Ik ben benieuwd naar je bevindingen, hou ons op de hoogte!Kan kloppen Tim.
Ik las er positieve berichten over, daarom wil ik ze eens proberen.
Cutting pads heb ik er nog zat van.
Klinkt inderdaad alsof de draaiknop bovenop in een andere positie staat. Deze regelt (bij de meeste foamlanzen) de verhouding tussen de hoeveelheid water uit de HD en de hoeveelheid product uit de foambeker. Linksom draaien, rechtsom draaien, dat is per foamlans verschillend. Een kwestie van proberen en hopelijk is het daarmee opgelost!Gisteren auto gewassen.
Eerst een laagje Foam.
Maar het kwam er veel wateriger uit dan voorheen.
Vorige keren een mooie dikke schuimkraag op de auto.
Heb t zelfde merk Foam er in, en ook zelfde HD reiniger.
Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?
Of kan de draaiknop bovenop verdraaid zijn?
En zo ja, hoe moet ik die instellen??
Klopt helemaal Dirk! Welke het meest wordt toegepast durf ik je niet met zekerheid te zeggen, maar persoonlijk werk ik enkel met polijstmiddelen op waterbasis. Waarom? Omdat polijstmiddelen op oliebasis de eigenschap hebben om kleine krasjes op te vullen en te maskeren. Om auto's netjes in een showroom neer te zetten is dit dus ideaal, omdat de lak op het eerste gezicht er ontzettend goed uitziet. Echter (net als met een glaze) loopt het residu na een goede wasbeurt of regenbui weg en worden deze krasjes weer goed zichtbaar. Wil je goed kunnen monitoren of de krassen daadwerkelijk weggepolijst zijn, dan kan je dus beter kiezen voor een polijstmiddel op waterbasis. De lak ontvetten met een product als CarPro Eraser is ook nog een mogelijkheid na het polijsten met een middel op oliebasis, maar dit zorgt uiteraard voor meer materiaalkosten. Ontvetten met Eraser is sowieso geen slecht idee natuurlijk omdat de hechting van de (hopelijk) daarna geplaatste bescherming daar beter door wordt, maar dat ter zijde. Zitten er in waterbasis gedragen polijstmiddelen dan helemaal geen oliën? Daar zijn de meningen over verdeeld. De een zegt van niet, de ander zegt van wel omdat je het nodig zou hebben om het polijstmiddel effectief te kunnen verwerken. Fabrikanten leggen uiteraard nooit hun formules bloot op tafel, dus misschien dat we het nooit zullen wetenIk heb een vraag:
Ik lees dat een polishing compound op olie of op waterbasis kan zijn.
Wat zijn de verschillen dan, en welke word het meest toegepast.
En hoe merk je dat je met de een of de ander werkt.
En met welk middel kan je bij beide de lak het best ontvetten na polijsten.
Zit er in waterbasis gedragen compound dan geen oliën?.