Ultimate paste wax vs EX-P

Rutger64

Premium Member
30-11-2013

Ultimate paste wax vs EX-P

Meguiar's Ultimate Paste Wax. ( kort gezegd: UPW)

529a2d556e906-ult_paste_wax_2.jpg

529a334a896a4-101954.jpg


De verpakking van Meguiars ziet er erg fraai uit. In de verpakking zit een zwarte microvezeldoek en het blik met de wax. In het deksel van het blik zit een zwarte foam pad.
De geur komt me enigszins bekend voor, echter kan ik het niet plaatsen. Het ruikt niet super lekker maar het stinkt niet. Het is een wat chemisch geurtje.

Informatie van de website:
Meguiar’s® meest geavanceerde waterafstotende wax! De lat is hoger gelegd met deze puur synthetische wax die langdurige bescherming geeft met een prachtige reflectie en die geen witte vlekken geeft op trims en kunststof. Meguiar's® ThinFilm technologie zorgt voor supergemakkelijk aanbrengen en uitpoetsen, zelfs in de volle zon! Synthetische polymeren vormen de langsthoudende beschermingslaag met een zeer goede waterafstotendheid – de druppels glijden zo van de lak af!



Poorboys Ex-P

529a2dd6721ed-100728.jpg


De EX-p zit in de bekende Poorboys fles met het bekende Poorboys etiket. Niet zo fraai als Meguiars maar wel zeer herkenbaar. Dit product ruikt lekker, een iets kokos achtig geurtje.

Informatie van de website:
Poorboy’s EX-P is een pure sealant die met gemak het briljante en de helderheid van zowel nieuwe als goed onderhouden voertuigen naar boven brengt. EX-P is amino-functioneel en dat houdt in dat het in meerdere lagen gebruikt kan worden (ook bovenop andere producten)! De EX-P combineert enorm gebruikersgemak, een onverslaanbare bescherming en glans. Houdt maar liefst 2 tot 3 keer zo lang als een traditionele carnaubawax.

EX-P kan zowel in de zon als in de schaduw gebruikt worden. Net als de EX, is de EX-P speciaal ontwikkeld om te kunnen gebruiken bij hoge temperaturen, ideaal voor gebruik in de zomer of tijdens een meeting waar je niet in de schaduw kan staan!





Aanbrengen van de producten:


Aanbrengen ging in beide gevallen eenvoudig. Ik heb voor de Ex-P een Meguiars soft foam pad gebruikt en voor de UPW de bijgeleverde zwarte Meguiars pad. Producten hadden ongeveer even veel tijd nodig om te hazen. Ex-P afgenomen met een Chemical guys microvezel doek en de UPW met de bijgeleverde zwarte Meguiars microvezel doek. Na een minuut of 45, eerst even de Swipetest en afnemen was wederom voor beide producten erg eenvoudig.

529a2ee9b97b3-image_8.jpeg

529a2eb83f481-image_6.jpeg

529a2e83189e7-image_7.jpeg





Glans

Zo op het oog geeft de UPW een iets mooiere glans echter is dit op de foto niet te zien..


529a2ef981226-image_9.jpeg


De motorkap van mijn Citroen heeft een soort "vouw" in het midden, ideaal voor een 50-50 :)


Ik zal dit topic updaten met foto's en bevindingen de komende tijd. Wat dat betreft komt er nu een mooie periode aan om te zien hoe de producten zich zullen houden.


( De producten zijn niet 100% te vergelijken omdat in de UPW ook milde cleaners en milde glaze zit.. Dit wist ik niet bij het maken van de test. Ik dacht dat het beide pure sealants zijn. Ik zal er een duurtest van maken en geen 1 op 1 vergelijk)




Update 14-12-13

[VIDEO]
Ik had mn iPhone moeten kantelen...

Bestuurderskant is UPW en passagierskant is EX-P
 

Nieuwste berichten

Bovenaan