nielslu
New Member
Ik zal mij even voorstellen, ik ben Niels en woon in de buurt van Winschoten (prov. Groningen). Sinds februari ben ik in het bezit van een Volvo V50 van 2010.
Afgelopen weekend heb ik een originele Volvo set 17" Zaurak Diamond Cut velgen gekocht met zgan winterbanden erom. Deze velgen hebben twee kleuren, grijs gespoten delen in de spaken en de buitenrand en de spaken zijn gepolijst met daarover blanke lak.
Helaas zijn de velgen beschadigd en zitten er ook witte vlekken in de blanke lak (corrosie/oxidatie). Ik zou deze velgen graag zelf willen herstellen. Hoe zou ik dat het beste kunnen doen?
Ik overweeg om de blanke lak van de gepolijste delen af te schuren en aansluitend een coating op de velgen aan te brengen. Ik vraag met echter af of een coating echt sterk genoeg is om de velgen in de winter te beschermen tergen al het pekel. Ik was de auto en velgen in de winter niet zo vaak (zeker niet elke week, misschien 2 á 3 keer in de winter).
Wie heeft tips? Ik ben niet in het bezit van een echte DAP (ik heb wel een Meguiars DAP voor op de boormachine)
Dit zijn de velgen:
Afgelopen weekend heb ik een originele Volvo set 17" Zaurak Diamond Cut velgen gekocht met zgan winterbanden erom. Deze velgen hebben twee kleuren, grijs gespoten delen in de spaken en de buitenrand en de spaken zijn gepolijst met daarover blanke lak.
Helaas zijn de velgen beschadigd en zitten er ook witte vlekken in de blanke lak (corrosie/oxidatie). Ik zou deze velgen graag zelf willen herstellen. Hoe zou ik dat het beste kunnen doen?
Ik overweeg om de blanke lak van de gepolijste delen af te schuren en aansluitend een coating op de velgen aan te brengen. Ik vraag met echter af of een coating echt sterk genoeg is om de velgen in de winter te beschermen tergen al het pekel. Ik was de auto en velgen in de winter niet zo vaak (zeker niet elke week, misschien 2 á 3 keer in de winter).
Wie heeft tips? Ik ben niet in het bezit van een echte DAP (ik heb wel een Meguiars DAP voor op de boormachine)
Dit zijn de velgen: