REVIEW: Wolf's Chemicals Yellow Snow

2shiny

V.I.P. Member
Een kleine review over de nieuwe Wolf's Chemicals snow foam: Yellow Snow

Beschrijving:
Wolf's Chemicals Yellow Snow is een uiterst geconcentreerde Pre Wash Foam die ontwikkeld is voor het verwijderen van wegvervuiling van de lak voordat de auto op de normale wijze wordt gewassen. De pH neutral formule bevat solventen die helpen om de vervuiling op een veilige wijze af te breken. Het dikke schuim blijft goed plakken zodat het helpt de vervuiling van de lak los te weken. Yellow Snow Foam is zeer economisch en kan 1 op 20 worden gebruikt in een Foam Lance voor normale vervuiling en 1 op 10 voor ernstig vervuilde auto's.
Yellow Snow Foam is biologisch afbreekbaar, pH Neutraal en veilig voor de wax laag.
(bron: waxworld.nl)

Gebruiksaanwijzing

For lightly soiled vehicles, a solution of 1:20 is recommended. For more heavily soiled vehicles, 1:10. Thoroughly cover the vehicle with Yellow Snow and leave to dwell for 3-6 minutes for best results. For very heavily contaminated vehicles a second pre-wash may be needed. Yellow Snow may also be used as a shampoo for washing and can be used through either a foam lance or pump sprayer. Do not use in direct sunlight!

(bron: wolfschemicals.com)

Prijs bij WaxWorld.nl: € 14,95
Bij 1:10 = 1,495 / wasbeurt
Bij 1:20 = 0,747 / wasbeurt

Mijn wagen was dus niet echt vuil, maar toch koos ik om voor de sterkste mengverhouding te gaan, om na te gaan hoe dicht deze kon komen bij een Touchless wash.

Vooraf
gewone vervuiling
14804684871_592d8b5431.jpg

vogelpoep
14827630263_e3c6c51915.jpg

en waterspots ( waar haal ik mijn materiaal toch :D)
14621150759_6af9463b18_n.jpg


Hier gaan we dan

mengverhouding 1:10, aangevuld met warm water
14807799915_7f3e23c667_n.jpg
14827627343_6ef5c2e375_n.jpg


Opgelet: mijn HD trok water rechtstreeks aan uit een watertank, dus de druk was opmerkelijk lager dan normaal met een extra pomp ertussen.

aangebracht op de wagen
14807804015_eeb3805c07_z.jpg


Ik vond het prettig dat het wat waterig was en geen dikke scheerschuimlaag. Ik wil dat een product werkt, niet er gewoon leuk uitziet...
Gebruiksaanwijzing zegt deze te laten inwerken voor 3-6 minuten. Even timer ingesteld en ondertussen de emmers gevuld voor de was.
14621181578_27600466b9_z.jpg


na 6 minuten:
14621181988_eafacb3c45_n.jpg


Het was dus wel waterig, maar bleef toch goed hangen.

Afspoelen ging vlot en de wagen zag er op het eerste zicht goed uit.
Even beslist om tegen de regels in te gaan en enkele panelen gedroogd en gekeken of de mf vuil werd, en hoe goed het er droog uitzag, want een nat oppervlak kan enkele dingen verbergen voor het oog.

14807806045_a04aa6b850_n.jpg
14805435724_62b0f14ec5_n.jpg


De MF bleef proper ( vergeten foto te nemen)

de glass guard na enkel de snow foam.
de lak gaat niet goed, maar beter dan voorheen ;)
Conclusie

Ik vind het een topproduct, reinigt heel goed, en op een niet te vuile wagen en de sterkst aanbevolen mengsverhouding, komt deze heel dicht aan tot een touchless wash.

Ook vanuit een prijsstandpunt is deze economisch goed.
Het verwijderde ook veel vuiligheid die zich had opgestapeld, want de glass guard ( 4-5 maand oud) deed het weer als dag 1 (filmpje volgt nog)

En, niet onbelangrijk, een heerlijke citroen-geur terwijl je bezig bent. Ik kreeg er dorst van :D

Ook belangrijk: na het wassen van de wagen, was al het schuim op de grond al verdwenen.

Zou ik het opnieuw kopen? Zeker en vast, hij gaat zometeen al terug in de winkelwagen :D
Vragen, Kritiek en Commentaar zijn altijd welkom!
 
Laatst bewerkt:

Gio

Active Member
Ik neem aan dat je het ook op de wielen gebruikt heb? Kun je daar nog wat over tikken?
Verder fijne review;)
 

2shiny

V.I.P. Member
@Gio : jazeker, maar ze waren net anderhalve week ervoor gewassen met de-ironizer en afgewerkt met een laagje Reload, en had sedert dan maar 1 ritje gedaan.
dit was een voor foto:
14621149929_4b9544c974_n.jpg
. na was echt helemaal goed, maar ik vind dit niet representabel genoeg ... zal er de volgende keer op letten...

@Stefan : bedankt :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Gio

Svenn21

Active Member
Leuke review,

Kleine opmerking/vraag, ik zie dat je de hoeveelheid afmeet met een spuit, neem je hier ook de hoeveelheid product in mee die in het slangetje zit?
 

2shiny

V.I.P. Member
Slangetje gaat er vanaf als ik het product erin doe :) anders klopt he niet meer... maarmooie opmerking
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Leuke review en je hebt gelijk; die dikke scheerschuimlaag is voor de fun leuk maar om vuil echt mee te nemen is een wat meer vloeibare foam beter.

En guys remember: do not eat the yellow snow.
 
Laatst bewerkt:

Nieuwste berichten

Bovenaan