Wat is jouw favoriete shampoo?

BlackPassat

V.I.P. Member
Pfff been there, done that Leon. Ik had in de vroege jaren negentig al een Jetta in SignalRot. En als ik de CC unlock dan schijnt ie mij vrolijk tegemoet met de meebrandende knippertjes. Dat hebben die andere klerken niet hoor.
 
Laatst bewerkt:

Ketoembar

V.I.P. Member
En...... @Kilometervreter , hoe "reset" de reset bij jou?
Ik vind het niks anders dan andere shampoos. Ik was nieuwsgierig naar jouw bevinding.
Vind het niet slecht of zo, maar het voegt voor mij niks toe tov ander shampoos.
 

Dr. Pepper

Member
heb er veel bezetten-gebruikt en tot op heden heb ik MN shampoo gevonden
Chemical Guys-Matt wash-mn auto is nog nooit zo schoon geweest na enkjel een wash
 

Gio

Active Member
Mothers en Slick & Suds hebben echt naspoelen nodig, dan wel prachtig resultaat.
Voor de snelle, zeg maar effe stof vrij maken, wasbeurt DoDo SN, die heeft het mist last van schuimresten, maar dan speel ik vals door QD+ voor het drogen te vernevelen.
IMAG0271.jpg

Voor het echte vals spelen stop ik dit in mijn schuimlans. Ik hoop eigenlijk dat jullie ze laten staan maar Stefan heeft er nog een aantal:rolleyes:
Dacht niet dat t kon maar opschuimen, wasmitt erover, afspoelen, drogen (en genieten van de nog uren zichtbare groene gloed op de straat LOL)
IMAG0088.jpg
 

2shiny

V.I.P. Member
De meeste shampoos bevatten glansversterkers, een van de redenen dat velen er fan van zijn. Maar deze blijven 'hangen' aan de lak, waardoor ze de waterafstotendr eigenschappen van de coating gaan manipuleren/ veranderen. Na een tijdje gaat de "coating" dus niet meer goede beading en sheeting geven, en gaat men denken dat de coating het vroegtijdig heeft begeven.( wat niet zo is) de reset shampoo is redelijk sterk en wast al deze glansversterkers die zijn blijven hangen weg, en laat zelf niets achter. Dan zal de coating dus terug zijn normale eigenschappen vertonen en is deze ge-reset.
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Duidelijke uitleg @2shiny. Ik was zelf in de veronderstelling dat dergelijke producten extra glans/wax/polymeren of wat dan ook bevatten om te doen voorkomen dat de coating (van eventueel hetzelfde merk) héél lang stand houdt.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan