Wax Performance Blue Fiesta ST

Kevinvdb93

New Member
Hoi Allen,

ik ben opzoek naar een goeie wax voor mijn Fiesta ST uit 2005
de kleur is performance blue

2gt5b8w.jpg


welke wax adviseren jullie mij om hierop te zetten voor het mooiste resultaat

ik zat zelf te twijfelen tussen de volgende

Dodo Juice Purple Haze
Surf City Garage Barrier Reef Carnauba Paste
Poorboys Natty's Blue of Red

ik sta open voor andere/betere opties
 

ArjanD300

Premium Member
Op mijn Pacific Bleu doet de Dodo Juice Purple Haze PRO het erg goed, maar ook Chemical Guys petes'53

En zo nog wel tig anderen :D

Momenteel staat die in de Sonax Polymer Netshield, ook mooi Maar veel meer een "kei" harde glans iets minder diepte in de kleur...

Zelf zou ik de keus maken tussen DJ of die Surf City, voor mij dan de DJ En de PRO versie blijft gewoon net even wat langer zitten....
 

ShuttersPeet

V.I.P. Member
Ik denk inderdaad dat de Dodo Juice Purple Haze het lekker doet op jou kleur. Misschien een tip; koop een panel potje, daar kan je je auto 2 tot 3 keer mee doen.
http://www.waxworld.nl/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=72&products_id=100466
Of de Pro versie (voorkeur);
http://www.waxworld.nl/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=72&products_id=100544

En dan de Surf City Garage Barrier Reef Carnauba Paste..... Dat is ook een erg mooie en makkelijke wax en heeft wel mijn voorkeur!
 

Mausrock

Active Member
Hé Kevin.
Misschien kun je de Surf City Garage Barrier Reef Carnauba Paste Wax eerst bij iemand komen uitproberen.
Bij mij ben je altijd welkom heb deze zelf ook en ben er erg tevreden over.
Echt "EASY ON EASY OFF" mooie glans en beading standtijd lang genoeg :rolleyes:.
Eergisteren toevallig de auto van mij dochter voorzien van twee lagen SCGBRCPW .
 

Chris van S.

Premium Member
Zelf heb ik ook de kleur performance blue gehad op een Focus ST. Erg erg erg dankbare kleur om lekker in de wax te zetten. Stiekem mis ik de kleur, zou graag Performance Blue op mijn Fiesta hebben.

Zelf gebruikte ik toen Natty's red op mijn ST wat erg mooi resultaat gaf op de kleur. Maar vond die wax vaak al snel verdwijnen waardoor het fele in de kleur snel wegging.

Nu zou ik zelf voor SCGBRPW kiezen met PB Black Hole eronder. Glaze om echt die kleur maximaal naar boven de halen.
Als je de wax wil proberen kan je bij mij aankloppen ;)

Gr Chris
 

Ketoembar

V.I.P. Member
image.jpg @Kevinvdb93
Je leest het, iedereen heeft een andere mening:D.
Ik heb hier toevallig nog een barrier reef staan. Deze staat eigenlijk gewoon stof te vangen omdat ik zo'n beetje alleen nog maar met coatings werk. Daarnaast heb ik nog genoeg andere waxen staan.( die ik ook niet veel meer gebruik)
Van mij mag jij deze gratis en voor niets hebben. Er is bijna niets uit.
Waarom? Gewoon omdat ik in een gulle bui ben:).

Ik weet niet waar je woont, maar je mag hem afhalen als dat gaat. Door de weeks ben ik in Papendrecht en in de weekenden vaak in Eindhoven. Mischien is één van deze twee plaatsen dichtbij.
Ik wil hem ook opsturen, maar dan mag je wel de verzendkosten betalen.
 

Kevinvdb93

New Member
Bekijk bijlage 4729 @Kevinvdb93
Je leest het, iedereen heeft een andere mening:D.
Ik heb hier toevallig nog een barrier reef staan. Deze staat eigenlijk gewoon stof te vangen omdat ik zo'n beetje alleen nog maar met coatings werk. Daarnaast heb ik nog genoeg andere waxen staan.( die ik ook niet veel meer gebruik)
Van mij mag jij deze gratis en voor niets hebben. Er is bijna niets uit.
Waarom? Gewoon omdat ik in een gulle bui ben:).

Ik weet niet waar je woont, maar je mag hem afhalen als dat gaat. Door de weeks ben ik in Papendrecht en in de weekenden vaak in Eindhoven. Mischien is één van deze twee plaatsen dichtbij.
Ik wil hem ook opsturen, maar dan mag je wel de verzendkosten betalen.

Zoon aanbod kan ik natuurlijk niet afslaan :D Super Dankjewel !!
ik kom zelf uit Etten-Leur eventjes kijken wat wijsheid is
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Alle waxen die je noemt zijn goed op je autolak. Weet dat 90% van het eindresultaat in de voorbereiding zit, en niet in welke wax. Zelf werk ik erg prettig met de Dodo Juice waxen en Surf City. Die laatste heeft als voordeel dat ie in de zon aangebracht kan worden.
 

5T-3F-4N

V.I.P. Member
BR is inderdaad wel een fijne wax, ook als je minder ervaring hebt. DoDo Pro is ook erg fijn, zolang je die maar heel dun aanbrengt.
 

Kevinvdb93

New Member
vandaag de wax opgehaald bij Marcel. super vriendelijke gozer ook nog wat dingetjes opgestoken. Bedankt @Ketoembar
en wat een collectie heeft ie zeg
toevallig had ik haar net een complete detail gegeven afgelopen weekend en heb ik als wax laag de pro versie van dodo juice puple haze gebruikt
volgende keer zal ik de barrier reef gebruiken ter vergelijking. ik zal mijn bevindingen hier natuurlijk posten :)

117zmdw.jpg


2rejqpx.jpg
 
Laatst bewerkt:

Nieuwste berichten

Bovenaan