FiveCX-5
V.I.P. Member
Dit is al een detail uit 2011, die wilde ik jullie niet onthouden...........
Het betreft een duo-detail. Evert en ik gingen samen een aardige klus aan die behoorlijk wat tijd in beslag nam. Een hevig verkrijtte LandCruiser (gekocht door een kennis van mij bij de Domeinen. Wagen was een ex-brandweerwagen met de nodige hardnekkige veiligheidsstickers) stond voor ons klaar om af te reizen naar de garage in Nieuw Vennep.
Eerst met Evert nog even naar "Atlantis" gereden, Evert keek zijn ogen uit, wat een water en wat een power en wat een grote blauwe en rode bomen in dat waterstadje........Wij vonden het niet nodig om deze Toyota nog even te behandelen met de twee emmer-methode....Scheelde tijd en handenarbeid........hahahaha.
Vervolgens kleien tot we een ons wogen, resulaat geen vuil ? Alleen drap en oranje-rood achtige sludge kwam er van af........vreemd, maar goed de kleipartij was klaar en toen kwam het ! De wagen zat onder de lijm en plakresten van de veiligheidsstrepen en reflecterende blauw-witte strepen van de brandweer ! en met geen mogelijkheid om dit met kleien weg te krijgen....De pads moesten dan ook regelmatig ververst worden......
Een adequaat middel had ik (altijd) bij me....wasbenzine (we moesten toch nog polijsten) toen werd de lak goed voorbereid....
Gebruikte middelen en machines:
Rotaries AEG PE 150 (2x) en Meg`s G220
Oranje cuttingpads 5,5 en 4 inch (Monello LC ,en een eigen merk van LEKO, en Meg`s yellow)
Meg`s M105 (wat een polijstmiddel !)
Menzerna (de nieuwe finishing polish, weet zo snel niet het nummer)
Meg`s M66 , gekozen voor een voedende sealant op deze SS lak............
Meg`s Endurance
Poorboys Spray and Wipe
Red Mist
de foto`s (veel)
de sludge van het kleien (waarschijnlijk toch door de verkrijtte lak !)
eerste fase polijsten..........met de verplichte figuren van Evert :lol:
Ik zocht het hogerop, wat een rotklus dat dak, eerst op een trap staan en dan proberen je evenwicht te houden.............niet makkelijk met een rotary in je hand..............
detailopnames:
50/50 `s :
uitbuffen uitbuffen en uitbuffen.....
tot het resulaat............van behoorlijk verkrijt naar behoorlijke glans, zoals het moet
Beading diezelfde avond nog...........
Kenteken 97- PaN-KLaar
Bedankt voor `t lezen, ook namens Evert...
p.s de eigenaar heeft hem om 13.30 uur opgehaald en was zeer te spreken over het resulaat (en dat is zacht uitgedrukt )
Het betreft een duo-detail. Evert en ik gingen samen een aardige klus aan die behoorlijk wat tijd in beslag nam. Een hevig verkrijtte LandCruiser (gekocht door een kennis van mij bij de Domeinen. Wagen was een ex-brandweerwagen met de nodige hardnekkige veiligheidsstickers) stond voor ons klaar om af te reizen naar de garage in Nieuw Vennep.
Eerst met Evert nog even naar "Atlantis" gereden, Evert keek zijn ogen uit, wat een water en wat een power en wat een grote blauwe en rode bomen in dat waterstadje........Wij vonden het niet nodig om deze Toyota nog even te behandelen met de twee emmer-methode....Scheelde tijd en handenarbeid........hahahaha.
Vervolgens kleien tot we een ons wogen, resulaat geen vuil ? Alleen drap en oranje-rood achtige sludge kwam er van af........vreemd, maar goed de kleipartij was klaar en toen kwam het ! De wagen zat onder de lijm en plakresten van de veiligheidsstrepen en reflecterende blauw-witte strepen van de brandweer ! en met geen mogelijkheid om dit met kleien weg te krijgen....De pads moesten dan ook regelmatig ververst worden......
Een adequaat middel had ik (altijd) bij me....wasbenzine (we moesten toch nog polijsten) toen werd de lak goed voorbereid....
Gebruikte middelen en machines:
Rotaries AEG PE 150 (2x) en Meg`s G220
Oranje cuttingpads 5,5 en 4 inch (Monello LC ,en een eigen merk van LEKO, en Meg`s yellow)
Meg`s M105 (wat een polijstmiddel !)
Menzerna (de nieuwe finishing polish, weet zo snel niet het nummer)
Meg`s M66 , gekozen voor een voedende sealant op deze SS lak............
Meg`s Endurance
Poorboys Spray and Wipe
Red Mist
de foto`s (veel)
de sludge van het kleien (waarschijnlijk toch door de verkrijtte lak !)
eerste fase polijsten..........met de verplichte figuren van Evert :lol:
Ik zocht het hogerop, wat een rotklus dat dak, eerst op een trap staan en dan proberen je evenwicht te houden.............niet makkelijk met een rotary in je hand..............
detailopnames:
50/50 `s :
uitbuffen uitbuffen en uitbuffen.....
tot het resulaat............van behoorlijk verkrijt naar behoorlijke glans, zoals het moet
Beading diezelfde avond nog...........
Kenteken 97- PaN-KLaar
Bedankt voor `t lezen, ook namens Evert...
p.s de eigenaar heeft hem om 13.30 uur opgehaald en was zeer te spreken over het resulaat (en dat is zacht uitgedrukt )