Test: CG Vintage BWW, Bouncer's CtR , AF Desire en Monello Ibrido

Woody

V.I.P. Member
Beste WW'ers nee niet de werkelozen maar de WaxWorld bezoekers ;),

Ik vond het tijd worden voor een klein testje met een aantal waxen die ik heb staan.
Het gaat mij vooral om het show gehalte van de wax. Oftewel met welke wash & wax kan je zo meedoen aan een show & shine wedstrijd.
De waxen die ik hiervoor in gedachten heb zijn:
Chemical Guys Vintage Butter Wet Wax
Boucer's Capture the Rapture
Auto Finesse Desire
Monello Ibrido

Van de AF Desire en Monello Ibrido weet ik al dat het goede waxen zijn met uitstekende glans en duurzaamheid. De CG VBWW en Bouncer's CtR zijn nieuwe waxen voor mij.

Ik heb eerst de hele auto gewassen met DD BTBM. De motorkap is eerst behandeld met AF Rejuvenate om te zorgen dat de lak mooi schoon is.
DSC_0410_zpssbagrbua.jpg

De motorkap is vervolgens op gedeeld in 2 stukken (boven en onder). De onderkant heb ik heb 3 maal met Eraser afgenomen, dit om te kijken hoeveel invloed de Rejuvenate zou hebben op de wax.
DSC_0412_zpsy4pzcebx.jpg

Vervolgens de motorkap in totaal 8 stukken opgedeeld. De volgorde van applicatie:
CG Vintage Butter Wet Wax, Bouncer's Capture the Rapture, Auto Finesse Desire, Monello Ibrido
Op de foto zijn de randen van de tape nog te zien :eek:
DSC_0413_zpsgtt3fnev.jpg


Alle randen zover mogelijk "weg gepoetst"
DSC_0416_zpshsy2dt99.jpg


DSC_0422_zpstkcrhbnl.jpg


DSC_0425_zpsxthiy5uq.jpg


Glans zit er overal goed in! Lastige keuze.
Dan maar eens naar de beading kijken:
Monello Ibrido


Auto Finesse Desire


Bouncer's Capture the Rapture
DSC_0435_zps9u1kgosc.jpg


Chemical Guys Vintage Butter Wet Wax
DSC_0436_zpssyl7qvgn.jpg


Ik heb ook nog de sheeting van alle 4 getest en die is dik in orde. Had ook niet anders verwacht na 3uur van de applicatie ;)

De + en - punten.
Chemical Guys Vintage Butter Wet Wax:
+ Prijs
+ Makkelijk af te nemen (mits niet te dik ;))
+ Glans
+ Doet zijn naam eer aan, het is net boter zoals het smeert
+/- Aanbrengen gaat snel veel te dik
- Geur

Bouncer's Capture the Rapture
+ Makkelijk aan te brengen, laat zich heerlijk dun aanbrengen ondanks dat hij redelijk zacht is
+ Makkelijk af te nemen na 2min curen
+ Glans
- Geur (IK vind hem niet zo lekker)
- Als deze wax te lang blijft zitten is het echt een b*tch om weg te krijgen (heb ik gemerkt bij de randjes van de tapeo_O)

Auto Finesse Desire
+ Geur
+ Makkelijk af te nemen na 5min curen
+ Glans
+ Makkelijkste aan te brengen van de 4
+ Limited Edition (mocht je van wat exclusievers houden :))
- Prijs

Monello Ibrido
+ Glans
+ Standtijd (heeft het bij mij goed uitgehouden in de winter van 2012)
+ Makkelijk heel dun aan te brengen
+/- Prijs
+/- Geur

Ik moet zeggen dat bij alle 4 de beading en sheeting heel goed is te noemen. Tot nu toe:D.
Qua glans zit het allemaal heel dicht bij elkaar en iedereen heeft toch zo zijn eigen voorkeur.
Het zijn 4 hele mooie waxen waarbij het gevoel de doorslag zal geven.
Voor mij blijft de échte topper de Auto Finesse Desire, maar dat is puur een gevoelskwestie :rolleyes:.

Ik zal morgen nog een aantal goede foto's maken van de motorkap en dan kan een ieder voor zich zijn eigen conclusie trekken.

Mochten er nog vragen/opmerkingen zijn. Dan hoor ik deze heel graag aangezien dit mijn eerste echte test/review is ;)
 
Laatst bewerkt:

Stefan

Administrator
Forumleiding
Leuke test Hugo, zag/merkte je nog verschil tussen de AF Rejuvenate en het gedeelte wat je hebt gereiningd met Eraser?
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Heel mooie test! Alle vier de waxen zullen prima zijn. Voor welke zou je nu gaan als je vandaag een show&shine zou hebben? Laat de waxen langer zitten? Dan kunnen we wellicht ook meer verschil waarnemen tussen de standtijd van de waxen met en zonder een glaze (Rejuvenate).
 

Woody

V.I.P. Member
@Stefan ik heb geen noemenswaardig verschil gemerkt qua opbrengen of looks. Heb deze keer de Rejuvenate met de hand opgebracht. Zal in de toekomst eens kijken naar het verschil van handmatig en met de machine opbrengen.

@IbizaSigno ik zelf ga voor de Desire. Dit is echt mijn lievelingswax en ik weet ook hoe die zich "gedraagt". Maar als je een wax wilt die je meteen kan afnemen na een stukje gedaan te hebben is de BWW en CtR (1-3min curen) zeker een aanrader.
Ik zal de waxen de komende weken laten zitten. Alleen rij op het moment niet veel dus veel wegvervuiling zal er niet zijn.

@Addy tijd moet nuttig besteed worden ;)
 

Black Widow

V.I.P. Member
Van bovenstaande waxen heb ik er 2 nl. Auto Finesse - Desire en Chemical Guys - Butter wet Wax.

Desire is een uiterst makkelijk verwerkbare en duurzame wax. Helaas iets minder gelimiteerd als Auto Finesse je wil doen geloven (wordt gewoon onbeperkt verkocht). Ik heb mooiere beading gezien van waxen die aanmerkelijk goedkoper waren.

Butter Wet Wax is van een geheel andere prijsklasse. De duurzaamheid is beperkt maar de verwerking is supper makkelijk als je je applicator nat maakt en goed uitknijpt.

Voor het overige kan ik me vinden in je conclusies van beiden.
 

Woody

V.I.P. Member
Ik heb op 29 april voor het laatst mijn auto gewassen.
Wat mij opviel is dat de stukken met Rejuvenate een betere sheeting/beading heeft bij alle 4. De Ibrido heeft er het minste last van en de Butter Wet Wax leek op de onderkant van de motorkap al helemaal weg te zijn tijdens het afspoelen. Na een regenbuitje zat er nog wel beading op, maar daar is ook alles mee gezegd ;).
Mooiste beading en sheeting
1) Ibrido
2) Desire
3) Capture the Rapture
4) Butter Wet Wax

Waarbij de Ibrido en Desire elkaar niet ver ontlopen.
De Capture the Rapture blijft wel wat achter, maar heeft na het wassen nog redelijke nette beads alleen de sheeting is niet super meer te noemen.
 

Woody

V.I.P. Member
Ibrido is een hele mooie wax, maar toch pak ik liever de Desire als ik voor mezelf bezig ben ;)
 

Woody

V.I.P. Member
Ibrido laat ik meestal zo'n 10 a 15 minuten zitten voordat ik begin met uitbuffen en nog nooit last mee gehad.
Maar een schone ondergrond is sterk aan te raden.
Maar wax on wax off kan ook, maar mijn voorkeur is toch om even te laten curen.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan