verwijderen van kunstof coating

Brianvnijn

Member
ik zit met een probleem.
ik heb om te testen enkele kappen gedaan van mijn motorruimte met gyeon trim.
dit heb ik helaas te dik op gezet en het resultaat is om te janken, net of er een plastic laag over de kappen zit.
iemand enig idee hoe ik dit eraf ga krijgen ?
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Te dik is inderdaad niet mooi en lastig te verwijderen, apc kan wel wat oplossen, in het ergste geval onverdund.
 

Woody

V.I.P. Member
Pure APC of kleien zou kunnen hulpen.

Let op: ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar dit zou kunnen werken ;)
 

Ketoembar

V.I.P. Member
De Gyeon trim is geen dressing dus ik denk niet dat je dat er met apc afkrijgt. Zelfs niet puur.
Ik zou het wél eerst met apc proberen. Mocht dit niet lukken dan zou je voorzichtig kunnen proberen of het met
Pb prof polish gaat.
Wel eerst even op een plekje proberen wat niet in het zicht zit.
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Even een zij spoor over de APC. Werkt pure APC wel? Wordt de APC niet pas acctief als deze in contact komt met water?
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Pure APC werkt prima, we raden het doorgaans niet aan maar als je bijvoorbeeld echt een keertje polijstmiddel niet van een trim kan verwijderen dan doet een drupje pure apc op een doekje echt wonderen :D
 

Ketoembar

V.I.P. Member
Ja, maar polijstmiddel is wel ff wat anders als Gyeon trim. Dat is gewoon een coating voor kunststof.
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Dat begrijp ik natuurlijk ook wel, de vraag was echter APC onverdund wel zou werken of water nodig had om geactiveerd te worden...
 

Brianvnijn

Member
het is gelukt hoor ! net even snel wat aan het prullen geweest en snel even wat kiekjes genomen !
ik heb het eerst met pure apc en een mothers detail brush ge probeert om dit zo goed in te schrobben en ik hoopte dat het zo wel weg ging. schoon werd het wel maar ik merkte niet echt dat het wat deed