Woody
V.I.P. Member
Mijn zwager had al een tijdje geleden aan mij gevraagd of ik zijn motor een keer wilde doen, want de motor is technisch super dus dan mag het buitenkant ook wel wat opgeknapt worden.
Op deze motor zit aardig wat chroom. Helaas was dit niet allemaal in beste staat, maar het resultaat mag er desondanks toch wezen.
Fotootje voordat ik er aan begon:
Lak zag er nog best goed uit. De glans zat er in ieder geval nog best goed in. Wel behoorlijk wat swirls, maar het viel mij nog best mee.
De motor eerst maar eens goed gewassen met een overdosis Lavare en de nodige borstels en Super Degreaser op de velgen.
En meteen maar begonnen met het chroom. Het eerste wat ik probeerde was PB Prof Polish op een doek, maar dit haalde helaas weinig uit. De glans kwam wel goed terug, maar de roest plekken bleven zitten.
Opgeschaald naar een metal van Auto Finesse, maar dit werkte hier ook niet lekker op.
Uiteindelijk uitgekomen op een héél fijn staalwolletje met PB Prof Polish en dat werkte super! De krasjes die achterbleven waar minimaal, maar het geheel knapte onwijs op. Zie de foto voor het bewijs:
De staat van het lakwerk:
Zoals je kan zien valt het zeker niet tegen. Aangezien het alleen een tank en 2 zijkapjes betrof was het lakwerk snel opgeknapt. Ik heb het lakwerk gepolijst in 2 stappen. Eerst de Meguiar's Soft Buff Polishing 4" Pad met M105 en vervolgens met de Meguair's Soft Buff Finishing 4" Pad met M205. Toch een correctie van een goede 95% weten te behalen. Vervolgens Black Hole opgezet en afgetopt met 2x Collinite 845.
Al het chroom is ook 2x in de Collinite 845 gezet en ben benieuwd hoe het gaat houden op het chroom.
Hier de foto's van het eindresultaat:
En nog wat detail foto's
Bedankt voor het lezen en tips en tricks voor het chroom zijn altijd welkom aangezien ik normaal meer van de racers ben
Op deze motor zit aardig wat chroom. Helaas was dit niet allemaal in beste staat, maar het resultaat mag er desondanks toch wezen.
Fotootje voordat ik er aan begon:
Lak zag er nog best goed uit. De glans zat er in ieder geval nog best goed in. Wel behoorlijk wat swirls, maar het viel mij nog best mee.
De motor eerst maar eens goed gewassen met een overdosis Lavare en de nodige borstels en Super Degreaser op de velgen.
En meteen maar begonnen met het chroom. Het eerste wat ik probeerde was PB Prof Polish op een doek, maar dit haalde helaas weinig uit. De glans kwam wel goed terug, maar de roest plekken bleven zitten.
Opgeschaald naar een metal van Auto Finesse, maar dit werkte hier ook niet lekker op.
Uiteindelijk uitgekomen op een héél fijn staalwolletje met PB Prof Polish en dat werkte super! De krasjes die achterbleven waar minimaal, maar het geheel knapte onwijs op. Zie de foto voor het bewijs:
De staat van het lakwerk:
Zoals je kan zien valt het zeker niet tegen. Aangezien het alleen een tank en 2 zijkapjes betrof was het lakwerk snel opgeknapt. Ik heb het lakwerk gepolijst in 2 stappen. Eerst de Meguiar's Soft Buff Polishing 4" Pad met M105 en vervolgens met de Meguair's Soft Buff Finishing 4" Pad met M205. Toch een correctie van een goede 95% weten te behalen. Vervolgens Black Hole opgezet en afgetopt met 2x Collinite 845.
Al het chroom is ook 2x in de Collinite 845 gezet en ben benieuwd hoe het gaat houden op het chroom.
Hier de foto's van het eindresultaat:
En nog wat detail foto's
Bedankt voor het lezen en tips en tricks voor het chroom zijn altijd welkom aangezien ik normaal meer van de racers ben