Welk reinigingsmiddel voor de ramen

Cavemania

V.I.P. Member
Welk reinigingsmiddel gebruiken jullie voor de ramen en waarom. Wat zijn de voor en zeker ook de nadelen van het product.

Heb nu Meguairs maar die bevalt niet echt. Hoor goede verhalen over de Surf City Garage
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Zelf gebruik ik eigenlijk altijd Dodo Juice Clearly Menthol glasscleaner. Die bevalt me zo goed dat ik nog nooit een andere heb gekocht. Eerst de rtu versie tegenwoordig de concentraat versie. Werkt goed. Maakt goed schoon en laat vetvrij glaswerk achter. En dat met een heerlijke mint geur. Enig nadeel dat ik kan bedenken is dat het kan strepen als je te veel product gebruikt. Daarom spray ik het altijd op een microvezelpadje, maak de ruit schoon en wrijf na met een glasdoek.
 

Black Widow

V.I.P. Member
Meguiars Glass Cleaner Concentrate. No nonsense, werkt prima, ruikt lekker en voordelig in gebruik. Helaas alleen als gallon te koop.
 

JRM

Active Member
Auto finesse crystal glass cleaner gebruik ik nu en af en toe Spray & wipe. Ik vind de crystal glass wel fijn. Verder heb ik nog niet echt vergelijkingsmateriaal. Toen ik net begon met verzamelen gebruikte ik glassex op een doek. Dat deed het ook prima.......
 

Kilometervreter

überspammer
Ik gebruik de Dodo voor de binnenkant en voor de buitenkant gebruik ik de glascleaner van Autotaalglas..... Een top product!
Ik had altijd last van strepen, maar dit is echt goed spul, gekregen bij een ruitreparatie en elke keer bij een pitje vraag ik er weer om!
 
Laatst bewerkt:

Cavemania

V.I.P. Member
Niemand hier ervaring met de Surf City Garage reiniger? Ik dacht dat @Stefan deze laatst ook gebruikte tijdens de workshop van het Mazda6forum
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Surf City Clearly Better Glass Cleaner ( heet tegenwoordig eigenlijk Beyond Glass Cleaner) is samen met Autoglym Fastglass favoriet bij ons
 

2shiny

V.I.P. Member
Poorboys glass cleaner, echt zo gemakkelijk in gebruik in de zon.
En de chemicals guys signature glass cleaner werkt ook super. Geen streaks, al ben je heel nonchalant.
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Absoluut waar, het is een combinatie van product en doek/pad: Aanbrengen met een microfiber padje en afnemen met een goede glasdoek geeft meestal het gewenste resultaat!
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
De methode opsprayen, schoonmaken met papier op rol en dan met glasdoek kan ook. Maar dan heb je wel meer verbruik in de zin van papier dat je elke keer weg zou gooien.
 

ric325i

Active Member
Chemical guys window streak vind ik ook heel goed.
De eerstvolgende die ik ga proberen word de dodo juice.
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Meguiars Glass Cleaner Concentrate. No nonsense, werkt prima, ruikt lekker en voordelig in gebruik. Helaas alleen als gallon te koop.
Hier hetzelfde, het verbruik van BlackMassat met de GCC ligt hoger dan dat van mij.:)

@Cavemania, welke ervaringen heb je dan? Wat is het precies waar je niet tevreden over bent?
Sprayen met een Glasscleaner heb ik afgezworen; het komt overal waar je het niet wil hebben, en daarbij kun je niet lekker doseren waardoor je teveel gebruikt en te lang bezig bent met uitpoetsen.
 

Cavemania

V.I.P. Member
Het is de voorloper van deze. Op een of andere manier wil het mij niet lukken om de ramen er goed schoon mee te krijgen. Ik spray het op een MF padje om het vervolgens met een glasdoek na te wrijven. Als ik dan later door de ramen heen kijk zie ik her en der gewoon wat grijzige vegen. Net alsof het nog wat vet is. Heel irritant.Het zegt denk ik wel genoeg dat deze sprayfles na ruim 2 jaar nog niet leeg is. Maar ik heb wel meer slechte ervaringen gelezen in het verleden over dit product.
 

Rutger64

Premium Member
Misschien zijn je ramen te vuil ? Misschien eerst ontvetten en dan de glascleaner gebruiken? Of 2x met de glascleaner.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan