review: wolf's chemicals Wolf moon (eclips)

2shiny

V.I.P. Member
Dit had ik al een tijd geleden geschreven, toen deze nog niet uigekomen was en nog eclips heette. Ik dacht dat ik hem al had gepost, maar vind het niet terug, dus nog maar eens dan

Gisteren de kans gehad om een volledig nieuwe paste wax te proberen van Wolf's chemicals.
Persoonlijk ben ik geen paste wax fan, maar deze was toch leuk om mee te werken.

11588039823_8c7cc8c1ff_c.jpg

Eclips paste wax by Wolf's Chemicals. 1e pot die er bestaat in mijn handen :mrgreen:

Applicatie: Het is een echte harde paste wax met heel wat "nuba" in. Dus wel eventjes warm wrijven om toch een top laagje smeerbaar te maken. Maar, eenmaal smeerbaar gaat een klein beetje heeeeeel ver! Met 1 keer mijn applicator in de pot te wrijven kon ik makkelijk een halve motorkap doen.
Deze was aangebracht bij een temperatuur van 5 °C, wat dus al heel laag is voor een wax aan te brengen.
Na een goede 20 min even een swipe-test gedaan en hij was klaar om af te nemen. En dit was echt moeiteloos.
Ik heb hem zelf in het begin expres dikker aangebracht, en ook hier was het geen enkel probleem.

Beading / sheeting: Wel, ik vond de beading echt mooi, en oordeel straks zelf bij de foto's :D
Echte sheeting was er niet, maar bij het rijden vloeiden de beads snel samen en vlogen eraf, en bleef al heel snel een mooi droge wagen achter.

Looks: na het aanbrengen had ik een echt mooie diepe wet-look glans, maar wou deze nog even laten rusten en dan enkele foto's maken, maar daar stak de regen een stokje tussen. Vanaf ik kan komen deze dus nog.

Bescherming: Time will tell. Ik zal erop letten wanneer de beading begint af te nemen en wanneer de bescherming op zich begint af te nemen.

Conclusie : een super wax voor wie houdt van paste waxes. Zelf, hoewel ik geen fan ben van paste waxes, ga deze toch zeker een plaats geven in mijn vaak-gebruikte-producten-rij

beadings picjes:

11588046753_9892c1104c_c.jpg


11588043853_d1b8fe5ca3_c.jpg


11587835785_f8b5dcf692_c.jpg
 

2shiny

V.I.P. Member
ze heeft gemakkelijk 3-4 maand gehaald en ging nog steeds sterk, maar dan de wagen gepolijst om er bodyguard op te doen. Echt een sterke, goede wax. Daarom ben ik zo verschoten van de full moon...
 

5T-3F-4N

V.I.P. Member
Leuke review! Wat zijn de concurenten van deze wax? Volgens mij is Wolf's Chemicals wel "onbekend maakt onbemind".
 

2shiny

V.I.P. Member
ik denk dat deze gemakkelijk meekan met de meest gangbare waxen die niet high-end zijn... Het is de basis paste wax van wolfs, maar echt een harde wax.
wolfs is inderdaad eerder onbekend en onbemind, al versta ik dat niet altijd even goed. Bodywrap won ooit sealant van het jaar bij detailingworld. En het is een echte top nano coating en gemakkelijk aan te brengen, zelfs met een DA, want deze kristaliseert niet als andere coatings, maar ia ook een SIO2...
wat ik zeker vind van wolfs producten ia dat hun standtijd echt super goed is, hun carnauba glaze haalt makkelijk 5 maand op een dagelijks gebruikte wagen.
het enige wat mensen soms kan afstoten, is dat je de producten soms een beetje anders moet gebruiken dan je gewoon bent met andere producten.
en ze doen niet meteen mee aan alle hype... En detailing is meer en meer hype aan het worden vrees ik soms
 

5T-3F-4N

V.I.P. Member
Ik ben eerst even op de WW site gaan kijken wat WC zoal heeft. Toevallig gisteren nieuwe shampoo besteld en heb zitten twijfelen tussen WC White Satin en CG Glossworkz. Het is uiteindelijk GC geworden, door de naamsbekendheid.
ik denk dat deze gemakkelijk meekan met de meest gangbare waxen die niet high-end zijn... Het is de basis paste wax van wolfs, maar echt een harde wax.
Bijvoorbeeld vergelijkbaar met iets als Collinite 476s en Dodo Pro's of moet ik in een heel ander genre denken?
 

2shiny

V.I.P. Member
de white satin is nochtans een heel goede shampoo. Denk dat ibizasigno deze ook gebruikt.

ik denk niet aan de dodo Pro, want dat zijn hybride waxen. Daarmee ga ik de full moon vergelijken.
vokgens look en beading kan je hem met de blue velvet en purple haze gaan vergelijken, maar de standtijd gaat er goed bovengaan. Deze heeft ook serieus wat chemische resistantie. Ik heb de wax meerdere malen gewassen met megs APC 4:1 en ging er niet af, terwijl de dodo daar niet tegen bestand is
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
De White Satin heb ik gebruikt. Een heerlijke shampoo! Eens getest hier van Waxworld. Ben voornemens deze aan te schaffen.
 

Ketoembar

V.I.P. Member
Zo onbekend is Wolf's Chemicals toch niet. Ze draaien alweer wat jaartjes mee.
De velgenreiniger vind ik erg goed, maar de deironizer vind ik weer minder.
Maar dat heeft iedereen met producten van een merk.
Misschien weerhoud het mensen omdat het uit Hongarije komt.
De bodywrap ga ik ook nog proberen, hij ligt al klaar.
Maar onbekend vind ik het merk zeker niet.
 

5T-3F-4N

V.I.P. Member
ik denk niet aan de dodo Pro, want dat zijn hybride waxen. Daarmee ga ik de full moon vergelijken.
vokgens look en beading kan je hem met de blue velvet en purple haze gaan vergelijken, maar de standtijd gaat er goed bovengaan. Deze heeft ook serieus wat chemische resistantie. Ik heb de wax meerdere malen gewassen met megs APC 4:1 en ging er niet af, terwijl de dodo daar niet tegen bestand is
Dan is de kwaliteit op een serieus niveau. Het is dus wel een goede prijs/kwaliteitsverhouding? In de WW-shop zie ik alleen blood en full moon, @Stefan komt deze Wolf moon nog bij jullie?

Misschien weerhoud het mensen omdat het uit Hongarije komt.
Misschien komt het dat het niet overal te koop is. Hongarije kan idd wel afschrikken.
 

2shiny

V.I.P. Member
ik vind de kwaliteit inderdaad echt goed, zeker voor die prijs.
de coatings zijn natuurlijk niet meteen concurrentie voor cquartz.
maar de deironizer vind ik top spul. Hij wordt niet rap paars, maar reinigt al goed ervoor.
de blackout is top spul. 5 weken in mix weer ( veel regen) en nog steeds mooi zwart.
de glassguard blijft gaan.
en de quick detailer/spray wax is topspul. Sheeting is beter dan reload.
ik zoek vanavond eens een foto trg. Ik had de spray wax op 1 deel en reload ernaast. En na een hevige regenbui was de kant met spraywax droog terwijl er wat beading stond bij reload. De kant met spraywax was ook properder dan de reload
 

Gio

Active Member
Ik heb ook alle polijstmiddelen van Wolf's en vooral wagens van rond de eeuwwisseling reageren erg enthousiast. Met name Opellakken (geen idee van de herkomst) in combinatie met de HEX-pads geven een mooi resultaat en vooral ook erg snel. Voor een Astra G maak ik niet eens meer een test spot:oops:
 

2shiny

V.I.P. Member
Ik gebruik ook de wolfs polijstmiddelen op bmw n mercedes lak. W-6G en een gele hexlogic pad en alle krassen eruit. Geen m105, microfiber pads of wolletjes nodig.
 

2shiny

V.I.P. Member
11211487105_7542437de1_z.jpg

Links i wolfs quickie pray wax, recht reload. Dit was na een hevige regenbui.
13186074375_1141fbb760_z.jpg

Dit is wolf's blackout na 1 maand, met veel regenweer. Bij megs tyre gel is deze weg na 1 regenbui of na 1week

13939478554_da5cf544a1_z.jpg

Dit is na 1 hit van wolfs wp-6g met een oranje hexlogic pad... ik vind da een goed resultaat...
 

5T-3F-4N

V.I.P. Member
Uhmm, heb ik er echt zo over heen gekeken... :oops:, bedankt voor de link!

ik vind de kwaliteit inderdaad echt goed, zeker voor die prijs.
de coatings zijn natuurlijk niet meteen concurrentie voor cquartz.
maar de deironizer vind ik top spul. Hij wordt niet rap paars, maar reinigt al goed ervoor.
de blackout is top spul. 5 weken in mix weer ( veel regen) en nog steeds mooi zwart.
de glassguard blijft gaan.
en de quick detailer/spray wax is topspul. Sheeting is beter dan reload.
ik zoek vanavond eens een foto trg. Ik had de spray wax op 1 deel en reload ernaast. En na een hevige regenbui was de kant met spraywax droog terwijl er wat beading stond bij reload. De kant met spraywax was ook properder dan de reload
Resultaten spreken voor zich! Ziet er goed uit, ik ga de wolf serieus overwegen aan te schaffen.
 

Cavemania

V.I.P. Member
Bedankt voor de review. Ik heb ook een aantal keren Wolfs producten gebruikt en bevielen me wel goed. Ik denk dat de Wolfs producten ook iets minder scoren bij de mensen door de verpakking. Ziet er in mijn beleving wat goedkoop uit. Maar goed zoals gezegd, de producten is in mijn beleving niets mis mee
 

2shiny

V.I.P. Member
ja, idd. Verpakking ziet er minder uit. Net zoals poorboys. Dat zijn ook topproducten. Velen beginnen ermee, maar gebruiken deze later niet meer, want ze zien er goedkoper uit en dus minder goed...
ikzelf gebruik net heel graag Wolfs en Poorboys. Echte no-nonsense producten. Doen wat je wenst, en prijs valt goed mee
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Ben het wel eens met @Cavemania door de verpakking lijkt het goedkoop. Zelf gebruik ik tevreden de producten van Wolfs Chemicals. De polijstmiddelen ook maar eens aandoen dan.
 

2shiny

V.I.P. Member
ja, maar het verbeterd lichtjes. De nieuwe polijstmiddel flessen lijken op deze van Rupes. Hij dacht ook aan speciale sprayflessen. Zijn coatingflesjes vind ik OK.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan