Ondertussen bijna een jaar verder, operatie achter de rug, herstel gaat goed, en weer een beetje aan het werk.
De Bora blijft!
Er moest alleen wel het één en ander aan gebeuren. Vorig jaar was er al een veer gebroken op de Nürnburgring, en nu was de volgende aan de beurt...
.
Ik wil niet wachten op weer een volgende, dus er is een setje H&R 35mm verlagingsveren onder gegaan. Want het is goedkoper om nu alles in 1x te vervangen dan straks nog 2x bezig te moeten.
Op het oog veranderd er voor veel mensen niet erg veel, maar wat een wereld van verschil in rijgedrag. Hij is een stuk directer geworden, en normaal merkte ik met een stevige wind ook dat er aan de auto getrokken werd, nu geen last meer van.
(De mk2 is van de buurjongen, die wil graag weten hoe een auto gepoetst behoort te worden, en heeft zijn auto met de 3 emmer methode gewassen, en heeft hem gekleid. De lak was heel erg vies, maar hij genoot met volle teugen en vond het fantastisch. Dus heb hem aan een verslaving geholpen denk ik.)
De Bora staat nu weer even op de zomerwielen omdat hij uitgelijnd moest worden. Achter wil ik de wielen aan iedere zijde nog 15mm breder zetten zodat hij net zo mooi in de wielkasten valt net zoals dat de wielen aan de voorzijde doen.
Ook de rubbers van de stabilisatorstang kraakten, deze zijn vervangen en weer in de kopervet gezet.
Tevens blies de kachel ineens koude lucht, en liep het blok niet meer warm. Aan de computer kwam code P1296 naar boven, thermostaat vervangen, maar dat hielp niet, druktest op het aircosysteem was goed, en tevens gelijk de boel weer af laten vullen. Waarschijnlijk zit er ergens een breukje in de kabelboom, of is er een storing in de ecu.
Op de ECO stand doet de kachel het prima, dus voor nu een kwestie van de kachel anders gebruiken dan gewend.
Onderhoudskosten (vanaf aanschaf) ligt nu op €49,77 per maand.
Voor de APK in Augustus nog even een gedeelte van de uitlaat vervangen en de koplampen polijsten.
Maar hij kan er nu weer eventjes tegenaan.