biedt de 473ml. verpakking de uitkomst, voor ieder wat wils. Al met al een aanrader in mijn optiek!

Tips, trucs en ander feedback van harte welkom. Bedankt voor het lezen!
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Dankjewel @Stefan! :) Vind het leuk om (voor mij) nieuwe producten te gebruiken, testen en daar wat over op te schrijven. Zodat ook anderen er wat mee kunnen om de juiste "bomen" te kunnen kiezen in het grote bos.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan