Welke klei?

FiveCX-5

V.I.P. Member
Supernatural van Dodo, de milde blauwe klei van Meg`s (wat voor jou RST ! :D) en de agressive red, ook van Meg`s

Heerlijke kleisoorten, waarbij zacht en iets harder kunnen worden afgewisseld (zeer afhankelijk van de toestand van de lak)
 

JRM

Active Member
Eigenlijk heb ik nog steeds mijn 1ste setje klei uit een mothers claykit. Over andere merken kan ik dus niet veel zeggen. Eigenlijk ook niet of dit nu een super klei is of niet. Deze klei raakt 2 auto's aan en die worden beiden goed bijgehouden. In gebruik vind ik de klei i.i.g. lekker aanvoelen.
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Na een aantal andere merken klei (Poorboys World, Dodo Juice Supernatural, Meguiars, Auto Finesse) heb ik nu ook de Monello klei een poosje is gebruik. Is inderdaad wel een prettige klei.
 

RST-Smurf

V.I.P. Member
Heb die van Monello gehad ( de eerste groene versie ) , maar deze gaf veel marring.Kon er niet echt vriendjes mee worden.Dus hou het bij de Dodo SN klei.
 

RST-Smurf

V.I.P. Member
en een erg grote voordeel van de SN klei is dat ze in 3 plakjes erin zitten , is wat makkelijker door te knippen voor kleinere stukken.
 

Xreasonz

Active Member
Eventjes thread resurrection doen ;)

Vandaag eens de kans gehad om Dodojuice Supernatural te testen.

Gezien de zachtere natuur van deze klei, vind ik dat ze toch aanzienelijk minder opneemt dan de regular van Bilt Hamber wanneer je gelijke passen neemt.

Maar heel prettig om met te werken, gezien de lage temperaturen.
Khou ze beide bij de hand.
Voor wagens die nog nooit of zelden gekleid werden. Bilt Hamber
Voor wagens die al een volledige klei beurt of polijst werkje gekregen hebben, Dodo SN

Voor betere vergelijking zou ik Bilt Hamber soft eens moeten testen. Gezien deze dichter bij SN zal liggen me dunkt.
 

FiveCX-5

V.I.P. Member
De SN is super ! Vind ik ! Een echt goede klei, die ook nog eens goed presteert ook op slecht verzorgende lakken......
 

Xreasonz

Active Member
Dodo SN werkt goed, haalde veel rotzooi van het koetswerk af. Maar na eventjes voelen, voelde ik nog steeds contaminaties.
Ben dan gelijk overgestapt op BH Regular, en waren op slag eruit.

Mja die Regular is dan ook een gradatie sterker/grover dan Dodo SN.
 

FiveCX-5

V.I.P. Member
Dan was de lak wel héél erg vervuild, dan gebruik ik liever de Meg's Blue of Red........normaliter volstaat de SN volledig.......:)
 

Black Widow

V.I.P. Member
Bilt Hamber is inderdaad uitstekende klei voor weinig geld. De regular is behoorlijk agressief en prima geschikt voor zware klussen.
 

nicknameless

V.I.P. Member
Ik heb meerdere soorten klei gebruikt en blijf terug grijpen naar de dodo juice supernatural. Voor mij is dit de fijnste om mee te werken.

Poorboys: te stug, kneed niet goed, neemt goed de vervuiling op.
Monello: laat veel marring achter
AutoFinesse: zachte klei, niet genoeg bite om vervuiling te verwijderen
Gyeon, zelfde verhaal als AF
 

Nieuwste berichten

Bovenaan