Verwijderen verfspetters

Chris van S.

Premium Member
Detail collega's,

vandaag weer een opdrachtje binnengesleept te weten een Mini Cabrio.

Aandachtspunt bij deze auto is de verfspettertjes op de achterzijde van de auto. Geen spuitnevel maar verf afkomstig van verf waarmee de wegen worden geschilderd.

Heb de auto niet gezien, spettertjes zijn kleine spettertjes en geen klodders. Ik heb het gevoel dat dit een uitdagende klus word. Dus vandaar mijn vraag aan jullie; heeft iemand hier ervaring mee en/of hoe zouden jullie dit aanpakken?

Bijvoorbaat dank!
 

nicknameless

V.I.P. Member
Je zou het eens met een lakschraper kunnen proberen, en dan niet zomaar een willekeurige.

https://www.festool.nl/Products/Acc...rschijfjes-schuurknopje-en-lakschraper-LZK-HM

103754881_1_644x461_katter-lzk-hm-festool-dlya-tochechnogo-udaleniya-naplyvov-i-nerovnostey-kiev.jpg
 

Black Widow

V.I.P. Member
Last zich lastig verwijderen, vooral als de verf is uitgehard. Ik heb het wel eens gedaan met thinner en een schrapertje (en voldoende geduld) gevolgd door een polijstbeurt.
 

SLK

V.I.P. Member
Metalen schrapertje is het mooist. Heb zelf wel eens een verf roer stokje gebruikt. Werkte ook redelijk. Naderhand blijft polijsten uiteraard nodig.
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Ik zou toch eerste een grove klei gebruiken, afgelopen zomer een klant gehad met hetzelfde probleem en met een stevige klei vlogen de spettertjes eraf...
 

Black Widow

V.I.P. Member
In mijn geval ook gedaan maar dat deed precies niets. Uiteraard wel aan te bevelen om hiermee te beginnen.
 

Brianvnijn

Member
ik pak ook snel een doekje met thinner en vouw deze in een roerstaafje om zo aan de gang te gaan. kleien ook geprobeerd maar was toen niet het gewenste effect omdat het om vandalisme ging (grote brede banen met spuitverf welke een week op een auto opgedroogd waren) maar met het doekje en roerstaafje ging het er relatief goed af. naderhand even goed met een ontvettend middel er langs en polijsten die hap !
 

Nieuwste berichten

Bovenaan