Verschillen tussen Wet Mirror Finish en Black light Chemical Guys

Angelique

Member
Beste mensen,

Ik heb momenteel een fles Wet Mirror Finish staan die bijna op is.
Nu valt het mij op dat er veel mensen positief zijn over de Black Light. :)

Zelf heb ik nog geen ervaring met Black Light. Alleen met Wet Mirror finish en Black Hole van Poorboys World. Mijn persoonlijke mening over deze twee laatste producten is: Black hole haalt de kleur voor mijn gevoel meer op dan de Wet Mirror Finish.
Maar de wet mirror Finish maakt de lak wel geweldig glad en zorgt voor extra glans. :cool:

Het liefst zou ik een product hebben dat de kleur ophaalt, de lak erg glad maakt en ook voor extra glans zorgt. Maar heb ik dan met Black Light het juiste product en wat is nu het verschil tussen Black light en Wet Mirror Finish?

Bedankt alvast!!!
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Wet Mirror Finish is eigenlijk een soort glansversterker. Blacklight is een glaze die de lak voedt, kleine krasjes vult en verhult, extra glans geeft aan donkere lakken (dit zijn eigenlijk dezelfde eigenschappen als Black Hole) én de Blacklight biedt van zichzelf bescherming aan de lak en kan dus als LSP worden gebruikt. Overigens raden wij wel aan om de Blacklight alsnog te toppen voor extra bescherming aan de lak maar hij geeft van zichzelf al bescherming daar waar Blackhole er bij de eerste regenbui afligt als deze niet wordt beschermd door een wax of een sealant. Zowel de Blackhole als Blacklight zijn echte toppers voor donkere lakken!
 

Brian

New Member
Na black hole moet je in ieder geval altijd nog een wax of sealant zetten aagezien deze niet beschermt, de Blacklight heeft meen ik wel een vorm van wax of sealant in zich. Met de wet mirror finish heb ik zelf geen ervaring.

Ik gebruik zelf altijd blackhole en dat bevalt mij prima en zie voor nu nog geen reden om over te stappen.
 

Angelique

Member
Oké, duidelijk! Dank voor de reacties. Black light zorgt dus ook voor extra glans aan donkere lakken. Is het te combineren met Wet Mirror Finish? En zou je dan de wet mirror finish eerst moeten aanbrengen en dan de black light?
 

ric325i

Active Member
Wet Mirror Finish is eigenlijk een soort glansversterker. Blacklight is een glaze die de lak voedt, kleine krasjes vult en verhult, extra glans geeft aan donkere lakken (dit zijn eigenlijk dezelfde eigenschappen als Black Hole) én de Blacklight biedt van zichzelf bescherming aan de lak en kan dus als LSP worden gebruikt. Overigens raden wij wel aan om de Blacklight alsnog te toppen voor extra bescherming aan de lak maar hij geeft van zichzelf al bescherming daar waar Blackhole er bij de eerste regenbui afligt als deze niet wordt beschermd door een wax of een sealant. Zowel de Blackhole als Blacklight zijn echte toppers voor donkere lakken!
Welke van de 2 zou jouw persoonlijke voorkeur hebben?
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Ligt aan de situatie, black hole als je wat meer fillers nodig hebt, en Blacklight voor zijn veelzijdigheid en gebruikersgemak.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan