steenslag-/krassen be-/bijwerken

Discussie in 'Accessoires' gestart door nicknameless, 30 jul 2014.

1. nicknameless

nicknameless V.I.P. Member

Ik wist niet zo goed in welke (sub)categorie dit vanlt, dan maar hier. Verplaatsen is geen probleem.

Je kent het wel, de voorkant van je auto ziet eruit als een krater landschap, een onverlaat vond het grappig je auto te voorzien van allerlei striping ...

Nu is het be-/bijwerken hiervan een arbeids intensieve klus; ontvetten, meermaals opvullen, wetsanden, polijsten enz.

Nu zat ik eraan te denken om dit soort lakdefecten machinaal te bewerken met een airbrush:
    onderstaand model wordt voornamelijk gebruikt in de hobby sfeer.

Zou dit iets zijn?

Zou je dan bijvoorbeeld bij de dealer de juiste lakstift kunnen halen, deze leeg gieten in het potje en dan spuiten?
    Laatst bewerkt: 30 jul 2014
  2. BlackPassat

BlackPassat V.I.P. Member

Als het een watergedragen verf is moet het wel lukken om te spuiten. Of het resultaat is wat je vooraf zou verwachten weet ik niet. Het ligt helemaal aan je ervaring als airbrush spuiter of je het ook een beetje strak krijgt lijkt me.
    Werken de spotrepairders eigenlijk ook met dergelijke apparatuur?
    Laatst bewerkt: 30 jul 2014
  3. FiveCX-5

FiveCX-5 V.I.P. Member

Denk, dat daar ander soort verf in moet, dan wat er in zo`n lakstift zit...........en waarschijnlijk kan je de putjes daar niet mee opvullen, zodat je dat altijd zult zien,

Patrick, je zei wel in je aanvang van het topic : ontvetten en meermaals opvullen (dat zal dan inderdaad moeten gebeuren, voordat je deze airbrush gaat gebruiken)

Was hier op dat andere forum al niet iets over gezegd ? Dacht het wel......:cool:
  4. Kilometervreter

Kilometervreter ├╝berspammer

Ik denk dat het net zo intensief is, het werk zit toch in het vullen en wetsanden, niet in het aantippen of airbrushen.
  5. Gio

Gio Active Member

..en ik ben bang dat het niet erg blijvend is. De truc van watergedragen lak is het uitharden op temperatuur anders veeg je het er zo weer af.

Deel Deze Pagina