Wat kost jou auto je per jaar

Xreasonz

Active Member
Afschrijving : 1960
Inschrijvings tax: 390
Jaarlijkse wegentax: 280
2 x Klein onderhoud: 150
Tanken super98= 14 keer volle tank = 910
Km gereden sinds Mei: 13600 km
Verzekering: 3 maandelijks: 200 = 400

Dus totaal. 4090 euro

Volgend jaar zal het een stukje duurder worden

-Cusco LSD (daarvoor een ritje naar Engeland)
-Tein coilovers
-Andere Eindverhouding in boite
-Chip tuning
 

Kilometervreter

überspammer
Dat is een voordeel van een auto van de zaak. Ik was voor mijn leaser destijds €190 per maand kwijt.

Ik heb dit bedrag er (uiteraard) graag voor over.
Ik geniet er echt nog elke dag van, de rijeigenschappen, de looks, de perfecte zit van de s-line stoelen, het B&O geluid, het bochtgedrag etc etc.
Toch zal ik in september afscheid van mijn brandweerautootje moeten nemen.........maar zoals je weet is de quest al begonnen en dit wordt voor mij één van de leukere dingen voor 2015!
 

Xreasonz

Active Member
@Xreasonz, jou kilometerprijs komt daarmee op 30,07 cent per kilometer.

Het is een dorstige auto :D
Nu ik moet eerlijk zijn, men rechter voet heeft ook wat in de schuld te treffen.
Gemiddeld verbruik ligt rond de 6.5- 7.9 liter/100km.
Zeker met dit kouder weer verbruikt hij beduidend meer.

Maar kvind het niet erg ;)
Nog nooit zoveel plezier gehad dan nu. Dus eigenlijk moet je rekenen in smiles per km ;)
 

Black Widow

V.I.P. Member
VW Polo 2011

Afschrijving €1000,-
Wegenbelasting €392,-
Vezekering €300,-
Onderhoud €157,-
Brandstof €1031,-

11000 km

€0.26 / km
 
Laatst bewerkt:

5T-3F-4N

V.I.P. Member
Alto 2009

Gereden kilometers per jaar
2009 (mei - december): 29000
2010: 42623
2011: 19234
2012: 24394
2013: 24295
2014: 22632

Brandstof totaal
7186,70 liter a € 1,529/l = € 10988,46

Wegenbelasting en verzekering
2009 (mei - december): € 216,67 (wegenbelasting 75% korting :p)
2010: € 227,92
2011: € 344,54 (schade gehad in 2010 :()
2012: € 301,92
2013: € 358,80
2014: € 640 (weer 100% wegenbelasting :mad: en schade gehad in 2013 :()

Onderhoud regulier
2009 (mei - december): € 120,14
2010: € 568,23
2011: € 572,77
2012: € 192,87
2013: € 557,24
2014: € 452,85

Onderhoud extra
2013: € 75 (nieuwe voorruit)

Totaal: € 15617,41 / 162178 km = € 0,096/km
Afschrijving: € 7500 / 162178 = € 0,046/km

Edit: kilometerstand aangepast van 161800 naar 162178.
 
Laatst bewerkt:

Cavemania

V.I.P. Member
@Kilometervreter heb even gekeken wat een Audi A4 Avant 2.0 TDI 110kW Business Edition met lederen bekleding doet in de lease op basis van 40.000km per jaar incl brandstof en btw € 1.437,48, valt niet mee dus.
 

Cavemania

V.I.P. Member
Alto 2009

Gereden kilometers per jaar
2009 (mei - december): 29000
2010: 42623
2011: 19234
2012: 24394
2013: 24295
2014: 22254

Brandstof totaal
7186,70 liter a € 1,529/l = € 10988,46

Wegenbelasting en verzekering
2009 (mei - december): € 216,67 (wegenbelasting 75% korting :p)
2010: € 227,92
2011: € 344,54 (schade gehad in 2010 :()
2012: € 301,92
2013: € 358,80
2014: € 640 (weer 100% wegenbelasting :mad: en schade gehad in 2013 :()

Onderhoud regulier
2009 (mei - december): € 120,14
2010: € 568,23
2011: € 572,77
2012: € 192,87
2013: € 557,24
2014: € 452,85

Onderhoud extra
2013: € 75 (nieuwe voorruit)

Totaal: € 15617,41 / 161800 km = € 0,096/km
Afschrijving: € 7500 / 161800 = € 0,046/km

Kan je toch zien dat een kleine auto een stuk goedkoper is: 14,2 cent/kilometer. Verwacht je hoge kosten @5T-3F-4N ?
 

5T-3F-4N

V.I.P. Member
De wegenbelasting hakt er flink in dit jaar.
Door de (dubbele) gezinsuitbreiding komt er een grotere auto @Cavemania, al vallen mij de kosten van jouw en @BlackPassat eigenlijk wel mee. Ik had op meer gerekend, blijft er nog wat over voor een waxje.
Op dit moment ben ik nog zoekende/oriënterende. Mijn ultieme station is de 159. In oktober was ik al eens wezen kijken naar de 159 1750 tbi, alleen vrees ik dat die toch echt te krap wordt. Datzelfde geldt min of meer ook voor mijn nummer 2: een E91 3 serie touring. Ik twijfel nog of een w204 c-klasse binnen budget valt en of die qua ruimte voldoende is. Daarna volgen de Mazda6, Accord, Avensis en sluit ik een Octavia, Megane en Focus ook niet uit.
 

Cavemania

V.I.P. Member
Mooi lijstje, veel overeenkomsten met mijn lijstje destijds. Ik heb uiteindelijk voor de 6 gekozen
  • De 159 kan ik je afraden (stond ook op ons lijstje toen we de 6 gekocht hebben). Hele mooie auto, rijdt lekker maar is inderdaad erg klein achterin de kofferbak. Dikke min is het gewicht van de auto
  • BMW is ook een mooie wagen, had ik zelf niet op mijn lijstje staan door zeer slechte ervaringen met BMW.
  • Merc weet ik niets van, heeft nog nooit op het lijstje gestaan omdat de vrouw er geen een wil hebben.
  • Accord stond niet op mijn lijstje
  • Avensis stond op de lijst maar vond hem toch wel saai
  • Octavia, zie hierboven positief is het verbruik (diesel)
  • Megane, heb een 1.5 dci gehad (zo'n 14% bijteller van 2012), auto reed goed, voldoende ruimte voor 2 kinderen en eventueel ook 3. Motorisch prima maar in het buitenland mis je motorinhoud
  • Focus, komt niet op mijn lijstje
Klikkie doen voor een mooie 6 diesel van 2007 met weinig kilometers en een leuke prijs
 

5T-3F-4N

V.I.P. Member
Die heeft inderdaad bizar weinig kilometers er op staan, alleen zoek ik een benzine. Sinds oktober moeten we met het ov naar het werk, dit betekent dat ik ongeveer 25 km per dag rij. Totaal verwacht ik circa 10000 km per jaar te gaan rijden, we hebben ook de Yaris er nog bij.
 

Cavemania

V.I.P. Member
Is dit wat of deze. Beide zeer unieke auto's in Nederland. De GT-M zijn er geloof ik een stuk of 60 van in Nederland, kom er eens in @ArjanD300

In ieder geval succes met de zoektocht!

Als je info met betrekking tot de 6 wil hebben moet je het maar ff zeggen. Weet er wel het een en ander van, ben moderator van het Mazda6forum ;-)
 

Xreasonz

Active Member
Als je over Alfa praat, kan ik wel meepraten.
Zelf een 147 2007 Blackline 1.9 JTDm gehad, nieuw gekocht. (Facelift model)

Prachtig uitziende wagens, met prachtig interieur, en toch een degelijk prestatie.
Maar, daar stopt het toch wel jammer genoeg. (met pijn in het hart, want ik ben verzot op alfa's).

De eerste 3 jaar, geen problemen
Dan begon de "fun". . .

-Deurklink zomaar los in de hand
-Turbo 2 maal in de fout gegaan (kostelijk grapje)
-Koppelings hoofdcilinder 3 maal vastgelopen
-Koppeling zelf had rare trekjes
-Rem hoofcilinder 2 maal laten vernieuwen
-Verf kwam gewoon los van de voorste bumper
-Zekeringen vlogen erdoor, vooral de 12v aansluiting.
-In de winter had de wagen meer weg van een kerstboom dan een wagen
-ASR en ABS wisten niet wat gedaan eenmaal onder 0°, soms volledig blokkeren of soms helemaal niet werken. . .

de wagen dan verkocht, had er genoeg van, wagen had me 17600 eur gekost nieuw, full option, in alfa rosso (had een mooi koopje gedaan op het einde van het boekjaar)

Heb er nog 2800 van kunnen krijgen in prima conditie met een redelijke KM stand (weet niet juist meer hoeveel, was zeker niet boven 90k)

7160828_7653492_28491118.jpg
 

Cavemania

V.I.P. Member
Nee, zeker niet. Ik stuur nog een paar jaar in de 6 en kijk dan wel eens wat de opvolger gaat worden. Moet zeggen dat de A4 op de shortlist staat.
 

5T-3F-4N

V.I.P. Member
Is dit wat of deze. Beide zeer unieke auto's in Nederland. De GT-M zijn er geloof ik een stuk of 60 van in Nederland, kom er eens in @ArjanD300
Die blauwe is wel een beauty :)! Zelf heb ik tot nu toe altijd gekeken naar de '08-'11, ik dacht dat die veel ruimer was dan de <'07. Verkeerd ingeschat blijkbaar. Maakt het nog iets uit qua bouwkwaliteit tussen de eerste en tweede 6?

In ieder geval succes met de zoektocht!

Als je info met betrekking tot de 6 wil hebben moet je het maar ff zeggen. Weet er wel het een en ander van, ben moderator van het Mazda6forum ;-)
Bedankt, ff vergeten dat jij moderator van het 6 forum was. Goed om te weten!
 

Cavemania

V.I.P. Member
Die blauwe is wel een beauty :)! Zelf heb ik tot nu toe altijd gekeken naar de '08-'11, ik dacht dat die veel ruimer was dan de <'07. Verkeerd ingeschat blijkbaar. Maakt het nog iets uit qua bouwkwaliteit tussen de eerste en tweede 6?


Bedankt, ff vergeten dat jij moderator van het 6 forum was. Goed om te weten!

De 6-II is denk ik iets groter maar de I voldoet ons prima met 3 kinderen. Qua bouwkwaliteit zit er weinig verschil tussen de 6-I facelift en 6-II pre facelift. Mocht he serieus nadenken over de aanschaf van een 6 adviseer ik je je te registreren op het forum.
 

5T-3F-4N

V.I.P. Member
Even hier het stof weer vanaf blazen. Na een jaar rondrijden was het weer tijd om een sommetje te maken.

Totaal verwacht ik circa 10000 km per jaar te gaan rijden, we hebben ook de Yaris er nog bij.
Uiteindelijk 9494 km geworden :eek:

Mazda 6 2,5 GTM 2009

Gereden kilometer per jaar
9494km

Brandstof totaal
721,61 liter a € 1,394/l = € 1006,54

Wegenbelasting en verzekering
€ 760,00 + € 498,92 = € 1258,92

Onderhoud regulier
Ruitenwissers Bosch AR601S € 32,34
Onderhoudsbeurt € 337,92

Onderhoud extra
€ 0,00 :D

Totaal: € 2635,72 / 9494 km = € 0,278/km (excl. afschrijving). De afschrijving durf ik mijn vingers niet aan te branden...misschien wil ik het ook niet weten :p.
Verbruik: 9494 / 721,61 = 1:13,15 :rolleyes:
 
Laatst bewerkt:

Nieuwste berichten

Bovenaan