Wat is jouw favoriete shampoo?

Discussie in 'Wassen en Drogen' gestart door Kilometervreter, 19 dec 2013.

1. BlackPassat

BlackPassat V.I.P. Member

Je hebt helemaal gelijk Patrick, het is niet empirisch vastgesteld, vandaar dat ik me gehaast heb te zeggen dat het slechts "mijn idee" was.
    Detailen is een gevoelskwestie, dat blijft maar weer.
    blackpassatjunior vindt dit leuk.
  2. Kilometervreter

Kilometervreter ├╝berspammer

Ik ga morgen de Mr Pink eens uitproberen en de volgende wasbeurt de CArpro reset.... zou mijn coating weer moeten resetten:rolleyes:
    Rutger64 vindt dit leuk.
  3. Addy

Addy V.I.P. Member

Prettige shampoo die Mr.Pink
    Rutger64 vindt dit leuk.
  4. Ketoembar

Ketoembar V.I.P. Member

Ik zie de reset nog niet in de webshop. Ben er ook wel nieuwsgierig naar.:)
  5. Stefan

Stefan Administrator Medewerker

Klopt, we hebben nog maar een beperkt aantal binnen...
    Davey vindt dit leuk.
  6. Davey

Davey Member

Ik gebruik de shampoo van monello! Lavare ofsoiets en als
    Foamlans dodojuice apple foam heerlijke geur
    En hebben ook als shampoo dodojuice apple en meguiars de paarse naam ben ik kwijt! De shampoo van swissvax werkt ook lekker

Mvg
  7. Rutger64

Rutger64 Premium Member

Wat is het verschil van een reguliere shampoo vs Reset? maw. hoe kan een shampoo een coating resetten ?
    Davey vindt dit leuk.
  8. Black Widow

Black Widow V.I.P. Member

De auto van mijn moeder wordt 2x per jaar onderhanden genomen (kleien, paintcleaner, waxen). Tussendoor wordt deze een hele enkele keer gewassen. Het valt me op dat de standtijd van de wax (meestal Collinite 476) bij deze auto enorm goed is. Ik krijg de indruk dat dit te maken heeft met het weinige wassen.
    Davey vindt dit leuk.
  9. IbizaSigno

IbizaSigno V.I.P. Member

Is dat in vergelijking met een auto die ook 476 heeft maar wel regelmatig gewassen wordt?

@Rutger64 ik denk dat je bij Reset moet denken aan een shampoo die een beschermlaag achterlaat. Dus niet zo zeer de coating 'reset' als wel zelf een laagje achterlaten.
  10. Black Widow

Black Widow V.I.P. Member

Uiteraard.
  11. Rutger64

Rutger64 Premium Member

12. Stefan

Een glascoating geeft van zichzelf een uitstekende beading.... totdat er vervuiling op komt, dan wordt de beading minder/ slechter. Hoe los je dat op? Door de coating te wassen waardoor de beading wordt gereset :) Vandaar dat deze shampoo reset is genoemd.
    Davey vindt dit leuk.
  13. Kilometervreter

Ik zal de reset bij de volgende wasbeurt eens gebruiken, ik heb nu alleen een waxlaagje over mijn glascoating staan is dit een probleem @Stefan ??
  14. Stefan

Nee hoor, dat is geen enkel probleem, de shampoo is ontwikkeld met gebruik op coatings in het achterhoofd maar wel met de eigenschap dat deze ook geschikt moet zijn voor auto's met wax of sealant
  15. ShuttersPeet

ShuttersPeet V.I.P. Member

Als @Kilometervreter's kleur maar niet wordt "gereset" ...... Het is eigenlijk een Daytona grijze.... :D
    Stefan vindt dit leuk.
  16. BlackPassat

BlackPassat V.I.P. Member

Ha dat zou hij willen.....
    blackpassatjunior en ShuttersPeet vinden dit leuk.
  17. Davey

Davey Member

@Stefan heb jij de reset in het magazijn? Dan word dat mijn volgende lijstje!
  18. Rutger64

Rutger64 Premium Member

Maar als ik mr Pink of Gold Class gebruik dan was ik mn coating toch ook @Stefan Of zijn de resultaten ed. beter met Reset icm coating ?
  19. Kilometervreter

Zo saai het straatbeeld tegenwoordig, als jullie auto op een parkeerplaats staat moet je drie kwartier zoeken......zie je allemaal van die saaie klerken met hun afstandsbediening klikken om te zien waar de richtingaanwijzers aangaan of het piepje vandaan komt.....
    Saaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaai:eek: gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap:eek:

Makkelijk die multi-reageer functie :)
    Laatst bewerkt: 8 mei 2014
    Davey vindt dit leuk.
  20. RST-Smurf

RST-Smurf V.I.P. Member

Deel Deze Pagina