Toyota Prius

ric325i

Active Member
Deze Prius heb ik nu 2x gedaan echter staat de auto eigenlijk altijd onder een boom dus de meeste defecten zijn eruit (De eerste keer zat wel vol met swirls en Rupes geel combo was genoeg om alles te corrigeren).
Voor de winter zat er de combinatie Ddj Iron gloss/Collinite 845 op welke de auto goed door de winter heeft geholpen.image.jpg
 

ric325i

Active Member
Nu was het tijd om em op te frissen!
Eerst de gebruikelijke stappen zoals CAR pro Trix ,wassen,kleien met Ddj sn milde klei .
Lokaal heb ik met een medium pad en Scholl S30 wat licht defecten/gebruikers sporen alsmede het dak en motorkap bv aangepakt. Hierna de complete auto onder handen genomen met
Ddj need for speed aio= cleaner/Glaze/Wax
Dat spul viel mij niet tegen maar moet je wel goed uitwrijven.
Als laatste heb ik em 2 laagjes Ddj Blue Velvet Pro gegeven.
Foto's maak ik met mijn i phone het is even niet anders maar glimmen deed ie!image.jpgimage.jpg
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    126,4 KB · Weergaven: 3

IbizaSigno

V.I.P. Member
Nice! De Need for Speed is wel echt een tof product!! Dun gebruiken, dat scheelt met uitpoetsen.
 

ric325i

Active Member
image.jpg image.jpg Afgelopen week vond ik het weer eens tijd om de Prius weer eens onderhanden te nemen ,nog steeds staat ie noodgedwongen onder een boom...
 

ric325i

Active Member
Wat een zooi komt er van zo'n boom af en een soort plakkerige (hars/boomsap) laag lag er op de lak. Deze smerige laag gaat er met wassen wel makkelijk af, ik moet er bij zeggen dat de auto wegens omstandigheden amper wordt gewassen . Toch kwam er amper wat af met kleien! Echt wonderbaarlijk dan zie je toch dat Ddj Blue velvet pro de lak goed heeft beschermd.
De voorbereidende stappen namen echt veel werk in beslag:
-APC bij naden, banden ,achterklep (zie eerdere foto).
-Iron x all over the place gespoten.
-Afgespoten
-PB Bug Squash ruim ingespoten
-Grondig gewassen en afgespoten
-kleien met Smartwax klei (mild)
-Ruiten tussendoor ergens gedaan
-Binnenkant auto gestofzuigd en dashboard met APC en PB NL Look ook nog ergens tussendoor gedaan.
-Tussendoor ergens de banden met APC/PB Bold&Bright gedaan.
-Rupes Groen op de Mini enkele defecten aangepakt
-Rupes Geel op de Mini de bumpers/kleine delen gedaan.
-Rupes geel op de Bf21 de gehele auto gedaan en dat was genoeg om 80% correctie verbetering te verkrijgen.
-Gyeon Prep alle gelakte delen afgenomen
-Wax = Raceglaze 55 (Ddj Blue velvet is verkocht)
 
Laatst bewerkt:

BlackPassat

V.I.P. Member
Schitterende kleur weer dit blauw (volgens mij is 80% van de Prii wit)
Zorgvuldig te werk gegaan en duidelijk gedocumenteerd.
 

ric325i

Active Member
Vandaag weer eens de Prius onderhanden genomen (alleen gelakte delen). Hier aan het curen.
IMG_3259.JPG
IMG_3258.JPG
 

ric325i

Active Member
Als voorbereiding:
-Foamen
-Gyeon Tar
-Iron x
-Nanolex Pre wash
-Wassen/kleien/polijsten (S17/Scholl blauw en Rupes geel/Orbital Oranje)
-Gyeon prep
Als wax dus Obsession Icon gebruikt welke zich makkelijk laat verdelen.1x door de pot halen en je smeert makkelijk het volledige dak +achterspoiler bv. Curen was een minuut of 14 en de wax is vrij vergevingsgezind want ook al ben je aan de late kant met afnemen zelfs dan valt het afnemen wel mee.
Best een prettige wax qua verwerking en de glans zit er goed op al zeg ik het zelf.
IMG_3266.JPG
IMG_3270.JPG
 

Nieuwste berichten

Bovenaan