Sonax Polymer Netshield

Discussie in 'Sonax' gestart door Kilometervreter, 6 dec 2013.

1. Kilometervreter

Kilometervreter überspammer

Dit artikel is het enige wat ik van Sonax gebruik, nog nooit zo'n waterafstotend spul gezien!
    Echt top spul, luistert alleen erg nauw met uitbuffen, nooit in de zon en nooit langer laten zitten dan drie minuten!
    Dit doet het trouwens met je lak( eerst even plassen voordat je het filmpje kijkt)

Oja het is helaas (nog) niet in Nederland te koop, hier ligt een mooie kans voor onze favoriete webshop toch @Stefan ??:)
    Laatst bewerkt: 7 dec 2013
    Rutger64 vindt dit leuk.
  2. pro-detailer

pro-detailer Active Member

filmpje ziet er goed uit toch ga ik me er niet aan wagen.
  3. Kilometervreter

Het zat er toen een maand op, ik vind het toch wel top spul!
    Ik zou toch een keer een deeltje doen......;)
  4. Rutger64

Rutger64 Premium Member

Ziet er goed uit! Maar @pro-detailer waarom ga je er niet aan wagen?

Waarom is dit spul niet te verkrijgen in NL? Ik lees er goede dingen over. Ik kom het alleen maar tegen op buitenlandse webshops..
  5. Kilometervreter

Hier ligt toch wel een uitdaging @Stefan !
  6. ShuttersPeet

ShuttersPeet V.I.P. Member

Uit zèèr betrouwbare bron gehoord dat het wel degelijk is te krijgen in NL. Dus @Stefan; kom er maar in... ;)
  7. Stefan

Stefan Administrator Medewerker

Het blijkt inderdaad zo te zijn dat de Sonax Xtreme Protect & Shine (Met Netshield Protection Technology) hetzelfde product is maar dan in een consumenten verpakking.
    We zullen er wel eens een paar laten komen...
  8. pro-detailer

pro-detailer Active Member

Nou ik heb producten te over en ga mijn centen eerst even andere projecten stoppen. Noem ruppes, een brug en heel veel opticoat pro. En als er over een tijd weer wat ruimte is zal ik is kijken.
    FiveCX-5 vindt dit leuk.
  9. ShuttersPeet

@Stefan; misschien leuk om ze te vergelijken? Op een testpaneeltje of mijn motorkap?
  10. Stefan

Dat kunnen we inderdaad wel doen, dan weten we het zeker :)
  11. Rutger64

Rutger64 Premium Member

Als ik de prijs bekijk in buitenlandse shops van de Polymer netshield en de prijs van Protect& shine bij de Halfords dan vind ik de Protect& shine wel wat aan de hoge kant.
  12. Stefan

Dat is eerlijk gezegd wat ons ook een beetje heeft tegengehouden om dit op te nemen, we zouden liever gewoon de goedkopere pro versie hebben, de Protect & shine wordt overigens wel met applicator pad en doek geleverd...
  13. Rutger64

Rutger64 Premium Member

Das waar, vandaar de ( kleine) meerprijs
  14. Kilometervreter

Ik ben benieuwd!
  15. Kilometervreter

Een applicator pad en een doek heb ik inderdaad nog niet :(
    Rutger64 vindt dit leuk.
  16. Stefan

Tsja, dat bedoel ik, dus altijd handig :D
    pro-detailer vindt dit leuk.
  17. Rutger64

Rutger64 Premium Member

Kan je dit ook gebruiken icm Black Hole oid?

Of echt alleen op pas gepolijste lak?
  18. ShuttersPeet

Ik heb het beide al een keertje aangebracht. Ik denk dat het op een kale, schone lak een veel betere hechting geeft dan op de Blackhole. De werking was voor zover ik kon zien, hetzelfde. De standtijd heb ik niet in de gaten kunnen houden maar deze zal op de Blackhole minder zijn. Standtijd is voor mij toch niet zo heel interessant omdat er om de paar maanden toch weer iets anders op gaat.
    Ik denk wel dat het beter is de SPN op een kale lak aan te brengen. De Blackhole is volgens mij niet een hele sterke "laag" en deze kan er met het aanbrengen van de SPN weer afgaan omdat het aanbrengen redelijk "stroef" gaat.
  19. Rutger64

Rutger64 Premium Member

Jij brengt het aan en dan na een paar maanden haal je het er weer af? En dan breng je weer Netshield aan ? Of die je in de zomer wat anders op de wagen?

Is het wat om over de Netshield een Wax aan te brengen?
  20. ShuttersPeet

Ja eigenlijk wel. Soms weer SPN en soms Blackhole en een wax. Het is hobby... ;) SPN gebruik ik in de winter en na de winter weer een mooie wax.
    Ook heb ik over de SPN wel eens een wax aangebracht maar dat bracht eigenlijk niks extra's, vond ik.

Deel Deze Pagina