Show Off Suzuki GR650

Woody

V.I.P. Member
Mijn zwager had al een tijdje geleden aan mij gevraagd of ik zijn motor een keer wilde doen, want de motor is technisch super dus dan mag het buitenkant ook wel wat opgeknapt worden.

Op deze motor zit aardig wat chroom. Helaas was dit niet allemaal in beste staat, maar het resultaat mag er desondanks toch wezen.

Fotootje voordat ik er aan begon:
IMGP7303_zps9d336210.jpg


IMGP7304_zpsa9981685.jpg


IMGP7307_zpsdcbc1080.jpg


IMGP7308_zps47068f1b.jpg


IMGP7314_zpsdafb3a5a.jpg


IMGP7315_zps2ba56225.jpg


Lak zag er nog best goed uit. De glans zat er in ieder geval nog best goed in. Wel behoorlijk wat swirls, maar het viel mij nog best mee.
De motor eerst maar eens goed gewassen met een overdosis Lavare en de nodige borstels en Super Degreaser op de velgen.
En meteen maar begonnen met het chroom. Het eerste wat ik probeerde was PB Prof Polish op een doek, maar dit haalde helaas weinig uit. De glans kwam wel goed terug, maar de roest plekken bleven zitten.
Opgeschaald naar een metal van Auto Finesse, maar dit werkte hier ook niet lekker op.
Uiteindelijk uitgekomen op een héél fijn staalwolletje met PB Prof Polish en dat werkte super! De krasjes die achterbleven waar minimaal, maar het geheel knapte onwijs op. Zie de foto voor het bewijs:

IMGP7319_zps5fcffbde.jpg


De staat van het lakwerk:

IMGP7325_zps6be5e82a.jpg


Zoals je kan zien valt het zeker niet tegen. Aangezien het alleen een tank en 2 zijkapjes betrof was het lakwerk snel opgeknapt. Ik heb het lakwerk gepolijst in 2 stappen. Eerst de Meguiar's Soft Buff Polishing 4" Pad met M105 en vervolgens met de Meguair's Soft Buff Finishing 4" Pad met M205. Toch een correctie van een goede 95% weten te behalen. Vervolgens Black Hole opgezet en afgetopt met 2x Collinite 845.
Al het chroom is ook 2x in de Collinite 845 gezet en ben benieuwd hoe het gaat houden op het chroom.
Hier de foto's van het eindresultaat:

IMGP7332_zps8b9ec0ad.jpg


IMGP7353_zpsd6ea1f62.jpg


IMGP7357_zpsc321b893.jpg


En nog wat detail foto's

IMGP7358_zpscfdde600.jpg


IMGP7362_zps2e0a6b1c.jpg


IMGP7345_zpse969497b.jpg


IMGP7343_zpse7dc3c6d.jpg


IMGP7336_zps3e7e95c8.jpg


Bedankt voor het lezen en tips en tricks voor het chroom zijn altijd welkom aangezien ik normaal meer van de racers ben ;)
 

Cavemania

V.I.P. Member
Mooie klus en erg leuk in beeld gebracht.

Smartwax heeft een product voor chrome wat erg goed schijnt te werken. Heb er zelf geen ervaring mee.
 

Woody

V.I.P. Member
Mijn zwager is er zeer tevreden mee. Dat is voor mij het belangrijkste.
@Cavemania ik zal er eens naar kijken. Bedankt voor de tip
 

Nieuwste berichten

Bovenaan