slijtage 1ste laag stuur

JRM

Active Member
Op mijn stuur zitten beginnende "slijtage" plekken op het patroon te komen. Volgens mij is het (nep) leer. Is dit nog te corrigeren op een of andere manier? Eventueel kan ik kijken of ik er een fatsoenlijke foto van kan maken, maar ik denk dat dit wel een herkenbaar probleem is.
 

Cavemania

V.I.P. Member
Mijn lederen stuurwiel met 170.000 kilometer ervaring laat nog geen slijtage plekken zien. Foto zou wel handig zijn.
 

JRM

Active Member
komt ie in Hres :cool:;)

stuur.JPG
 

JRM

Active Member
Joh:p Einstein:p

Dit was trouwens al toen ik de auto kocht. Ik heb mijn grootste vriend uiteraard al wel geraadpleegd en deze wist mij te vertellen dat het door zweet/ vochtige handen komt. Hier kan leer schijnbaar niet zo goed tegen, ofwel dat 1ste laagje. Of het leer is weet ik trouwens niet, maar in de Ibiza is het stuur keihard spul en ziet er ook gewoon uit als kunststof o.i.d.

Nu rest meer de vraag of mijn grote vriend ook gelijk heeft en of dat in dit geval ook al geldt.
Google vertelt veel, maar soms ook niet geheel van toepassing.....

Het stuur is ook weleens afgedaan met een spraytje natural look. Of dit het erger heeft gemaakt durf ik niet te zeggen.
 
Laatst bewerkt:

Cavemania

V.I.P. Member
Inderdaad lijkt een laagje af te zijn. Hoeveel kilometer ervaring heeft het Stuur? Heb je het al eens geprobeerd met de reiniger en lederbehandeling van Gliptone?

Bijgevoegd mijn stuur....
 

Bijlagen

  • 20140514_214335.jpg
    20140514_214335.jpg
    127,1 KB · Weergaven: 10

JRM

Active Member
Tja, op jouw stuur staat een Mazda logo, dus die hoef ik niet:cool:

Ik zie op jouw stuur trouwens ook niet zo'n patroon erop zitten. Of lijkt dat zo door de kleur?
De auto is uit 2012 en heeft nu zo'n 15000 erop denk ik. Of dat stuur er vanaf het begin op zat weet ik niet. Ik kan de dealer is bellen, maar de laatste keer dat ik dat deed voor een adpater op mijn hoedeplank leek dit allemaal niet zo eenvoudig omdat de auto geïmporteerd is vanuit België. In Nederland kon ik zo langskomen om te laten zien om welk onderdeel het gaat, echter omdat het om een belgen auto gaat zou dat misschien wat moeilijker zijn, omdat deze dus niet bij Hyundai Nederland gekocht was. Ik denk alleen zelf dat een dealer of Hyundai hier weinig mee zal doen.
 

Cavemania

V.I.P. Member
15.000 kilometer vind ik persoonlijk erg snel voor deze slijtage. Ik vraag me dan ook af of het wel echt leer is. Ik heb inderdaad niet de structuur zoals jij in het stuur.

Overigens vind ik dat Mazda logo op mijn stuur wel erg mooi ;):D
 

Cavemania

V.I.P. Member
Wellicht is onderstaande foto een oplossing voor je probleem....
New-Real-Wool-Long-GENUINE-SHEEPSKIN-font-b-STEERING-b-font-font-b-WHEEL-b-font.jpg


Geintje natuurlijk, ik vind persoonlijk dat dit wel een gevalletje garantie zou moeten zijn. Ik begrijp dat dit in jou geval wat moeilijk is ivm een import auto.
 

JRM

Active Member
....ook aan een VW stuur heb ik niks Robert:D. Ik vind het allemaal ook niet zo heel erg, maar ik vroeg me af of het simpel te verhelpen was. Bij de action heb ik vandaag trouwens meer geschikte hoezen gezien Robert........hetzelfde alleen dan niet roze;)

Betreft dat import: Had ik me misschien beter in moeten verdiepen. Ik weet eigenlijk niet eens of die 5 jaar waar hier in Nederland mee gepromoot wordt ook in andere landen geldt. België is 5 minuten rijden voor me, dus dat is het probleem dan niet eens meer. Een groter probleem is dan misschien mijn portugeze Seat Ibiza......als daar maar niks mee gaat gebeuren de komende tijd:D
 

Cavemania

V.I.P. Member
Ik denk dat als het slijtage is het wellicht te verhelpen is met colorlock producten (als het echt leer is) en anders gewoon garantie proberen te claimen.
 

FiveCX-5

V.I.P. Member
Definitief ! Dit is geen lederen stuur...........mijn buurman heeft dezelfde wagen. Kunststof met een ribbeltje, waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar zoals je al aangaf, zweethanden of erger: exceem gehad :eek: hahaha
Nee hoor, ik denk gewoon zweethanden, dat trekt enigszins toch op de plekken in, vooral op dat laagje kunststof. Ik zou ze schoonmaken met Dasty of APC en dan kijken of dit verdwijnt......en wèg met die condooms over de sturen........hahaha

Overigens vind ik dat Mazda logo op mijn stuur wel erg mooi ;):D

:D die Robert !
 

Nieuwste berichten

Bovenaan