Toyota LandCruiser 4 x 4 Red Mist MY2004

FiveCX-5

V.I.P. Member
Dit is al een detail uit 2011, die wilde ik jullie niet onthouden...........
Het betreft een duo-detail. Evert en ik gingen samen een aardige klus aan die behoorlijk wat tijd in beslag nam. Een hevig verkrijtte LandCruiser (gekocht door een kennis van mij bij de Domeinen. Wagen was een ex-brandweerwagen met de nodige hardnekkige veiligheidsstickers) stond voor ons klaar om af te reizen naar de garage in Nieuw Vennep.
Eerst met Evert nog even naar "Atlantis" gereden, Evert keek zijn ogen uit, wat een water en wat een power en wat een grote blauwe en rode bomen in dat waterstadje........Wij vonden het niet nodig om deze Toyota nog even te behandelen met de twee emmer-methode....Scheelde tijd en handenarbeid........hahahaha.
Vervolgens kleien tot we een ons wogen, resulaat geen vuil ? Alleen drap en oranje-rood achtige sludge kwam er van af........vreemd, maar goed de kleipartij was klaar en toen kwam het ! De wagen zat onder de lijm en plakresten van de veiligheidsstrepen en reflecterende blauw-witte strepen van de brandweer ! en met geen mogelijkheid om dit met kleien weg te krijgen....De pads moesten dan ook regelmatig ververst worden......
Een adequaat middel had ik (altijd) bij me....wasbenzine (we moesten toch nog polijsten) toen werd de lak goed voorbereid....
Gebruikte middelen en machines:
Rotaries AEG PE 150 (2x) en Meg`s G220
Oranje cuttingpads 5,5 en 4 inch (Monello LC ,en een eigen merk van LEKO, en Meg`s yellow)
Meg`s M105 (wat een polijstmiddel !)
Menzerna (de nieuwe finishing polish, weet zo snel niet het nummer)
Meg`s M66 , gekozen voor een voedende sealant op deze SS lak............;)
Meg`s Endurance
Poorboys Spray and Wipe
Red Mist

de foto`s (veel)
IMG_9322.jpg

IMG_9326.jpg

de sludge van het kleien (waarschijnlijk toch door de verkrijtte lak !)
IMG_9327.jpg

eerste fase polijsten..........met de verplichte figuren van Evert :lol:
IMG_9330.jpg

IMG_9331.jpg

IMG_9332.jpg

Ik zocht het hogerop, wat een rotklus dat dak, eerst op een trap staan en dan proberen je evenwicht te houden.............niet makkelijk met een rotary in je hand..............
IMG_9334.jpg

detailopnames:
IMG_9336.jpg

IMG_9342.jpg

50/50 `s :
IMG_9343.jpg

IMG_9347.jpg

uitbuffen uitbuffen en uitbuffen.....
IMG_9351.jpg

IMG_9352.jpg

tot het resulaat............van behoorlijk verkrijt naar behoorlijke glans, zoals het moet
IMG_9353.jpg

IMG_9354.jpg

IMG_9355.jpg

Beading diezelfde avond nog...........
IMG_6964.jpg

IMG_6961.jpg


IMG_6970.jpg

Kenteken 97- PaN-KLaar
Bedankt voor `t lezen, ook namens Evert...
p.s de eigenaar heeft hem om 13.30 uur opgehaald en was zeer te spreken over het resulaat (en dat is zacht uitgedrukt ;) )
 

Woody

V.I.P. Member
Prachtig resultaat heren!

Dit soort klussen vind ik altijd het mooiste om te doen. Van hoogdof naar hoogglans :p
 

FiveCX-5

V.I.P. Member
Yep Black Widow, 1,5 jaar daarna, alleen het dak en de motorkap waren wat doffer geworden, de zijkanten waren nog steeds top ! Maar dat is bekend bij single-stage lakken, doe moet je bijhouden ! Alleen al dat ultra- violet is funest voor clearkote-loze lakken....
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Mooi om op deze manier duidelijk verschil in beeld te krijgen. Moet wel een flinke klus zijn geweest.
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Dan heb je tenminste eer van je werk, een doffe doos die naar binnen rijdt en er vervolgens weer glanzend uitkomt.
Zijn de stickerletters echt 100% verdwenen of is er nog iets (misschien vanuit een speciale hoek met bijzondere lichtval) van te zien?
 

FiveCX-5

V.I.P. Member
Van die stickerletters (motorkap) was ook na 1,5 jaar niets meer te zien, ook vanuit andere hoeken niet, wat dat betreft was onze missie geslaagd !
 

Nieuwste berichten

Bovenaan