Wassen met Iron x

Discussie in 'Wassen en Drogen' gestart door Gert83, 31 jul 2017.

1. Gert83

Gert83 New Member

Hallo hier even een vraag over het wassen met Iron x. Wanneer zouden jullie deze stap doen?
    Na het wassen van de auto? Of van te voren?
    Ik werk namelijk bij het spoor dus ijzerdeeltjes zat op de lak
    Ik kon de vraag zo snel niet vinden op het forum. Vandaar dat ik hem hier stel.
  2. RST-Smurf

RST-Smurf V.I.P. Member

ik doe het voor het wassen. Voor m'n werk kom ik vaak in de metaalverwerkingsindustrie. En de reden dat ik het voor het wassen doe is dat je dan die vervuiling voor het wassen al kwijt bent en je met de metaaldeeltjes geen krassen kan maken.
  3. SLK

SLK Premium Member

4. Ketoembar

Ketoembar V.I.P. Member

Ik was eerst de auto op de normale manier en daarna spuit ik iron x op de lak. Ik doe dit omdat iron x op de ijzerdeeltjes reageert en deze zitten meestal in de poriën. Voor mijn gevoel komt de iron x daar beter als het normale vuil al weg is.
    Ik behandel deel voor deel. Dus één of twee delen inspuiten, wachten tot het werkt en goed met water afspoelen.
    Als de auto gedaan is, was ik de auto nog een keer helemaal.
    Reden hiervoor is dat je zeker moet zijn dat er geen iron x achter blijft.
    Laat het niet met warm " inbranden".
    Zo zie je maar dat iedereen het anders doet.
    Tom en IbizaSigno vinden dit leuk.
  5. Gert83

Gert83 New Member

Bedankt allemaal voor de reacties! Hier kan ik wat mee:)
  6. Stefan

Stefan Administrator Medewerker

Wij gebruiken Iron.X tijdens het wasproces, na het foamen en afspoelen maar vóór het wassen.
    Tom en Gert83 vinden dit leuk.
  7. Black Widow

Black Widow V.I.P. Member

Ik gebruik het praktisch nooit meer maar voorheen deed ik het na het wassen. Iron-X aanbrengen en laten inwerken. Afspoelen. Daarna nogmaals wassen.
  8. JRM

JRM Active Member

Toevallig gisteren weer eens uit de kast getoverd. Eerst de auto gewassen, vervolgens rondje ironx en afgespoeld. Met klei een rondje en weer een korte/snelle wasbeurt.

Deel Deze Pagina