Rupes seminar

Srt4

Premium Member
WoW , WW wordt goed vertegenwoordigd heren , alvast bedankt voor de opkomst mede mogelijk gemaakt door waxworld nartuurlijk ,
Gaat zeker een leerzame gezellige dag worden .
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Terugkijkend op het Rupes Bigfoot 2.0 Seminar mag ik concluderen dat het een zeer geslaagde dag was.
De hele Waxworldafvaardiging was door @Stefan en @waxgirl in passende Waxworld teamkleding gestoken. Longsleeve T-shirts die in een prachtig design verwezen naar deze bijzondere dag. Op het rugpand was het Waxworldlogo te zien. Ik moet zeggen dat ik toch wel een beetje trots was op de hele uitstraling van deze groep.
Het was ook de PR man van Rupes opgevallen dat we er zo spiffy uitzagen want we werden gelijk uitgenodigd om met de hele club voor een Rupes banner te komen staan voor een foto. Wellicht kan @Stefan er nog voor zorgen dat deze foto hier een keer geplaatst wordt?

Het Louwman museum in Den Haag is een prachtige locatie voor een dergelijk evenement. Voor en na de theoretische sessies in het theater en de hands-on workshops was er voldoende tijd om nog even door het museum, met de grootste particuliere autoverzameling ter wereld, te dwalen.

In de theoretische sessie kwamen alle aspecten van het polijsten aan de orde. Deze sessie werden in het Engels verzorgd door Fabrizio Gagliari van Rupes Italië en Jason Rose van de Amerikaanse tak van Rupes. In heldere sheets werd er uitleg gegeven over technieken maar ook over welke toepassingen van pads bij machines de beste keuze waren. Begonnen werd met de focus op het gebruik van de rotary en de direct driven machine. Eyeopener was (voor mij) toch wel dat een direct aangedreven machine in combinatie met een MF pad bijvoorbeeld helemaal niet zo'n geweldige combinatie is.
In de hands-on sessie was er gelegenheid voor de deelnemers om deze machines met de verschillende pads en compounds uit te proberen.

In het volgende college werd de dual action polisher wat nader onder de loupe genomen. Ook kwamen de voordelen van de Bigfoot technologie nog eens extra onder de aandacht.
Ook hierna werden we er weer op uit gestuurd om met de verschillende Dual action polishers de conclusies uit de theorie nog eens aan de praktijksituatie te toetsen.

De lunch was zeer goed verzorgd en het personeel van Louwman deed er alles aan om het ons aan niks te laten ontbreken.

In de middagsessie was er aandacht voor het "edgework" met de Rupes Mini en de I-brid Nan0, het luchtgereedsschap en de Skorpio machines. Na de bijbehorende hand-on sessie was er nog een extra sessie over wetsanden. Tevens was er nog de mogelijkheid om met de trainers specifieke vragen te behandelen.

Het uitgebreide Italiaanse buffet werd geserveerd op een sfeervol terras bij het museum. Het ademde de sfeer van vergane automotive historie.
De afsluitende skype sessie met Larry Kosilla vanuit Amerika werd na overleg met de deelnemers geannuleerd. Dit omdat er al veel deelnemers waren vertrokken en omdat de overige aanwezigen nou niet direct dringende vragen hadden aan Larry.

Bij vertrek werd er nog een certificaat van deelname uitgereikt en een goed gevulde goodie-bag.

Al met al een prachtige dag en een aanrader voor volgend jaar.

rupes seminar.jpg
 
Laatst bewerkt:

morphf

Member
Ik vond het spijtig dit jaar er niet bij te kunnen zijn.

Na jou review wordt dit alleen maar groter :confused:
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Mooi weergegeven @BlackPassat ! Ook ik vond het een geweldige dag op een prachtige locatie. Het was leuk om te zien dat zo'n evenement wordt bezocht door 200 personen uit onze branche, al moet ik ook eerlijk bekennen dat het niveau qua kennis en toegepaste technieken bij sommige personen (niet uit onze groep natuurlijk :) ) wat te wensen over liet. Wat mij betreft voor herhaling vatbaar.
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Mooi weergegeven @BlackPassat ........, al moet ik ook eerlijk bekennen dat het niveau qua kennis en toegepaste technieken bij sommige personen (niet uit onze groep natuurlijk :) ) wat te wensen over liet.

Zeer juist opgemerkt @Stefan. Ik wilde er in mijn verslagje niks over zeggen maar er liepen mensen tussen die voor het eerst een polijstmachine vast hadden wat dan gelijk maar een rotary met een wolletje was. Mijn eerste rotary ervaring deed ik op toen ik al een jaar aan het polijsten was, en dan nog onder strenge begeleiding!
Het respect voor de machines en methodes was soms wel een beetje weg.
En, laat ik het netjes zeggen, het niveau van de trainers varieerde ook nogal sterk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pino

Pino

Premium Member
(niet uit onze groep natuurlijk :) )
Nou, ondergetekende heeft ook wat met een LHR-15 staan klooiewapperen op een plek waar je beter een wat kleiner apparaat kon gebruiken.
Zag er een beetje uit als de eerste de beste beginneling (alleen de paarse trui ontbrak nog). Was me er ook terdege van bewust dat het 'niet helemaal lekker ging'.
Werd er ook pas op gewezen *nadat* ik klaar was met stumperen.
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Nou, ondergetekende heeft ook wat met een LHR-15 staan klooiewapperen op een plek waar je beter een wat kleiner apparaat kon gebruiken.
Zag er een beetje uit als de eerste de beste beginneling (alleen de paarse trui ontbrak nog). Was me er ook terdege van bewust dat het 'niet helemaal lekker ging'.
Werd er ook pas op gewezen *nadat* ik klaar was met stumperen.
Maar dat was geacteerd toch ;)
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Foto toegevoegd aan post #30 van de deelnemers aan het Rupes Seminar 2.0.
(foto gemaakt door Danny Vanlerberghe directeur Finishing Equipment WSB)
 
Laatst bewerkt:

Nieuwste berichten

Bovenaan