Smurf`s Detailcollectie

RST-Smurf

V.I.P. Member
Pfff.

Alweer 6 jaar geleden dit topic. Dus tijd om er ff wat stof van af te blazen. En dan wel letterlijk en figuurlijk.

Alweer een hoop verandert. Als 1ste de ruimte. Zit nu alweer een 5 jaar in een mooie en betere ruimte. Stuk toegankelijker dan de vorige. Groter. En nieuwer. Mooie grote roldeur ipv 2 openslaande deuren van het 2mtr hoog. M'n huidige ruimte is een 5x11mtr oppervlakte.
Sinds ik deze ruimte heb vooral met m'n houthobby bezig. En stond de detailgear netjes opgeborgen. Gebruikte het nog wel eens , maar niet zo actief als dat ik vroeger was. En vroeger was ik ook parttime zzper als detailer. Wat ik nu niet meer zakelijk doe.
Maar de laatste tijd toch wat actiever bezig en heb waarschijnlijk ook nog wat leuke klusjes in het vizier. Een aantal zijn wat opgeschoven ivm de coronatoestanden ( evenementen die niet doorgaan, dus auto's blijven binnen, ).
En werdt het tijd om de hobbyschuur ff onderhanden te nemen. Laatst al flink wat opgeruimd en weggedaan. En gaan we het anders indelen , want wil immers wat makkelijker bij m'n detailgear kunnen komen. De grote kast waar alles in stond ( zie eerste post) had ik nog , maar die is samen met een andere kast uit elkaar gehaald. Deze materialen worden weer hergebruikt voor de nieuwere versie. Wordt een kast die volledig afgesloten kan worden. Want heb ook nog m'n andere stoffige hobby. In de kast komen meerdere lades die ook afgesloten kunnen worden. Hier gaan m'n doeken en machines in komen. Ook komt er een plankje in om de Wolfgangcollectie te showen. De kisten waar dit nu inzit gaan eruit/uit elkaar.

Maar voorlopig wordt het eerst bouwen.

20200509_144311.jpg
 
Laatst bewerkt:

RST-Smurf

V.I.P. Member
De bovenste is 80x46 en 40 diep de andere 2 zijn 30 diep.

De bovenste is bedoeld voor m'n doeken. Maar denk dat ik de 2de ook nog wel nodig heb daarvoor. De andere is voor m'n polijstmachines en pads.
 

RST-Smurf

V.I.P. Member
Komt al aardig wat schot in de kast. De basis is goed en zoals het in Den kopske zat. Lades moeten nog afgewerkt worden. Want deze moeten afgesloten kunnen worden. En komt er een rubber/vilt randje om de deuren , zodat deze goed afsluiten. Komt er ook nog wat verlichting in.

20200516_105759.jpg 20200516_105812.jpg 20200516_105835.jpg
 

5T-3F-4N

V.I.P. Member
Mooie kast, zonde om in de werkplaats te houden!

De bovenste is 80x46 en 40 diep de andere 2 zijn 30 diep.
Dat zijn beste maten :eek: Welke geleiders heb je gebruikt?
Ik zit namelijk "al een tijdje" tegen een lade projectje aan te hikken. Het is de bedoeling om ze onderin het dakkapel te maken. Ze zouden ongeveer net zo groot moeten worden.
 

RST-Smurf

V.I.P. Member
Mooie kast, zonde om in de werkplaats te houden!.

Thuis is niet echt een optie om dit neer te zetten :D. Dan maar hier.

Welke geleiders heb je gebruikt?.

Pfff. Om eerlijk te zijn is het al een aantal jaar geleden dat ik deze gekocht had. Zaten ook in de oude kast en in grote kist. Had ze toen thuis ook gebruikt. En er staat me nog iets van bij dat ze per setje iets van 50kg konden houden.
Zijn wel een aardig eindje uittrekbaar .

20200516_200028.jpg
 

RST-Smurf

V.I.P. Member
Moeten nog een paar kleine dingetjes gebeuren aan de kast. Maar toch alvast een deel een plek gegeven.

20200516_122035.jpg 20200516_122109.jpg 20200516_122112.jpg
 

RST-Smurf

V.I.P. Member
Afgelopen week aardig aan het opruimen/schoonmaken in de schuur. Had van een kennis wat in opslag staan en dat ging vandaag weg. En dat stond achterin de hoek , dus meteen een excuus voor een flinke opruiming/schoonmaak. Meteen wat anders ingedeeld. De stelling stond eerst langs de achterwand en nu aam de zijkant . Hierdoor staat de sleurhutte nu een anderhalve meter verder naar achteren. En wat weer een ruimte winst voorin is.
Staan nu alleen nog wat houthobbyprojectjes in waar ik mee bezig ben. Dus aardig opgeruimd :cool:.

20200523_122701.jpg

Van de week nog een aanhangertje slopen. En dan kunnen we weer wat gaan detailen:D
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Totdat deze bijna niet meer dichtgaat......en dan is het tijd voor een extra lade :D
Tot nu toe is ieder opbergsysteem van doeken bij mij een gegeven moment uiteindelijk te klein gebleken. Nu zit alles in twee wasmanden waar een handdoek overheen ligt en in zes Makita kisten.
Ook deze "oplossing" is niet ideaal.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan