V70 D4 MY 2016 Inscription

Cavemania

V.I.P. Member
Vanmorgen rond een uur of 9:00 vertrok ik naar buiten. Ik had afgesproken vandaag om vandaag Tom te helpen met het polijsten van zijn super mooie V70. Dus al mijn spulletjes maar klaar gezet om de auto goed onder handen te nemen. Mijn verwachting was dat de auto nog redelijk goed in de lak zou zitten aangezien het hier om een nog bijna nieuwe auto gaat. Even voor 10 uur komt de prachtige bolide de dam op draaien. Na een snel bakje koffie zijn we maar begonnen met het wassen van de auto.

IMAG0568.jpg

IMAG0569.jpg

Ik ga mij bezig houden met de velgen en Tom met de rest van de auto. Nadat de velgen klaar waren heb ik de zijkanten van de auto inspoten met Tar-X om de bitumenspetten te verwijderen voorafgaand aan het kleien. De auto was vanochtend gewassen dus veel werk was het niet. Na het wassen de auto maar een mooi plekje gegeven in de schuur om te gaan kleien. Aangezien Tom al ervaring heeft was deze klus ook snel klaar. De auto was niet heel erg verontreinigd. Alleen de liggende delen zat een aanslag op, waarschijnlijk van de bomen oid.

IMAG0570.jpg

IMAG0571.jpg

Na het kleien heb ik alle naden droog geblazen en ben begonnen met een CarPro Spotpad en Chemical Guys V34 de schades aangepakt. Dit waren er niet heel veel. Op het dak een plek ingevreten vogelpoep en op de motorkap en het linker zijscherm veel swirls en/of krasjes. Ondertussen startte Tom met het afplakken van de kunststof trims.

IMAG0572.jpg

IMAG0574.jpg
Ingebeten vogelpoep voor

IMAG0575.jpg
Ingebeten vogelpoep na

IMAG0579.jpg
Linker zijscherm, weer mooi strak, wat een glans :)

Nadat de spots aangepakt waren naar tevredenheid werd er een behandelplan besproken. Omdat het zo gezellig was was het al wat aan de late kant om twee rondjes polijsten te doen op deze toch wel grote auto. Er werd besloten om met een witte Hex logic pad en V36 te polijsten. Dit gaf een goed resultaat. De glans kwam al mooi naar voren. Voor het ultieme plaatje was het mooi geweest om na deze combi nog een finish stap te doen maar dat ging qua tijd echt niet lukken (bleek ook later). Tom heeft de liggende delen, dak en motorkap gepolijst en ik heb de rest gedaan. We vulden elkaar mooi aan. Onder het polijsten natuurlijk steeds een gezellig praatje en zo tikt de tijd lekker weg.

IMAG0585.jpg

IMAG0589.jpg
Mijn kale knikker, geconcentreerd aan het polijsten

IMAG0591.jpg
Opperste concentratie bij Tom

IMAG0594.jpg
Krasje voor (dit soort krasjes zat her en der op de auto)

IMAG0595.jpg
Krasje na

Na het polijsten heeft Tom de gehele auto afgenomen met CarPro Eraser. Tegelijkertijd heb ik de bandjes behandeld met Poorboys Bold & Bright. Wat een strak gepolijste auto vers in de wax met grijze banden is geen gezicht. Vervolgens heb ik de auto behandeld met Dodo Juice Rubbish Boys edition en na het curen hebben we de auto samen afgenomen.

Toen was het tijd om de auto naar buiten te rijden.. Man, man, man wat een dikke vette glans. Wat een super mooie kleur. Ik werd spontaan verliefd op deze auto, wat een lust voor het oog. Schitterend, letterlijk en figuurlijk.
 
Laatst bewerkt:

Cavemania

V.I.P. Member
IMAG0597.jpg
IMAG0600.jpg
IMAG0603.jpg

IMAG0602.jpg
IMAG0606.jpg

Na een rondje foto's was het voor mij de tijd om een rondje te mogen sturen. Wat een machtige machine is dit zeg. Zelf heb ik een 5 cilinder maar de 5e cilinder mis ik echt niet in deze wagen. Wat een rijgenot, een heerlijk 8 traps automaat, goed stoelen, mooi interieur. Tja eigenlijk alles wat je je kan wensen. Wat een super wagen is dit zeg. Tom, je hebt de juiste keuze gemaakt.
 
Laatst bewerkt:

SLK

V.I.P. Member
Prettig leesbaar verslag en ook duidelijke begeleidende foto's erbij!
Prachtig resultaat op een prachtige wagen. Complimente hoor, dat is een beste lap auto om in iets meer dan een halve dag te doen.
 

marlene

Premium Member
Is zo te zien inderdaad een gezellige dag geweest. :) En het resutaat mag er zijn, wat een glans en gelukkig is die akelige vogelpoepvlek eruit!
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Met twee man een volle dag aan de gang, dát zijn de details.
Lekker bezig geweest aan een heel mooie auto, met een topresultaat.
 

Cavemania

V.I.P. Member
Thnx iedereen. Ik denk dat we binnenkort de finishstap nog gaan doen. Zal de glans nog mooier worden. Dat zal met Essence zijn en de Glosspad
 

Cavemania

V.I.P. Member
Gister was het zo ver. Nadat @Kilometervreter mijn auto in de coating had gezet had ik het gevoel dat dit mij zelf ook moest lukken. De eigenaar van deze V70 had al een paar keer gevraagd of ik hem wilde helpen met het opbrengen van een coating. Na het onderricht van Kilometervreter heb ik hem toezegt dat ik hem zou helpen met zijn wagen. Gister was het zover. Toen Tom er was eerst ff bijkletsen onder het genot van een bakkie koffie. Daarna begonnen met het wassen en reinigen van de auto. Er zaten met name weer veel bitumenspatten op de auto doordat Tom veel bij wegwerkzaamheden rijdt.

Nadat de auto schoon en droog binnen stond begonnen met de oppervlakkige schades aan te pakken die zijn ontstaan in 5 maand gebruik. Daarna de auto in zijn geheel met CarPro Essence gepolijst. De perfecte basis voor de CarPro CQuartz UK. Voorafgaand aan het opbrengen van de coating nog maar ff een bakkie gedaan en nog ff lekker kletsen. Na de koffie heb ik de coating aangebracht en Tom mocht van mij het zware werk doen. Het uitpoetsen. Dat vond Tom een leuke klus :)

De auto wordt vanmiddag weer opgehaald, hij mocht een nachtje warm en droog bij mij in de schuur staan. Straks nog even een rondje Reload en de auto is klaar voor vertrek naar huis. Nu even een plaatje bij het praatje.

WhatsApp Image 2017-10-07 at 19.05.25.jpeg

WhatsApp Image 2017-10-07 at 19.05.26.jpeg

WhatsApp Image 2017-10-07 at 19.05.27.jpeg

WhatsApp Image 2017-10-07 at 19.05.29.jpeg

WhatsApp Image 2017-10-07 at 19.05.31.jpeg

IMG_20171007_134941.jpg

IMG_20171007_165623.jpg

IMG_20171007_165710.jpg

IMG_20171007_165731.jpg

IMG_20171007_144259.jpg

WhatsApp Image 2017-10-07 at 19.05.32.jpeg

WhatsApp Image 2017-10-07 at 19.05.33.jpeg

WhatsApp Image 2017-10-07 at 19.05.34 (1).jpeg

IMG_20171007_173618.jpg

IMG_20171007_173607.jpg

IMG_20171007_170835.jpg
 

Nieuwste berichten

Bovenaan