VW Transporter

RST-Smurf

V.I.P. Member
Voor m'n werk rij ik in een Transporter. En ja het is een werkbus , maar wel 1 waar ik de gehele dag mee op pad ben. Is al een wat oudere bus. En de vorige bestuurder was niet echt een schoonmaker. En dat was wel te zien. De afgelopen weken ben ik zo nu en dan bezig geweest met het interieur en alle deursponningen. En vandaag was de buitenkant aan de beurt.
Wagen was erg dof , geen glans te bekennen.
Afgelopen week de bus al een keer gewassen op de foute manier , maar pino had afgelopen week echt schijt aan de bus. De wielen en de wielkasten had ik in de wasbox al gedaan.

Dus vanmorgen vroeg eruit.

IMG_20170513_091656.jpg IMG_20170513_091746.jpg

Helaas geen voor foto's van het dak. Dat was 1 grote zwarte spikkelveld.
Als eerste een rondje apc gedaan langs alle rubbers en kunststof.
En de ramen gedaan met de ruitscrub. En de tar & glue remover gebruikt voor de onderste helft. Helaas kwam ik er achter dat ik niet echt veel Iron-X meer had. Dus alleen het dak , de achterkant en wat randjes kunnen inspuiten. Maar witte lak en Iron-X is altyd een mooie combinatie.

IMG_20170513_100331.jpg IMG_20170513_100303.jpg

Vervolgens de auto grondig afgespoeld. En de auto gewassen.

En in de schuur de auto gekleid. Dak met de purple clay van Dodo. De rest met de Supernaturel clay van Dodo.
IMG_20170513_110843.jpg IMG_20170513_120325.jpg

En aardig wat klei er door heen gegaan.

IMG_20170513_130524.jpg


Hierna wat testspotjes gedaan. En hier ging het alleen omhet grauwe/doffe eruit te halen en wat meer glans. Een correctie halen gaat niet echt met alle stikkers.

Uiteindelijk gegaan voor de DA met een licht groene pad en de Scholl Concepts S17 gegaan. Hierna alles ontvet met Eraser.
Glans was er weer goed in aanwezig.

IMG_20170513_171510.jpg
IMG_20170513_171523.jpg


En de lak en de ramen behandeld met de Scholl Concepts NEO ( de tegenhanger van de Reload ). En al het kunststof in de D-Lux gezet.
Bandjes in de Poorboys Bold N Bright.

En dan heb je aan het eind van de dag een nette werkbus.

IMG_20170513_171932.jpg IMG_20170513_172007.jpg
 

Tom

Premium Member
Daar zal je werkgever vast heel content mee zijn! Zo gaan er maar weinig om met een werkbus!
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Een hele nette correctie behaald Smurfmans. Nog steeds Scholl in je collectie zie ik, gezien het resultaat heel terecht.
Als ik privé in een nette auto rondrijd dan zou ik in een bus van mijn werkgever er ook netjes bij willen zitten, heel terecht dat je hem hebt aangepakt. Je zou je ander toch maar ergeren. @blackpassatjunior heeft het afgelopen jaar al een keer of vier, vijf een andere bedrijfsauto meegekregen. Ik denk weleens dat ze het erom doen want ze gaan altijd netter terug dan dat ze komen. Inmiddels heeft hij nu een "eigen" Vito.
 

marlene

Premium Member
Die is echt opgeknapt en staat er weer glanzend bij!
Heb je het dak (met die handige ribbels) ook gepolijst? En de stickers beschadigen dus niet als je er met de DAP overgaat? :eek: Ik vraag dit omdat mijn zwager mij een poos geleden vroeg of zijn bedrijfsbusje (citroen berlingo) eens wilde doen — dof en doffer, behalve onder de grote stickers.
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Met deze bus kun jij je klanten weer onder ogen komen. Ik begrijp nooit dat bedrijven zo met hun materiaal omgaan. Werklui altijd zuinig op gereedschap van €200,- maar een werkbus van laten we zeggen €30.000,- lijkt wel waardeloos te zijn.
 

RST-Smurf

V.I.P. Member
Voor de meeste is het maar een vervoersmiddelen. En maandelijks door de krasstraat is schoon genoeg voor de meeste.
 

RST-Smurf

V.I.P. Member
Vindt het goed spul. Verwerkt makkelijk. En het kan op alles. Alleen het luchtje van het product is wel wat minder , maar vindt het nog niet storend.
 

RST-Smurf

V.I.P. Member
Vanavond het interieur van de bus ff schoon gemaakt , was alweer 2 weken geleden :oops:.

Doekje apc er doorheen. Stofzuiger z'n werk laten doen. Raampjes met de Dodo glasscleaner en de rest met de Poorboys Naturel look.

IMG_20170616_205411.jpg IMG_20170616_205424.jpg IMG_20170616_205447.jpg

Morgenochtend de bus weer ff wassen. En meteen weer een rondje Scholl NEO . Voorbumper en spiegelkappen nog een keer in de D-Lux , achterbumper vorige keer nog een.keer extra gedaan.
 

RST-Smurf

V.I.P. Member
Vanmorgen de bus ff gewassen , was ff een 3,5 uur bezig. Maar hij is weer netjes.

Eerst de wielen en velgen gedaan met APC met superdegraser.
Voorkant ingespoten met Bug Squash.
Gehele bus ingespoten met Iron-X.
Afgespoeld.
Gewassen.
Gedroogd met doeken en perslucht.
Voorbumper en spiegelkappen nog een keer in de D-Lux gezet.
Rest van de wagen met de Scholl Concepts NEO , ook de zijramen , velgen , banden.


IMG_20170617_115454.jpg IMG_20170617_115509.jpg IMG_20170617_115522.jpg IMG_20170617_115533.jpg
 

RST-Smurf

V.I.P. Member
Vanmorgen de bus weer gewassen. Deze reis zat er erg veel teerresten op de rechterzijde. Maar met de tar & glue remover van valet pro toch weer gelukt. Verders het rondje iron x gedaan wat je steeds goed blijft zien. Kom regelmatig bij metaalverwerkingsbedrijven , dus geen overbodige luxe bij de wasbeurt. Net zoals de bug squash , soms lijkt het een slachtveld.
Ook de lak weer nagelopen met de Neo. Bandjes in de bold n brigth. En van binnen ook weer netjes gemaakt , niet dat het een zooitje is . Maar is nu weer lekker fris met de naturel look .

En de voorruitparafaan gedemonteerd. En goed schoongemaakt en in de D-Lux gezet. En als het dan toch open ligt meteen daar achter ook ff schoongemaakt.

IMG_20170722_104620.jpg IMG_20170722_112218.jpg
 

Nieuwste berichten

Bovenaan