verwijderen van kunstof coating

Brianvnijn

Member
ik zit met een probleem.
ik heb om te testen enkele kappen gedaan van mijn motorruimte met gyeon trim.
dit heb ik helaas te dik op gezet en het resultaat is om te janken, net of er een plastic laag over de kappen zit.
iemand enig idee hoe ik dit eraf ga krijgen ?
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Te dik is inderdaad niet mooi en lastig te verwijderen, apc kan wel wat oplossen, in het ergste geval onverdund.
 

Woody

V.I.P. Member
Pure APC of kleien zou kunnen hulpen.

Let op: ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar dit zou kunnen werken ;)
 

Ketoembar

V.I.P. Member
De Gyeon trim is geen dressing dus ik denk niet dat je dat er met apc afkrijgt. Zelfs niet puur.
Ik zou het wél eerst met apc proberen. Mocht dit niet lukken dan zou je voorzichtig kunnen proberen of het met
Pb prof polish gaat.
Wel eerst even op een plekje proberen wat niet in het zicht zit.
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Even een zij spoor over de APC. Werkt pure APC wel? Wordt de APC niet pas acctief als deze in contact komt met water?
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Pure APC werkt prima, we raden het doorgaans niet aan maar als je bijvoorbeeld echt een keertje polijstmiddel niet van een trim kan verwijderen dan doet een drupje pure apc op een doekje echt wonderen :D
 

Ketoembar

V.I.P. Member
Ja, maar polijstmiddel is wel ff wat anders als Gyeon trim. Dat is gewoon een coating voor kunststof.
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Dat begrijp ik natuurlijk ook wel, de vraag was echter APC onverdund wel zou werken of water nodig had om geactiveerd te worden...
 

Brianvnijn

Member
het is gelukt hoor ! net even snel wat aan het prullen geweest en snel even wat kiekjes genomen !
ik heb het eerst met pure apc en een mothers detail brush ge probeert om dit zo goed in te schrobben en ik hoopte dat het zo wel weg ging. schoon werd het wel maar ik merkte niet echt dat het wat deed
toen bedacht ik me nog dat ik wat melaminesponsjes had liggen. eerst een gebruikt met wat water en kijken wat het deed , ging best wel goed.
toen ook maar meteen geprobeerd met een nieuw sponsje en apc . de apc had ik in een spuitfles zitten en deze zette ik op de spons om zo het sponsje diep de vullen met apc en dit werkte helemaal goed!
net of de apc dan wel zijn werk deed in combinatie met de werking van het melaminesponsje
10959352_859794760744082_9099229559334536683_n.jpg

het verschil tussen de twee links is al behandelt en rechts nog niet
10425486_859794777410747_3179441265583664742_n.jpg

close up onbehandeld deel (glazige gloed)
10858475_859794774077414_5479763854623759786_n.jpg

en het behandelde deel, zoals je kan zien nog lichte vegen van het schoonmaken die er op zitten. maar de erge glans en glazige waas is er af in ieder geval.
nu heb ik het allemaal even te luchten gezet en morgen gaat er gewoon weer me oude vertrouwde auto glym bumper & trim gel op! ik het met verschillende kunststofmiddelen al eerder heb getest en op dit kunststof pakt het toch het beste uit.
 

nicknameless

V.I.P. Member
Melemine sponsje doet het inderdaad goed vanwege de schurende werking.

Pure APC heeft geen invloed op coatings heb ik begrepen, zelfs niet als je een uitgehard blokje weken in de pure APC laat liggen.
 

Ketoembar

V.I.P. Member
Dat begrijp ik natuurlijk ook wel, de vraag was echter APC onverdund wel zou werken of water nodig had om geactiveerd te worden...
Sorry, ik zie nu dat post #6 van nicky gemist had.
Dit was een antwoord op zijn vraag, die ik dus over het hoofd gezien heb.
Ik vond jouw antwoord al zo raar:D.
 

Ketoembar

V.I.P. Member
Ik ben toch benieuwd of de coating echt helemaal verdwenen is. Gyeon trim is best hardnekkig.
Als er toch nog een laagje opzit, zal je dit wel merken met het aanbrengen van de autoglym. Het product zal niet goed of gelijkmatig opgenomen worden.
Ik hoop voor je dat het wel allemmaal weg is. Is ook afhankelijk van hoe lang het erop gezeten heeft.
Er zit verschil in hechting of het er een dag opzit of een week.
Succes.
 

Brianvnijn

Member
@Ketoembar , bij het aanbrengen moet ik zeggen dat de autoglym super goed zijn werk deed, en natuurlijk heb ik zelf ook al gezien dat her en der nog wat gyeon trim zit. Echter met de autoglym er op zie je die niet, tegen de zomer word de motorruimte weer helemaal onder handen genomen en zullen de kappen weer gedaan worden en zullen de laatste restjes van gyeon trim eraf gehaald worden, het ging me nu meer om de schandalige look die het had eraf te halen en om te proberen wat lukte !
 

Focus2016

New Member
@Ketoembar , bij het aanbrengen moet ik zeggen dat de autoglym super goed zijn werk deed, en natuurlijk heb ik zelf ook al gezien dat her en der nog wat gyeon trim zit. Echter met de autoglym er op zie je die niet, tegen de zomer word de motorruimte weer helemaal onder handen genomen en zullen de kappen weer gedaan worden en zullen de laatste restjes van gyeon trim eraf gehaald worden, het ging me nu meer om de schandalige look die het had eraf te halen en om te proberen wat lukte !

Krijg je dan geen krasjes door de melamine spons of komt het doordat je het een beetje vochtig had gemaakt met APC? Foto's kan ik helaas niet zien hoe het verschil eruit ziet.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan