Wat is jouw favoriete shampoo?

Cavemania

V.I.P. Member
Heb hem een paar keer gebruikt de Meg´s maar het is niet echt mijn ding zeg maar. Op zich wel een goede shampoo maar voor mijn gevoel zijn er veel betere. Maar dat is echt persoonlijk.
 

Ard

New Member
Heb zowel dodo BTBM maar ik ga dan toch weer voor de chemical guys shampoo's ( honey drew, mr.pink ) maar mijn favoriet is toch de glossworkz. Terwijl ik laatst zowel als foam als handwas mr.pink gebruikt heb.. Wat ook een heerlijke goede shampoo is.
 

Addy

V.I.P. Member
Ik heb de glossworkz een keer gebruikt maar had er niet veel mee, waarom weet ik niet. Dat is een gevoel.
Heb pas een sample Duragloss 901 gehad, zal die eens testen.
 

nicknameless

V.I.P. Member
In principe hecht ik niet zo veel waarde of een shampoo nou wel of niet goed is. Een shampoo moet doen waarvoor het gemaakt is ... schoonmaken.

Ik heb meerder shampoo's staan zoals de Poorboys, Gyeon, Meguiars Shampoo Plus, ik grijp niet elke keer naar dezelfde.
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Als schoonmaken het criterium is en de shampoo maakt schoon dan lijkt me de conclusie simpel: dan is het een goede shampoo.
Ik kan me voorstellen dat er detailers zijn die een beetje meer zoeken dan alleen schoonmaken; een mooie kleur, een lekker geurtje, veel of juist weinig schuim, goede glijdende eigenschappen, beetje waxtoevoeging. Kortom iedereen legt zijn eigen criteria aan en beoordeelt daarop de gebruikte shampoo.
Als je kan variëren dan is dat natuurlijk ook fijn, al heb ik het idee dat je waxlaag het meest gebaat is bij iedere keer dezelfde shampoo.
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Een minder bekende shampoo maar wel een heel fijne (zelf was ik hem ook vergeten) Wolf's Chemicals White Satin. Lekkere shampoo, mooie schuimlaag, lekkere frisse geur en een goede reinigende werking.
@BlackPassat waarom zou een waxlaag meer baat hebben bij elke keer dezelfde shampoo? Als een shampoo neutraal is en juist gedoseerd is, dan kan er toch niets gebeuren met de waxlaag?
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Ik weet niet óf dat werkelijk zo is maar het is een idee wat ikzelf heb. Het is me weleens opgevallen dat de ene shampoo -natuurlijk afhankelijk van de dosering- je waxlaag verder opvreet dan de andere. Vandaar dat ik veronderstel dat een waxlaag het meest gebaat is bij iedere keer dezelfde shampoo, neutraal en is de juiste dosering.
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Dat was me nog niet zo zeer opgevallen op die wijze. Heb je een voorbeeld van welke shampoo met welke wax dit was..
 

nicknameless

V.I.P. Member
Ik weet niet óf dat werkelijk zo is maar het is een idee wat ikzelf heb. Het is me weleens opgevallen dat de ene shampoo -natuurlijk afhankelijk van de dosering- je waxlaag verder opvreet dan de andere. Vandaar dat ik veronderstel dat een waxlaag het meest gebaat is bij iedere keer dezelfde shampoo, neutraal en is de juiste dosering.

Ik vraag me af in hoeverre het te meten is. Iedereen gaat altijd maar af op de beading, maar dit is slechts een richtlijn. Tot op heden is er eigenlijk niemand die dit echt wetenschappelijk heeft aangetoond met microscopen, meters enz.

Mocht ik een overdosis shampoo op welke manier dan hebben gebruikt, dan is het maar zo, meestal loop ik de auto na met een detailerspray zoals Auto Finesse Finale, CarPro Reload of als ik zin heb, een nieuw waxlaagje.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan