Welke fijn polijstmiddel ?

Ron

New Member
Ik ben een beginner in diepe detailreiniging.Ging altijd de wasstraat in of met de hand. Daarna in de Turtle Wax (metalic) en klaar. Maar nu lees ik meer over nog meer diepte reiniging en hoe je een auto schoon kan krijgen als in de showroom zonder naar zo,n eng poetsbedrijf te brengen.. Ik heb om te beginnen een fles Dodo Juice Born to be Mild shampoo. En ik heb een Mequiars Smooth Surface Clay Kit. Nu wil ik grondig wassen en kleien en in de wax zetten. Ik heb nog veel Turtle wax staan. Maar ik lees dus dat Collonite Liquid insulator 845 ook niet verkeerd is. Dus Turtle Wax eerst opmaken of Collonite nemen ? Ik weet dat Turtle korter blijft zitten.
Maar ik lees dat je er nog een stap tussen kan doen. Dus een beetje polijsten/cleanen.. Maar in het verleden ben ik daar nogal huiverig voor geworden omdat ik ooit Commandant gebruikte en de lakkleur op mijn poetskatoen kwam. Ik dacht dat ik de lak er af aan het halen was. Dus niet meer gedaan.Misschien kan iemand mij uitleggen wat nu een hele fijne lakvriendelijke polijst pre wax is ? Ik zie Collonite autocleaner wax 325. Ik zie ook Dodo Juice supernatural micro prime.Kan iemand mij advies geven ? Ik wil geen agressieve spullen.Gewoon schone glimmende auto.Mijn lak is prima in orde verder.
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Welkom op dit forum @Ron
Ik schat zo in (nee, ik weet het eigenlijk wel zeker) dat de antwoorden op al je vragen op dit forum te vinden zijn. Lezen, lezen, lezen is dus het devies.
Een bekend verschijnsel bij detailers is dat er altijd flesjes met eerder gebruikte producten op de plank terechtkomen. Er wordt een "beter" middel gevonden en het oude blijft staan "om op te maken".
Vaak gebeurt dit niet omdat je -eenmaal gewend aan het nieuwe product of de supergemakkelijke verwerking- toch voor het nieuwe product blijft kiezen.
Als je wilt kun je dus de Turtle opmaken, voordat je doorschakelt naar de Collonite of een ander product.