Matthijs
New Member
Sinds 22-07-2017 ben ik eigenaar van deze auto.
Aangeschaft bij het garagebedrijf waar mijn buurman werkt.
Naar wat er verteld is, is dit een 'one familie owned car' zoals je soms op tv hoort.
De man die de auto had aangeschaft was overleden en zijn dochter kreeg daardoor de auto, maar deze was haar veelste groot en te duur voor de enkele kilometers die er mee gereden werd. En daarom werd de auto ingeruild voor een kleine suzuki.
Toen de buurman deze auto zag heeft hij mij gelijk opgebeld, omdat hij wist dat ik naar een VW mk4 op zoek was.
Ik had al eerder een Bora 2.0 Trendline gehad, reed op dat moment in een peugeot 106 (om financiele redenen/goedkoper rijden) en was eigenlijk opzoek naar een 170pk sterke 2.3liter v5 Golf of Bora.
Na de enthousiastmaking van mijn buurman via de telefoon heb ik hem de vraag gesteld of de auto nog een beetje netjes was, cilinderinhoud (minimaal 1.8 blok) en kilometerstand (onder de 125000).
Dit was dus het geval en, nadat we hem samen van onder bekeken hebben er er een rondje in gereden te hebben, de knoop doorgehakt en kon hem zo via een handelaarsprijsje kopen.
Kilometerstand 1-1-2018 was 119454. Hier kan ik dus nog wel eventjes mee door.
Aan de buitenkant zit her en der een deukje. (Ondertussen zelf ook 1 door eigen schuld) en op de bumpers mist er her en der een beetje lak (schaafplekjes). Volgens mij werd de auto weinig gewassen. De mos, en ook gras, groeide vrolijk langs rubbers en bij de ruitenwissers, ook de velgen zijn slecht schoon te krijgen en de koplampen ogen een beetje dof.
De complete auto eerst met de nilfisk hogedrukreiniger afgespoten, en daarna gewassen met de 3 emmer methode en Meg's NXT Generation.
In vele hoekjes konden we niet komen (afwatering onder kofferklep, deurscharnieren e.d.) deze behandeld met een stoomreiniger van Kaercher en ook achter rubbers zat nog genoeg, deze verwijderd en alles schoongemaakt.
Tot nu toe de buitenkant gelaten voor wat het is, deze wordt tot op heden regelmatig (wekelijks als er geen vorst is) gewassen.
12-1-"18 een order gedaan voor de velgjes en deze wil ik binnenkort eens gaan testen als ik de tijd heb. (Sowieso bij de wisseling van winter-naar zomervelgen)
Maar dat komt later ter sprake.
Het interieur stonk ernstig naar rook en overal zat een vieze bruine aanslag waardoor je op sommige plekken het 'lederprintje' niet meer zag en tevens had ik het idee dat er kuikens of iig gevogelte op de achterbank vervoerd was.
Ik was toen eerst maar eens begonnen met een keukensopje, hiermee kreeg ik het zachtere gedeelte van het dashboard wel schoon, maar van het harde kunststof alleen de bovenste laag maar, en ik had al snel in de gaten dat ik niet erg ver kwam.
Toen maar iets 'zwaarder materieel' gepakt.
Ik heb gepakt wat ik had liggen op dat moment.
- Perfect Clarity Glass Cleaner.
- APC.
- Ultimate Protectant Dash & Trim Restorer.
- Heavy Duty Carpet & Interior Cleaner
Kaercher se4001 extractor
En een stoomreiniger van Kaercher. (Type weet ik niet deze mocht ik lenen)
Ik heb eerst de zetels uit de auto gehaald en de complete auto grondig uitgezogen. Zo kon ik ook beter op alle plekken van het middenconsole komen.
Deze kreeg ik amper schoon. Uiteindelijk opgewarmd met de stoomreiniger en daarna met APC op een MF-doek vegen, zo ging het meeste er af. Hierna behandeld met de Dash & Trim Restorer i.c.m een Soft Foam Aplicator Pad.
Daarna alle vlekken uit de stoffen bekledingen verwijderd.
Ernstige vlekken ingespoten met Heavy Duty Carpet & Interior Cleaner en geagiteerd met een borsteltje en uitgewreven met een MF-doek. De hemel en stijlen zijn creme-kleurig en het is een iets gevoeligere stof. Deze heb ik afgedept i.p.v. gewreven.
Toen het gehele interieur met de Extractor behandeld, en met de geurvrije extractievloeistof van Kaercher zelf. Toen nog de 'Whole Car Air Refresher Odor Eliminator New Car Scent' gebruikt.
Daarna pas het interieurfilter vervangen (omdat ik te ongeduldig was om er op te wachten tot die binnen was)
Maar ik denk dat hierdoor ook de Air Refresher minder sterk aanwezig is/kan zijn. Maar dat vind ik niet zo erg. Dat hij 'schoon ruikt' is goed, maar dat die stinkt naar één of ander boompje aan de spiegel of 'overdreven' ruikt door een air refresher dat vind ik persoonlijk niet wat.
En als ik de filmpjes van Larry Kosilla eerder had gezien dan had ik al het interieur met de stoomreiniger gedaan i.c.m. een MF-doek.
Wel heb ik de auto erna ernstig goed en vaak door laten waaien en er een vochtvreter in gezet.
Natuurlijk wil ik de exterieur en de koplampen weer netjes hebben. En ik denk (voor mijn eigen gevoel om het beter te hebben gedaan) nog een keer het interieur.
En uiteindelijk ook her en der wat aanpassingen toevoegen. Maar daar is het een project voor.
Aangeschaft bij het garagebedrijf waar mijn buurman werkt.
Naar wat er verteld is, is dit een 'one familie owned car' zoals je soms op tv hoort.
De man die de auto had aangeschaft was overleden en zijn dochter kreeg daardoor de auto, maar deze was haar veelste groot en te duur voor de enkele kilometers die er mee gereden werd. En daarom werd de auto ingeruild voor een kleine suzuki.
Toen de buurman deze auto zag heeft hij mij gelijk opgebeld, omdat hij wist dat ik naar een VW mk4 op zoek was.
Ik had al eerder een Bora 2.0 Trendline gehad, reed op dat moment in een peugeot 106 (om financiele redenen/goedkoper rijden) en was eigenlijk opzoek naar een 170pk sterke 2.3liter v5 Golf of Bora.
Na de enthousiastmaking van mijn buurman via de telefoon heb ik hem de vraag gesteld of de auto nog een beetje netjes was, cilinderinhoud (minimaal 1.8 blok) en kilometerstand (onder de 125000).
Dit was dus het geval en, nadat we hem samen van onder bekeken hebben er er een rondje in gereden te hebben, de knoop doorgehakt en kon hem zo via een handelaarsprijsje kopen.
Kilometerstand 1-1-2018 was 119454. Hier kan ik dus nog wel eventjes mee door.
Aan de buitenkant zit her en der een deukje. (Ondertussen zelf ook 1 door eigen schuld) en op de bumpers mist er her en der een beetje lak (schaafplekjes). Volgens mij werd de auto weinig gewassen. De mos, en ook gras, groeide vrolijk langs rubbers en bij de ruitenwissers, ook de velgen zijn slecht schoon te krijgen en de koplampen ogen een beetje dof.
De complete auto eerst met de nilfisk hogedrukreiniger afgespoten, en daarna gewassen met de 3 emmer methode en Meg's NXT Generation.
In vele hoekjes konden we niet komen (afwatering onder kofferklep, deurscharnieren e.d.) deze behandeld met een stoomreiniger van Kaercher en ook achter rubbers zat nog genoeg, deze verwijderd en alles schoongemaakt.
Tot nu toe de buitenkant gelaten voor wat het is, deze wordt tot op heden regelmatig (wekelijks als er geen vorst is) gewassen.
12-1-"18 een order gedaan voor de velgjes en deze wil ik binnenkort eens gaan testen als ik de tijd heb. (Sowieso bij de wisseling van winter-naar zomervelgen)
Maar dat komt later ter sprake.
Het interieur stonk ernstig naar rook en overal zat een vieze bruine aanslag waardoor je op sommige plekken het 'lederprintje' niet meer zag en tevens had ik het idee dat er kuikens of iig gevogelte op de achterbank vervoerd was.
Ik was toen eerst maar eens begonnen met een keukensopje, hiermee kreeg ik het zachtere gedeelte van het dashboard wel schoon, maar van het harde kunststof alleen de bovenste laag maar, en ik had al snel in de gaten dat ik niet erg ver kwam.
Toen maar iets 'zwaarder materieel' gepakt.
Ik heb gepakt wat ik had liggen op dat moment.
- Perfect Clarity Glass Cleaner.
- APC.
- Ultimate Protectant Dash & Trim Restorer.
- Heavy Duty Carpet & Interior Cleaner
Kaercher se4001 extractor
En een stoomreiniger van Kaercher. (Type weet ik niet deze mocht ik lenen)
Ik heb eerst de zetels uit de auto gehaald en de complete auto grondig uitgezogen. Zo kon ik ook beter op alle plekken van het middenconsole komen.
Deze kreeg ik amper schoon. Uiteindelijk opgewarmd met de stoomreiniger en daarna met APC op een MF-doek vegen, zo ging het meeste er af. Hierna behandeld met de Dash & Trim Restorer i.c.m een Soft Foam Aplicator Pad.
Daarna alle vlekken uit de stoffen bekledingen verwijderd.
Ernstige vlekken ingespoten met Heavy Duty Carpet & Interior Cleaner en geagiteerd met een borsteltje en uitgewreven met een MF-doek. De hemel en stijlen zijn creme-kleurig en het is een iets gevoeligere stof. Deze heb ik afgedept i.p.v. gewreven.
Toen het gehele interieur met de Extractor behandeld, en met de geurvrije extractievloeistof van Kaercher zelf. Toen nog de 'Whole Car Air Refresher Odor Eliminator New Car Scent' gebruikt.
Daarna pas het interieurfilter vervangen (omdat ik te ongeduldig was om er op te wachten tot die binnen was)
Maar ik denk dat hierdoor ook de Air Refresher minder sterk aanwezig is/kan zijn. Maar dat vind ik niet zo erg. Dat hij 'schoon ruikt' is goed, maar dat die stinkt naar één of ander boompje aan de spiegel of 'overdreven' ruikt door een air refresher dat vind ik persoonlijk niet wat.
En als ik de filmpjes van Larry Kosilla eerder had gezien dan had ik al het interieur met de stoomreiniger gedaan i.c.m. een MF-doek.
Wel heb ik de auto erna ernstig goed en vaak door laten waaien en er een vochtvreter in gezet.
Natuurlijk wil ik de exterieur en de koplampen weer netjes hebben. En ik denk (voor mijn eigen gevoel om het beter te hebben gedaan) nog een keer het interieur.
En uiteindelijk ook her en der wat aanpassingen toevoegen. Maar daar is het een project voor.
Laatst bewerkt: