Wat is dit nou weer?

JMC

Member
Goedemorgen,

Weet iemand wat voor vervuiling dit is?
Ik heb o.a:
* Gewassen met een mitt,
* Iron-X gebruikt,
* Gekleid maar dat was zeer lichte klei (gele klei, uit een setje met dat Born Slippy), dus misschien niet sterk genoeg.

Ik heb me nog niet echt kwaad gemaakt op die velg (dus nog geen lamme arm) maar het lijkt er voorlopig nog op dat ik geen enkele vooruitgang boek met bovenstaande acties want nu ziet het er nog steeds zo uit. Als de velg nat is, zie je het een stuk minder goed maar als alles opdroogt komen de plekken steeds weer terug... :(
 

Bijlagen

  • foto velg.jpg
    foto velg.jpg
    53,5 KB · Weergaven: 48

Bimmer323

Member
Dit lijkt niet op iets wat je met klei gaat verwijderen. Hoe voelt de plek aan?
Heb je een paintcleaner, bijv professional polish om te kijken wat het doet?
 

Chris van S.

Premium Member
Lijkt mij dat het vuil is dat in de velg getrokken is en geen metaaldeeltjes. Wellicht dat je met een agressievere velgenreiniger wat kan bereiken of met prof polish.
 

JMC

Member
Hmmm, is er iemand in de buurt van Etten-Leur die een keer een blik wil werpen op de velgen?

Ik wil het graag goed en grondig aanpakken maar dan wil ik wel graag vooraf een professionele opinie hebben en een "klusadvies". Want als ik dan toch de boel aan ga pakken haal ik meteen liever compleet de wielen eraf, want dan kan ik ook de binnenkant goed schoonpoetsen.

Een goed advies is wel handig zodat ik meteen de juiste producten erbij heb om te voorkomen dat de auto niet de hele week op blokken staat en ik geen resultaat haal. Er moet ook soms nog gereden worden met de auto namelijk...
 

Chris van S.

Premium Member
Etten Leur? No brainer! Als je de wielen er toch afhaalt dan zou ik er in elk geval 1 achterin de auto gooien en 2 dorpen verderop aankloppen bij WWHQ.... Dan kan je gelijk het goede producht meenemen Simpel! ;)
 

JMC

Member
@ShuttersPeet Volgens mij wonen vader en zoon zelfs bij mij in de wijk... :)

@Chris van S.
WWHQ is zeker een goed idee, maar ik werk altijd van maandag t/m zaterdag van 8:00 tot 17:30 (vrijdag tot 20:00 en zaterdag tot 16:00) dus ivm openingstijden is WWHQ lastig.

Dat is trouwens ook de reden dat ik niet bij die superawesome workshops aanwezig kan zijn helaas...

Ik zoek het dus in de trend van een "forum favor". De spullen komen (uiteraard) van WW!
 

Woody

V.I.P. Member
Ik werk in Etten-Leur en woon in Breda. Je bent altijd welkom om eens langs te komen.
 

JMC

Member
Vanavond langs geweest bij de pro's en ik ben weer een stap verder. Wat precies het probleem was is niet helemaal achterhaald, maar het was in ieder geval een "aantasting" van de blanke lak (als ik het niet goed omschrijf hoor ik het graag heren).
* eerst met de blauwe polijstpad op de Ibrid de velg gepolijst voor de juiste correctie.
* daarna nog licht nagewerkt met de gele pad voor de finishing touch
resultaat: SUPER als nieuwe velgen!!

Advies: bij gebrek aan een polijstmachine de Detailpro cones aanschaffen (vergelijkbare "sterkte" als de blauwe en gele pad) om de velgen eens netjes te verwennen. (mailtje gaat zo richting WWHQ)

En, terwijl ik daar was óók nog iets anders geleerd.
In ieder geval de volgende keer éérst de auto goed wassen alvorens naar een detailer te rijden

De velgen waren niet schoon toen ik aankwam :eek::oops::confused:

Ik had de auto onlangs gewassen, gekleid en in de wax gezet maar inderdaad, vanwege het "velgprobleem" de velgen nog even overgeslagen en niet eens gekeken voor het wegrijden... Gelukkig bleef het bij een kleine waarschuwing :D

Heren @BlackPassat en @blackpassatjunior bedankt voor het advies en de hulp! Ik heb zeker weer wat geleerd en het was mooi om te zien ook, dat er met zoveel liefde over het vakmanschap detailen gepraat word!
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Je Porsche staat er prachtig bij @JMC, als je de velgen met behulp van een cone ook weer mooi krijgt is het plaatje compleet.
Het defect op de velgen was moeilijk te plaatsen, we houden het erop dat er wellicht een velgenreiniger is gebruikt die iets te krachtig was óf te lang is ingetrokken/ingedroogd.
De glans zat er direct weer goed op, dus je kunt de aanschaf van nieuwe velgen gelukkig nog even uitstellen.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan