vw golf 6 GTI

subarke

Active Member
We zijn terug vollop bezig met poetsen en ook mijn maatje zijn gti die hij vorige maand aankocht moest er aan geloven ;-)
Op het eerste zicht een nette wagen als je hem zag staan tot we even verder een kijkje namen bij goed licht ;-) de eigenaar vond dat hij net dat iets meer nodig had om mooi te zijn hij schoot net iets te kort :)
De wagen had redelijk wat waskrassen en de uitlaatjes waren ook in tijden niet meer gepoetst dus de dag erna vroeg begonnen aan de klus.
Het volgende werd gedaan om deze gti terug te laten stralen...
-alles eens goed gefoamd en afgespoelt
-de velgen met ironX gedaan en de banden met apc gekuist met hard borsteltje
-de hele wagen een rondje ironX gegeven (was moeilijk op foto te krijgen door de rode lak en paarse verkleuring)
-de wagen nogmaals in de foam gezet en alles wat moest van logo's tot grilletje enz met apc en zachte kwast nagelopen terwijl de foam mooi de resten van de ironX weg deed
-de wagen gewassen met de gekende 2 emmers
-de wagen geclayd al voelde de lak best goed aan dus gekozen voor de blauwe CG clay
-eens goed nagespoelt en erna de wagen mooi droog gemaakt met doeken en perslucht
-testspotjes gemaakt om te kijken wat volstond van combinatie en toch zo min mogelijk weg te nemen
-de hele wagen in 2 stappen gepolierd swirlvrij en mooi doen glanzen met de v-reeks van CG en hex pad
-erna alles nog maar eens gefoamd en afgespoeld om het polijststof weg te hebben overal en uiteraard zeer voorzichtig droog gedept en met perslucht droog geblazen
-heel de wagen 2x ontvet met eraser en mooi laten uitdampen
-als wax had ik gekozen voor de XXX van CG omdat ik het een zeer fijn waxje vind
-de uitlaatjes werden met zeer fijne staalwol en polish terug toonbaar
-banden werden ingesmeerd en velgen even nagelopen met detailer
ik denk dat dit het zo een beetje zal zijn geweest in grote lijnen ben vast nog iets vergeten maar de foto's zeggen meer dan woorden denk ik dan
ik hoop dat jullie het ook even geslaagd vinden dan ik en de eigenaar ;-)
tot de volgende klus!DSCN4089.JPG DSCN4090.JPG DSCN4094.JPG DSCN4096.JPG DSCN4102.JPG DSCN4103.JPG DSCN4105.JPG DSCN4121.JPG DSCN4138.JPG DSCN4168.JPG DSCN4172.JPG DSCN4176.JPG DSCN4179.JPG DSCN4183.JPG DSCN4188.JPG DSCN4192.JPG DSCN4194.JPG DSCN4196.JPG DSCN4199.JPG DSCN4207.JPG DSCN4218.JPG DSCN4225.JPG DSCN4230.JPG
 

marlene

Premium Member
Als je de voor en na foto's bekijkt zie je wat ie werkelijk tekort schoot. Ik denk dat de eigenaar z'n kin op grond lag toen je ermee klaar was. ;) Wat is ie mooi geworden!! Die rooie straalt weer!
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Mooi!! Keurige detailklus, weloverwogen stappen genomen, fraai resultaat én leuk verslag! Top dus!
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Deze GTI kon "een beetje"gebruiken maar is er heel veel mee opgeschoten.
Mooi werk op een mooie kleur.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan